Ikke rett Bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Ikke rett Bilde

Hei igjen folkens !

Jeg har et problem som begynner og Irritere meg mer og mer,jeg klarer ikke og få bildet fra Prj'n helt rett på lerret (240x120Cm Gips plate innrammet i 45mm forings lister som jeg har malt svart)

Problemet er slik at når jeg stiller bunnen 100% Rett så blir ikke Toppen Rett, den kommer Ca 20mm innpå (Utpå!!) rammen,i høyre gjørne oppe, Pr'n montert i tak (lav Høyde)Ca 4,20 m ifra Lerretet.
    jeg har Epson Tw 600

Uansett hvordan jeg stiller på Bena på prj'n eller i menyer på denne så havner jeg like galt ut i ett annet gjørne.Alle vinkler på lerret er 100% i vinkel og begge sider er Exakt like lange på Millimeteren og alt er i Vater ++.

Jeg vet at dette kan endres med Keystone,men da klarer jeg ikke og Få Widescreen (Mener jeg og Huske) Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre med dette problemet da dette er Svært Frustrerende og Skjenerende under filmtitting, da det tar ofte min oppmeksomhet bort ifra filmen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ditt er at projektoren ikke står 100 prosent vinkelrett på lerretet (sideveis), og da hjelper det lite å ha lens-shift. Når du får justert projektoren helt vinkelrett i forhold til duken (både horisontalt og vertikalt) forsvinner problemet ditt. Det er mange som sliter med det samme, for det er jammen ikke enkelt å vite når projektoren står vinkelrett når den er utstyrt med lens-shift. Høyden er enkel for det er bare å bruke vater, men sideveis er det jammen ikke enkelt å treffe blink.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Jeg har forsøkt det du skriver om,men ting kan Tyde på at jeg ikke har brukt nok tid på dette og at jeg bør anstenge meg mer for og få det til.
    Men er ikke helt sikker på at det er det som er problemet,nå er jeg heller ingen ekspert på dette så jeg skal gjøre et par forsøk til i morgen

Det er ikke langt fra senter prj'n stå mot lerret i utganspungtet,men det kan jo som du sier være vankelig og teffe"Blink"og at jeg kanske er for rask i vendingene og Utålmodig.

Mvh Pjokken.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er ikke at den må stå sentrert mot lerretet, men at projektoren står vinkelrett i forhold til lerretet. Står projektoren montert 5 cm til venstre for lerretet skal bildet falle tilsvarende 5 cm vil venstre når lens-shift står i nullstillig. Flytter du så bildet 5 cm mot høyre med lens-shift, skal det falle perfekt inn på lerretet ditt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

hadde nett samme problem som trådstarter, men etter litt prøving fikk eg det til
    GANSKE irriterende problem...

Mvh. Håvard

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

fulgte rådet ditt Gorm,Saken er nå "Biff" Man ser ikke Skogen for bare Trær,-Mente at jeg hadde gjort det meste for og fikse dette men-det var jo det med Tolmodighet da vet du.

Takker for alle inputt'a
    Mvh.Pjokken

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •