Prosjektor til kontor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor til kontor

Jeg skal bestille 3stk prosjektorer til kontoret hvor jeg jobber. Jeg har lurt på ASK PROXIMA C170 DLP. Disse tre skal stå på 24/7. Det betyr at det er stor belastning på disse prosjektørene. Vi har i dat NEC MT1050, men disse er nå helt ubrukelige etter nesten 4 års konstant bruk.

Noen som har noen formening om djeg bør velge LCD eller DLP. Det største problemet vi har med de prosjektorene vi har i dag er at alle fargene nesten er borte. Jeg tror dette problemet er mindre med DLP. De skal selvfølgelig stå i et relativt opplyst rom.

Alle råd mottas med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 * 365 = 8760 timer.
    Det finnes nok ikke noen digitale projektorer som har bra bilde etter 1 år med 24/7 visning. For bra bilde så må du skifte pære etter ca. 1000-1500 timer på de fleste modeller.
    At nesten litt overrasket at du overhode har bilde på den NEC projektoren etter 4 år konstant bruk.

LCD er generelt sett mer egnet for opplyste rom pga. høyere lysstyrke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    24 * 365 = 8760 timer.
    Det finnes nok ikke noen digitale projektorer som har bra bilde etter 1 år med 24/7 visning. For bra bilde så må du skifte pære etter ca. 1000-1500 timer på de fleste modeller.
    At nesten litt overrasket at du overhode har bilde på den NEC projektoren etter 4 år konstant bruk.

LCD er generelt sett mer egnet for opplyste rom pga. høyere lysstyrke.
    Det blir en del bytting av pærer ja. Er klar over at dette er en tøff oppgave for enhver prosjektor, men det jeg egentlig lurer mest på er hva som vil beholde fargene lengst av LCD og DLP

Når det gjelder de prosjektørene vi har, så er det ikke mye bilde igjen nei. Er mer nyanser av blå for tiden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •