Offisiell tråd for Infocus IN76 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant tråd dette også. Hvis jeg skulle kjøpe in IN7X serie som takler analoge signaler best. Vil jeg klare meg med en IN72 og vil det være denne som erstatter 4805 som trolig er en av de beste på å takle dårlige analoge singaler (vanlig antenne og kabeltv)?

Kenneth

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EISA vinner 2006/2007 IN76

:-D
    http://www.eisa-awards.org/awards.html

EUROPEAN VIDEO PROJECTOR
    InFocus IN76

The InFocus IN76 is not the usual square box that you would want to hide from view, but a very fine design with a futuristic aesthetic, all finished with great precision. But more than that, it is a very high picture quality DLP projector that can bring into your room bright and vivid images up to 720p resolution, and bigger than that possible from any current flat screen technology. Thanks to its very precise factory setup, high-definition video has never been so accessible.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oak
    Jeg var også og fikk en demo av denne. Flott bilde egentlig, men jeg opplevde helt voldsomt med regnbuer. Hver eneste gang et objekt beveger seg og øyet følger etter, produseres et voldsomt etterslep av rgb-farger. Jeg ble nesten kvalm av å se på det. Nå har ikke jeg fulgt veldig nøye med på digitale projektorer de siste årene, men jeg husker en demo av AMO når den kom på markedet og opplevde ikke at fenomenet var plagsomt da. Pussig egentlig... og enda mer pussig at folk klarer å holde ut det her.

Hvis dette er like fremtredede på alle en-chips DLP'er, blir det dessverre umulig for meg å eie en slik.

-- OAK
    Fikk en demo av denne Infocus IN76 projektoren i går, og sitter igjen med mye av de samme inntrykkene som deg oak. Så riktignok ikke regnbuer på alle bevegleser hele tiden, bare noen skikkelige blaff av og til som ødela mye av konsentrasjonen på handlingen i bildet. Fikk også raskt den vanlige DLP hodepinen som blir gradvis sterkere jo lenger jeg ser på bildet, og etter et parr timer, var det på tide å avslutte for min del. Hadde også intrykk av at projektoren ikke var riktig farge kalibrert, men helt galt var det ikke. Stusset litt på mangelen på blått på en såpass kald fargetmep den var satt opp med, men går jo ikke rundt med et colormeter, så det er bare synsinger fra min side.

Når det gjelder RGB flimmer/regnbue effekt, synes jeg det nesten er litt rart ikke flere plages med dette på DLP, og hadde jeg ikke vært råka, hadde dette absolutt vært en grei projektor som har mange gode bildemessige egenskaper. Kona likte også godt formen på projektoren, men så er hun jo også vandt med CRT projektorer av typen BG808s eller Electrohome Marquee 8500, så da er kanskje de fleste små lampeboksene pene for henne i en sammenligning.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke et sted på nettet man kan sjekke om man er følsom for regnbuer i DLP? Mente å ha lest det en gang...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fantes en illuastrasjon over "problemet" for de som ikke klarte å se det selv. Noen "test" er umulig via en PC-skjerm, da disse ikke takler oppdateringshastigheter på dette nivået.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en illustrasjon av 1x chip DLP regnbuer tidligere, og bildene i denne posten kan kanskje vise litt av effekten.

Det er riktignok ikke helt slik jeg bare har oppfattet problemet på Infocus IN76, der kunne alt av bevegelser se fint ut en uten RGB etterslep osv, men når det skjedde ting i filmen som ble vist (rolige sener uten mye bevegelse og kontrast) så man måtte flytte blikket bare litte grann, spratt det frem områder med regnbuer som kom meget brått og overaskende, og jeg må inrømme jeg formelig hoppet til i stolen ved enkelte anledninger, fordi det kom som "regnbue-lyn fra klar himmel".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infocus IN76

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er ikke lens-shift. En annen ting er at denne projektoren ikke er basert på den gode gamle DC2 brikken (0.79" 1280x720) slik spesifikasjonene gir inntrykk av. Den er bygger derimot på den nye 0.65 DC2 brikken, og som alle vet har denne en oppløsning på 1280x768. Infocus har bare stengt av de 48 ekstra pikselrekkene, men de gir dessverre fortsatt lys fra seg. Det vil si at det kommer svakt "sort" lys godt utenfor 16:9 lerretet, både i over- og underkant.
    Hei Gorm,
    Hm..har den nye IN serien (feks IN72) andre "lik i lasten" dvs. tilbakeskritt i forhold til tidligere testvinnere som gammelmodeller av 4805, 5000 utgavene? Hvordan er Pixelworks i de nye modellene kontra Farudjaen i de gamle utgavene på videomateriale? Noen erfaringer?

Mvh

Kenneth

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke. Bildeprosesseringen er også et skritt i riktig retning, spesielt prosesseringen av HD-materiale har fått et kraftig løft.
    Eneste jeg har erfart av "minus", er at DNX-prosessoren enkelte ganger ikke er glad i video overlay på filmbasert materiale. Det oppleves ikke som noe problem uansett, siden dette stort sett bare er snakk om rulleteksten etter at filmen er over. Jeg har dog ikke testet dette på Infocus projektorene, det er bare en generell betraktning av DNX prosessoren i enkelte andre projektorer. Muligens har Infocus tweaket prosessoren, noe de vanligvis er svært dyktige på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm for respons og da føler jeg INxx-serien fortsatt føles trygg å handle fra.
    Jeg er som sagt nybegynner og skal ha min første projektor og sjelden har jeg vært så forvirret over et kjøp jeg skal gjøre. Det har sin bakgrunn i at butikker her i Harstad ikke har oppdaterte projektorer for demo. Projektorer tas inn kun på bestilliing hos Expert og Elkjøp her i Harstad. Det er frustrerende for en nybegynner. Mine visningskilder er 2 dvd opptakere av typen Pioneer DVR 520 og 720 og canal digital dekoder som kun har S-vhs og scart RGB tilkobling. Så da må jeg finner en projektor som står til disse avspillerne med disse signaltypene. Projektoren blir kun brukt til fotball og musikkdvder samt generelt TV-bruk. IKKE FILM OG GAMING

Basert på de månedene med research så står jeg igjen med følgende projektorer (kun DLP) i prioritert rekkefølge pr. idag (ikke aktuelt med dyrere):

Infocus IN74 (1024x576) ca kr 8400,- basert på det man skriver i utlandet er denne perfekt for dvdmateriale og TV og ingen spesielle svakheter bortsett fra regnbuer hos de følsomme
    Optoma HD70 (1280x720) ca kr 8200 - HD spesifisert og meget god omtale "all over" og ingen store regnbueproblem
    Infocus IN72 (854x480) ca kr 5400 - meget bra fornøydprosent og meget gode tilbakemeldinger i pressen. Ulempen er den lave oppløsninga samt lett regnbueproblem som hos IN74
    Optoma Movietime DV11 (nykommer) (854x480)- ca 5-6000 kr - dvd innebygget og en stor positiv overraskelse (gjelder dv10) - ingen regnbueproblem
    BenQ 7700 (1280x720) - ca kr 7500 - en referanse da den kom i 2005, men høy feilrate, likevel meget bra når den fungerer

Gorm: Hvordan ville du enkelt rangert disse uten å gå i detalj, men basert på det jeg har skrevet over og det du vet ?
    Tar du deg tid på å svare meg så tegner jeg abonement på Hjemmekino asap:-D

Hilsen

Kenneth

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstillingen din ser ikke så gal ut. Jeg ville nok klemt PE7700 inn mellom IN74 og HD70.
    Er det noen spesiell grunn til at det ikke er med noen LCD alternativ?
    Jeg ville vurdert BenQ W500 var jeg deg. Med de kildene hadde det jo vært fint med en rå bildeprosessor. På det punktet gruser W500 alt annet i prisklassen med sin Reon prosessor fra HQV. Den har nok ikke like godt sortnivå og kontrast som de beste du har listet opp, men når det gjelder fargegjengivelse og bildeskarphet er den fullstendig overlegen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstillingen din ser ikke så gal ut. Jeg ville nok klemt PE7700 inn mellom IN74 og HD70.
    Er det noen spesiell grunn til at det ikke er med noen LCD alternativ?
    Jeg ville vurdert BenQ W500 var jeg deg. Med de kildene hadde det jo vært fint med en rå bildeprosessor. På det punktet gruser W500 alt annet i prisklassen med sin Reon prosessor fra HQV. Den har nok ikke like godt sortnivå og kontrast som de beste du har listet opp, men når det gjelder fargegjengivelse og bildeskarphet er den fullstendig overlegen.
    Interessant. Hva vet du nå om status på PE7700 hva angår problemer? Er det grunn til å tro at de utgavene som nå selges er av bedre kvalitet enn de som ble solgt i slutten av 2005?
    LCD: Etter at jeg prøvde enn Panasonic AE-900 og sammenlignet den med en Infocus 4800 så ble jeg overbevist over at det var LCD-teknologien sin skyld og teknologien ikke duget godt nok på fotballsendinger der man har hurtige bevegelser i bildet. Panasonicen var en skuffelse selv om fargene var bedre. Fikk veldig sansen for lav bildestøy på Infocus, men den bråket jo mye.
    Ble så skuffet over LCD at jeg kun konsentrerte meg om DLP i søken etter projektor. Har vel egentlig konkludert med at DLP er best på fotball og musikkkonserter. Hva andre LCD projektorer kan oppvise har jeg ikke peiling på da jeg ikke har satt meg inn i disse.
    Det er også interessant at Elkjøp nettbutikk nå ser ut å ha alle unntatt Infocus projektorene jeg har funnet frem til over og det teller veldig da man kan reklamere lokalt ved problemer. Blir jo veldig skeptisk når man ser hvor ofte man har problemer med projektorer kontra andre komponenter i HIFI spekteret. Følger med på diverse teknoforum og er overrasket over hvor mye feil og problemer man har med projektorer. Derfor må jeg finne frem til den som har minst feilrate med best bildegjengivelse i budsjettklassen. I tillegg ideelt ønskelig at lokale forhandlere kan skaffe meg denne.

Skal sjekke litt rundt på den du nevner.

Kenneth

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infocus in76

God kveld folkens..

Int dette siden jeg har bestilt overnevnte projektor i dag, ble plutselig usikker, da jeg klarer og se veldig god forskjell på bildene og infocus imponerte meg ikke, prisen tatt i betrakning, jeg er helt ny på dette emnet så jeg ønsker og TRÅ til med ett kjøp jeg er fornøyd med i mange år fremover...vet ikke hva jeg skal gjøre, men vurdrer faktiskt å ringe å avbestille den og lese mere om di forskjellige projektorene..fffff...og...

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi oi hm snakk om og bli Forvirret da. hadde nærmest bestemt meg for Denne infocusen jeg. men etter hva jeg leser her så blir Jeg bare enda Mereforvirret. Hva er det dere Egenlig diskuterer her. er det noe av bilde som kommer på veggen eller hva.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kooyo
    Oi oi oi hm snakk om og bli Forvirret da. hadde nærmest bestemt meg for Denne infocusen jeg. men etter hva jeg leser her så blir Jeg bare enda Mereforvirret. Hva er det dere Egenlig diskuterer her. er det noe av bilde som kommer på veggen eller hva.
    Åj åj ja.

Det er snakk om hvor lyssterk projektoren er, Pt-ax 100 trenger ikke totalt mørke for å fungere, valget mitt falt på denne..og heldigvis er 100% fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson eller Infocus???

Har ei loftstue med vinduer og lyse vegger og tak og mørkt gulv. Rommet er ca 5 meter langt og 3,5 meter bredt. Hvilken Projektor bør jeg velge? Epson EMP TW70 eller Infocus in76

Mvh Biphoc

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biphoc
    Har ei loftstue med vinduer og lyse vegger og tak og mørkt gulv. Rommet er ca 5 meter langt og 3,5 meter bredt. Hvilken Projektor bør jeg velge? Epson EMP TW70 eller Infocus in76

Mvh Biphoc
    Du bør velge TW700 da den er den mest lyssterke av de to og i ditt rom trenger du en lyssterk projektor.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infocus 76, hva kan en si at støynivået egentlig ligger på i db ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8500 kr for denne projektoren er utvilsomt et godt kjøp.
    Pluss en idiot forsikring på 5år til 1000 kr, totalt 9500 kr.
    (mao ekstra pære med på kjøpet, totalt ca 6 000 lampetimer)

Er meget godt fornøyd med IN76 og synes ikke den støyer mye i det hele tatt.

Så lenge du har et rom som kan mørklegges totalt, er dette en knall god projektor.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lens-shift. En annen ting er at denne projektoren ikke er basert på den gode gamle DC2 brikken (0.79" 1280x720) slik spesifikasjonene gir inntrykk av. Den er bygger derimot på den nye 0.65 DC2 brikken, og som alle vet har denne en oppløsning på 1280x768. Infocus har bare stengt av de 48 ekstra pikselrekkene, men de gir dessverre fortsatt lys fra seg. Det vil si at det kommer svakt "sort" lys godt utenfor 16:9 lerretet, både i over- og underkant.
    Gjelder dette DC3-brikken i IN78 også? Eller er den native 720?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått en IN78 i hus, ser jeg at også IN78 har en 768-brikke (dette fikk jeg forøvrig også svar på i Hjemmekinos test av IN78), hvor man opplever lyse felt over og under bildet. Dette er selvsagt ikke noe problem så lenge man har tilstrekkelig maskering.

Men IN78 utnytter dette feltet over og under med en "image shift"-funksjon som ikke fins på IN76/74/72. Den fungerer på samme måte som lens shift, dvs at man kan flytte bildet noen centimeter opp eller ned uten noen form for degradering. Rart at denne funksjonen ikke fins på de andre projektorene i serien...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •