Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 07/12/2002 : 23:19:49
--------------------------------------------------------------------------------
Nå er Sharp XV-Z10000 endelig tilgjengelig fra Japan! Prisen er ca. 6500 USD (veil. i Norge vil være ca. 120.000 inkl. mva), så jeg tror jeg holder meg til HT-1000 for øyeblikket , men den ser unektelig fin ut! 2500:1, 900 AL og 1280x720 HD2... Støynivå er også redusert fra 32 til 29, og det er faktisk en halvering! (decibel skalaen er ikke lineær...) Den har også fått ny, forbedret video-prosessor, noe som vil kunne øke bildekvalitet ytterligere fra et allerede svært godt utgangspunkt.

Har imidlertid ikke motorisert zoom og fokus, noe som burde vært standard på en såpass kostbar enhet. Dette vil Yamaha DPX-1000 ha, og det til omtrent samme pris... Mye morsomt som dukker opp fremover... Skulle gjerne testet en ny Yamaha DPX!

Screenplay 7200 er en annen enhet det foreligger store forventninger til. Denne er jo litt mer nært forestående, både leveringsmessig (ikke fra Japan, altså), og prismessig (for noen...). Tror denne vil havne på ca. 79.000, og det er jo ikke for galt, alt tatt i betraktning. Har kun sett en prototyp med en del jitter i bildet, så det ville vårt interessant å få testet denne opp mot HT-1000. Jeg er i dialog med Presentations Data ang. en testing av denne, og det kan kanskje la seg gjøre... Det kan jo bli morsomt!