Offisiell tråd for Infocus IN76 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nok litt mer viftestøy ifra IN76 hvis du setter den direkte opp imot feks en typisk LCD PJ (Eks pana ae 700/900) personlig blir jeg litt forundret over forbruker.no store skuffelse over viftestøyen, virker som de har kjørt IN76 i lampe høy modus.

Kan noen ganger også lure litt på den kalibreringsom gjøres. Ref; Projectorreviews tester av IN76 & HD72 (Drømmesøker har lagt inn noen bilder litt tidligere i tråden) Har selv bedere bilder en det Projectorreviews viser til i den testen.

Tror det er viktig å sette testene litt opp imot hverandre for å danne seg et riktig "bilde" og ikke minst selv se/høre produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med HD-DVD rundt hjørnet ser det ut som om deinterlacing av 1080i kan være en av styrkene til IN76. Den bruker weave metoden 1080i -> 1080p -> 720p, mens andre projektorer gjør om 1080i -> 540p -> 720p. Ellers er den jo også kalibrert fra fabrikk.

Ser at noen mener at Action mkII fremdeles er bedre enn disse nye projektorene basert på 1280*768 brikken. Er det virkelig tilfelle at "gammel" teknologi fremdeles er bedre enn nyere?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fatrix
    Stusset litt da jeg leste AK sin kommentar 01.05 om IN76:
    "En av tingene som for mange vil være avgjørende er støynivået, som er meget bedre enn på de to andre." (de to andre var HC3000 og HD72i).
    (antar at det var lydstøy og ikke billedstøy som det var referert til.)

og da jeg leste
    IN76 test hos forbruker.no som ble referert lenger opp i tråden. http://forbruker.no/digital/article1288074.ece
    "Vårt hovedankepunkt er den overraskende og skuffende høylydte viftestøyen. Den drar ned et ellers solid totalinntrykk, og frarøver den brutalt vår høythengende "godt kjøp" utmerkelse."

Kan det være at anmelderen har et litt tynt grunnlag for sammenligning (sammenligner med LCD projektorer)?
    Jeg kommenterte dette i diskusjonstråden som er linket fra Forbruker.no. Jeg kan ikke skjønne at de kommer til en så merkelig konklusjon når det gjelder støy. Noe sier meg at de har glemt å sette den i øko-modus.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder støy så kan det virke som om forbruker.no ikke har satt pæren i økonomimodus, og da er det ikke rart det støyer. Jeg opplevde ikke det støynivået de refererer til, ei heller at lysutbyttet var for høyt. Merkelig at de heller ikke nevner at den er basert på 1280x768 brikken? Litt slurv kanskje?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget detaljert anmeldelse av IN76 hos cine4home.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt svak på sortnivå

Det kommer fram på enkelte anmeldelser at in76 er litt svakere på sortnivå enn f.eks HD72 og HC3000. Hvor synlig vil dette bli i et rom som ikke har full lyskontroll (lyse vegger og tak)? Slik jeg har forstått må rommet være ganske mørkt for å dra nytte av at sort blir sort og ikke grått.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Meget detaljert anmeldelse av IN76 hos cine4home.
    Merkelig at Cine4Home, som alltid er så grundige, bommer stygt på hvilken DLP-brikke som sitter i projektoren.
    Inside the PlayBig IN76 the well-known DarkChip2 is used with its native resolution of 1280x720 which corresponds to the small HDTV standard.
    Dette er jo direkte feil, noe en bør legge merke til med en gang projektoren tenner (er vel beskrevet tidligere i tråden).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Merkelig at Cine4Home, som alltid er så grundige, bommer stygt på hvilken DLP-brikke som sitter i projektoren.
    Litt merkelig ja siden resten av testen er gjort med noe som nesten gir en ny dimensjon til begrepet tysk grundighet. Her er det ikke bare snakk om å anmelde projektoren men snarere å dissekere den del for del, for deretter å anmelde disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixax
    Det kommer fram på enkelte anmeldelser at in76 er litt svakere på sortnivå enn f.eks HD72 og HC3000. Hvor synlig vil dette bli i et rom som ikke har full lyskontroll (lyse vegger og tak)? Slik jeg har forstått må rommet være ganske mørkt for å dra nytte av at sort blir sort og ikke grått.
    Fra Cine4home:
    "With a contrast of 1500:1 (Zoom max) it offers an appealing picture depth, but the absolute black level is not as dark as one is used to by now from many home cinema projectors. Dark film scenes get a light grey veil, which visibly impairs the picture depth. The IN76 is therefore rather suitable for all those who prefer a high brightness before dark black levels"

Samme kilde:
    "In good hometheaters, the 2300:1 on/off contrast of the Mitsubishi HC3000 still produces a more three-dimensional image than that of current LCD projectors with contrast ratings of 4000:1 or more. The DLP technique is clearly still "the king" when it comes to contrast. The black level is therefore excellent and the maximum brightness is easily high enough for image widths of up to three metres (9 feet). Bright scenes will not look any less natural and if need be, the internal iris shutter can be opened a bit extra"

Med andre ord virker HC3000 å ha litt høyere kontrast. Sortnivået har kanskje vel så mye med lysstyrken å gjøre og det faktum at HC3000 har en manuell iris funksjon. Hvis du har lyse vegger og tak, men ellers kan mørklegge ville jeg trodd at nettopp lysstyrken ville være ødeleggende for sortnivået. Men som selvfølgelig kan fikses med et filter.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er høyst merkelig, men det er nok bare en liten forglemmelse.

Fra 1600:1 til 2300:1 ser man uten problemer forskjeller i sortnivået.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware v2.4 ute

Ny firmware v2.4 ute, kjekt med M1-DA DVI kabel er litt enklere enn å levere inn hele PJ.

http://www.infocus.com/service/IN72/...on=3&soft=in76

Firmware v2.4
    • Improved fan control and audible noise
    • Keystoning improved in ceiling mode
    • Resolved image shift with 480i/576i signals
    • Resolved compatiblity issues with Panasonic DVD-297 DVD player with HDMI.
    • Splash screen expanded to fill 16:9 space.
    • Fixed issue where the projector would stop sub-source searching on the M1-DA connector if all sources except M1-DA are disabled.
    • Fixed a hue shift issue with some 1080p component sources.
    Merkbart mindre vifte"støy" etter oppdateringen (var jo snill på viftestøy i utgangs punktet også)

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gorm]Merkelig at Cine4Home, som alltid er så grundige, bommer stygt på hvilken DLP-brikke som sitter i projektoren.

Står det feil på www.infocus.com også da eller?

720p High Definition Resolution
    Native 1280 x 720, 16:9 widescreen resolution creates high-definition reality from any HD source. With the InFocus Play Big IN76’s 720p DarkChip2™ DLP® technology from Texas Instruments®, movies have never looked better and gaming becomes more realistic than ever

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste kilder oppgir at IN76 har den "vanlige" 720P DC2 chipen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod tydelig under spesifikasjoner på Infocus hjemmeside at det var snakk om en 1280x768 brikke. At Infocus har valgt å "rette" på dette forandrer ikke det faktum at det er 0.65 tommer brikken som sitter i projektoren. Ei heller det faktum at den kaster lys (reflektert fra de ekstra speilrekkene) utenfor 16:9 lerretet. Her er det vel snarere snakk om villeding, og det rare er at selv kritiske testere sluker det rått. Optikken er også tilpasset 0.65 tommer brikken, så et brikkebytte kunne umulig finne sted oten at hele optikken også må byttes. DC2 med native 1280x720 er jo som alle vet 0.79 tommer, og krever større (og dyrere) optikk.

Se bare selv hva det står under spesifikasjoner:
    http://www.infocus.com/service/IN72/specifications.asp?site_lang=1&site_region=1&
    IN76: DarkChip2 720p 12° DDR 0.65" DMD, DLP by Texas Instruments
    Det finnes ingen brikke med native 1280x720 som er 0.65 tommer, 1280x768 derimot......

Så svaret HFfredd, er at nei det står ikke feil på Infocus hjemmeside. Det står bare ikke at brikken har høyere oppløsning, og at dette gir strølys over og under 16:9 lerretet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Forstår ikke grunnen til at det man henger sånn opp i tekniske detaljer når bildet er det som gjelder.

Og alle er enige om at bildet er bra.

Har sett på IN76 selv og klarer ikke under noen omstendighet å se mere "ramme" på denne enn på noen annen digital projektor, inkludert Ruby.

Har testet IN76 med Brightness og Contrast på maks og fortsatt ser jeg ikke denne såkalte dramatiske "rammen".

Kan testeren være preget av å lest databladet før testen, og dermed sett etter "feil" som han gjerne ville se?

Beklager utblåsningen i første melding, håper at jeg fortsatt blir tatt i mot av folket på forumet :grin:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    databladet ble nok lest i ettertid gitt.
    Nå har du tydeligvis ikke sett projektoren i et helt mørkt rom, for da ville det ikke blitt noen "utblåsning". :wink:
    Hvor har du det fra at det er snakk om noe dramatisk "ramme"? Diskusjonen går jo bare rundt det faktum at det er en "budsjett-brikke" i denne projektoren, og de følgene det har på godt og vondt. Den positive siden av dette er at en får en god DLP til en fordelaktig pris, på lik linje med HD72i, AN110 og HC3000. Forskjellen er at de tre sistnevnte gir oss tilgang til HELE brikken (til stor glede for alle PC-brukere), noe Infocus ikke gjør. De gir oss bare strølyset. ;-)

IN76 er en god projektor, og alle som faktisk har lest testen jeg skrev, skjønner at dette er et anbefalt produkt fra min side.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett oppløsningen til 1280x720 så får du tilgang til "hele" brikken.
    Har selv total lyskontrol og da er det mulig å se tendenser til "strø" lyset. (hvis du ser etter det)

Greit nok at Infocus kansje burde å gitt tilgang til hele brikken, men som tidligere skrevet bruk 1280x720 å nyt den nå meget støysvake IN76 (v2.4)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett oppløsningen til 1280x720 så får du tilgang til "hele" brikken.
    Det stemmer dårlig. Skulle man fått brukt hele brikken ville den vertikale oppløsningen vært 768 linjer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AK Ser du ikke tok poenget mitt, mulig jeg ordla meg litt feil, så her kommer det litt mer detaljert.

IN76 oppløsning er 720 derfor skrev jeg hele i anførsel ("") selvsagt kan ikke IN76 vise 768, det sier seg selv siden den ikke har "aktivert" de siste 48 linjene.

Er vel ikke alle som trenger disse ekstra 48 linjene heller.

Dvd, HD dvd, wmvHD, consol (360) drar ikke særlig nytte av disse.

1280x720 er jo strengt tatt en helt grei oppløsning å kjøre pc på.

IN76 skalerer også veldig bra ifra 768 til 720, selvsagt da med en viss forringelse.

Så det hele var bare ett forsøk, på å poengtere at 1280x720 går greit å kjøre pc på.
    :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne på demo hos hifi center på Majorstua for en uke siden.
    Imponerende dynamikk og farger rett fra eska,som f.eks pj200 ikke kommer i nærheten av.
    Tror ingen burde angre på et kjøp av denne om du ikke er sensitive for rgb flimmer.
    For min del er det eneste grunn til at ikke den henger i taket mitt.

Thriz

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også og fikk en demo av denne. Flott bilde egentlig, men jeg opplevde helt voldsomt med regnbuer. Hver eneste gang et objekt beveger seg og øyet følger etter, produseres et voldsomt etterslep av rgb-farger. Jeg ble nesten kvalm av å se på det. Nå har ikke jeg fulgt veldig nøye med på digitale projektorer de siste årene, men jeg husker en demo av AMO når den kom på markedet og opplevde ikke at fenomenet var plagsomt da. Pussig egentlig... og enda mer pussig at folk klarer å holde ut det her.

Hvis dette er like fremtredede på alle en-chips DLP'er, blir det dessverre umulig for meg å eie en slik.

-- OAK

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •