Sanyo PLV-Z4 vs Infocus SP 5700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo PLV-Z4 vs Infocus SP 5700

Hei!

Har følget med dette forumet en stund nå og har lært meg veldig mye, glimrende forum!!! Dette er mitt første innlegg og det jeg lurer på er hvordan Sanyo PLV-Z4 er i forhold til Infocus SP 5700. Jeg har Infocus 5700 og har hørt at Z4 er mye bedre enn sp 5700.
    Til en pris av nå ca 13,000 til 14,000 synes jeg dette høres litt merkelig ut, men nå er jo Infocus 5700 litt gammel og da...

Har veldig lyst å kjøpe Z4 hvis den er så mye bedre enn Infocus 5700 (som jeg ga 25,000 for noen år tilbake.

Ps: Er jo en del alternativer, men har en kastelengde på ca. 6 meter og da er det Z4 som er alternativet.

Noen som har litt peiling på disse to?

Mvh Terje Larsen

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støynivået burde i alle fall bli et helt annet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP eiere blir sjelden fornøyd etter å ha byttet til LCD. Det er først og fremst fyllingsgraden som oppleves som en real nedtur, der din 5700 har en fyllingsgrad på over 80 prosent, ligger tilsvarende på Z4 rundt 60 prosent. Det vil si at 40 prosent av bildeflaten er grått raster (mellom bildepunktene). Dersom du er fornøyd med DLP i dag anbefaler jeg deg å oppgradere til en nyere DLP, selv om du nok må grave dypere i lommeboken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus 5700 er i samme klasse som f.eks Optoma H57, og begge disse er på høyde med Z4 på det meste utenom oppløsning, men også bedre på noe.
    Jeg er helt enig med Gorm, oppgrader heller til en nyere 720P DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tusen takk for svaret.

Er i tvil på hva jeg skal ha, men har bygget en vegg med "innebygget lerret" på 120 tommer lerret, med 6 meter kastelengde er det ikke så mange alternativer. Lurte litt på PlayBig N76 men det gikk ikke angående kastelengde, og vil helst ikke ha den i taket siden jeg har projektoren i stuen. Projektoren står på hylle på veggen.

Bruker den mye til pc og xbox 360 også, der er vel LCD bedre? Og screendoor er vel ikke noe problem med en sitteavstand på ca. 5-6 meter?

mvh. Terje

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •