Offisiell tråd for Infocus IN76 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser heller ikke helt vitsen med å koble ut disse pixlene når de først er tilgjengelige. Det er jo en hel del ting de kan være nyttige til, som f.eks. pc-bruk eller en liten vertikal forskyvning av bildet slik HC3000 har. Regner med at den (HC3000) også benytter alle 768 linjene dersom den får en slik oppløsning på signalet. Eller er det ikke sånn?

Hva slags fargehjul og hastighet er det på det i denne projektoren? Tenker på problemet med Rgb-flimmer.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelation NOR
    Er ikke helt inne i det, hva er fordelen med den ekstra oppløsningen (768 vs 720), må ikke bilde da skaleres opp (kan det være noen fordel?) er det ved pc bruk at disse ekstra pixlene evt. kommer til nytte.
    Fordelen er at en kan kjøre "normal" desktop oppløsning (XGA), og programmer fremstår i det formatet der er laget for. Som sagt er det ikke noe å hente i filmsammenheng. Surfing på nettet er et eksempel på når en trenger mest mulig oppløsning i høyden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betyr det at IN76 ikke har Brilliantcolor?

Bob Williams, ingeniør hos Infocus, skriver dette i et innlegg på Avsforum:

" BrilliantColor replaces the current "white peaking" control and provides a way to boost secondary colors with or without additional color segments. For videophiles who want accurate colors it provides no benefit since this function would typically be turned off. However, if someone wants to use a brightness boosting function in their projector, BrilliantColor does a substantially better job than white peaking does.

BrilliantColor and the ASIC that enables it were not ready in time for the development cycle of the IN76. That is why we have not included it. We did not feel that the benefits of BrilliantColor were worth waiting for. "

Ifølge ham kan det nærmest virke som om Brilliantcolor er en gimmick, omtrent som loudnessknappen på stereoanlegg. Dvs. at Brilliantcolor gir mer smell i fargene på samme måten som loudness gir mer smell i bassen, men at begge gir en unaturlig nivåhevning som kan virke forførende på seeren/lytteren uten at det er tro mot selve programmaterialet. Riktig/feil ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke er en "gimmick" trenger han ikke gå lenger enn til konkurrentene for å finne ut. Jeg syns personlig dette er en skivebom av Infocus, for den nye driverbrikken har potensial til å utnytte fargehjulet langt bedre enn den gamle. Ta bare en titt på HC3000 og sammenlikne dithering på denne vs IN76, da ser vi at BrilliantColor er kommet mange hakk videre, mens IN76 står på stedet hvil.

Nå har IN76 andre kvaliteter som for noen gjør den til en bedre projektor enn HC3000, men det er ikke tvil om at BrilliantColor ville gjort den til et mye bedre produkt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hhmm får en følelse av at IN76 ikke er allverden, begynner nesten å angre på kjøpet mitt :???:

Mye negativt omtale Gorm.

* BrilliantColor ville gjort den til et mye bedre produkt, skivebom av Infocus
    * Der slutter imidlertid moroa.
    * den gir heller ikke tilgang til hele DLP-brikkens oppløsning.
    * Det er ikke lens-shift.
    * IN76 står på stedet hvil.
    osv....

Antagelig en dårlig ide for meg å kjøpe neste DVD & Hjemmekino. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectorreviews har testet både IN76 og H72. Bildene hentet derfra synes jeg viser to projektorer som gjengir fargene på ganske forskjellig måte. Det poengteres i anmeldelsene at projektorene er kalibrert. Spørsmålet er da om forskjellen en ser i disse bildene derfor skyldes Brilliantcolor systemet eller om noe kan skyldes forskjell i lysstyrke eller likevel manglende kalibrering :

Infocus IN76 :

Optoma H72 :

Ikke sikkert disse bildene egentlig sier så mye da kalibrering, forskjell i lysstyrke, t.o.m. fotograferingen kan spille inn. Men som dette white paper nevner skal Brilliantcolor gi opp til 50% økt lysstyrke over tradisjonelle løsninger, noe bildene kanskje indikerer. Men hvilken av projektorene er i så fall mest nøyaktig og tro mot program-materialet, slik det "skal se ut" ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at IN76 ikke er en dårlig projektor, men den har kanskje sim styrke på andre ting enn HC3000 og HD72i. En av tingene som for mange vil være avgjørende er støynivået, som er meget bedre enn på de to andre. Den har også det kuleste designet....

Jeg tror forøvrig ikke at man skal legge for mye vekt på bildene du her har postet. Screenshots er aldri nøyaktige.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har gitt inntrykk av at IN76 ikke er en god projektor, så er det feil. Jeg er godt fornøyd med projektoren, selv om det er noen småting jeg har kicket på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig stor fornøyd med IN76 :grin:
    Angående IN76 vs HD72 som sammenlignes i testen hos projectorreviews, så skjønner jeg ikke helt kalibrering deres (ref; screenshots som drømmesøker har lagt ut) screenshot ifra Fifth Element er altfor mørkt, samme bilde hos meg ser mer ut som screenshot ifra HD72.

Så et lite utdrag ifra projectorreview.

*Mind you, nothing Brilliant Color offers, can't be accomplished by adjusting contrast, brightness, saturation and other settings, and the InFocus IN76 has all the controls, its just that Brilliant Color makes things so easy! (No it will not cure something like the Optoma's tendency to produce a slightly greenish cast image.) So, while Brilliant Color is a nice convenience which I really like, ultimately, in my opinion it doesn't improve a projectors best performance, it just makes personal preferences easier to fine tune.

* I found that the IN76 did extremely well in terms of preserving highlight details. In this regard, I definitely observed that the IN76 did a better job on near white area detail than the Optoma HD72 when viewing them both side by side.

* I found the IN76 to provide better highlight detail in the extremely bright areas, than on the competing HD72. The InFocus scores very well here.

* From a comparison standpoint, on the type of scenes where AI does little or no good, I found the InFocus IN76 projector to perform as well as the Optoma HD72, which claims 3500:1 contrast (and 5000:1 with AI engaged).

Blir vel en smakssak hva man velger.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tillater meg å poste et bilde av IN76... Ikke noe å si på design ihvertfall.

Gorm: Vet du om det er store forskjeller på IN76 sammenliknet med IN74 og 72 bortsett fra oppløsning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha sett 74 og 72 er jeg rimelig sikker på at det ikke skiller stort annet enn på oppløsning. De virker å være bygget "over samme lest".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse modellene virker jo ihvertfall spennende. Når feriepengene tikker inn på konto skal jeg endelig oppfylle PJ drømmen. Jeg vet at man ikke skal bedømme for mye ut ifra screenshots, men jeg synes IN76 virket veldig blass i fargene. Synes du bildene er representative for hva den presterer i virkeligheten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargene er absolutt ikke blasse, og som du selv hentyder, screenshoots forteller INGEN TING om hvordan det virkelig ser ut. Det forteller kun noe om fotografen, kamera og skjermen du sitter og ser på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo i luken.

IN76 test hos forbruker.no http://forbruker.no/digital/article1288074.ece

Får stort sett gode skussmål undrer bare "litt" på følgene uttalelser i testen.

"Bra, men ikke best
    Infocus-projektorens absolutte sortnivå er bra, om enn ikke helt i klasse med de beste. Sammenlignet med for eksempel den femten tusen kroner dyrere Projectiondesign Action mkIII mangler det litt, og en LCD-projektor som Sony VPL-HS60 har også et bedre absolutt sortnivå"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger designen på denne, nesten et kjøpsargument i seg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig interessant

Denne prosjektoren er veldig interessant for min del. Den må derimot litt ned i pris før jeg kliner til.

Til de som har prøvd denne: Hvordan er offset på denne prosjektoren? (Dvs. hvor langt ned kommer øverste del av bildet hvis du henger den i taket.)
    I min stue har jeg prosjektoren på ca 4 m. Optoma HD72 vil sende bildet ca 50 cm ned. I tillegg kommer opphenget som er ca 10 cm langt. Det betyr at bildet begynner ca 60 cm fra taket hvis jeg ikke tilter den litt og bruker keystone. Hvordan er dette i forhold til in76?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IN76 kaster bildet ganske høy i forhold til linsen (bordplassert). Ved takmontering må du beregne at bildets øvre kant havner ca 20cm under linsen dersom du kjører en lerretsstørrelse på 100 tommer. Du finner utregning for offset i manualen (som du kan laste ned på Infocus hjemmeside).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stille rundt IN76

Hei alle

Finner det litt merkelig at det ikke er flere diskusjoner og mer omtale her på forumet om IN76. For meg virker dette som et godt alternativ, men når det er så stille og folk virker litt uinteressert blir jeg litt usikker.
    Hvordan er denne f.eks i forhold til PD MkII??? Der har jo prisen blitt riktig så hyggelig :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv også stusset litt på den litt "trege" tråden, hadde vært morro med litt mer "liv" rundt IN76. Selv er jeg svært fornøyd med min

Newcomer Fatrix sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset litt da jeg leste AK sin kommentar 01.05 om IN76:
    "En av tingene som for mange vil være avgjørende er støynivået, som er meget bedre enn på de to andre." (de to andre var HC3000 og HD72i).
    (antar at det var lydstøy og ikke billedstøy som det var referert til.)

og da jeg leste
    IN76 test hos forbruker.no som ble referert lenger opp i tråden. http://forbruker.no/digital/article1288074.ece
    "Vårt hovedankepunkt er den overraskende og skuffende høylydte viftestøyen. Den drar ned et ellers solid totalinntrykk, og frarøver den brutalt vår høythengende "godt kjøp" utmerkelse."

Kan det være at anmelderen har et litt tynt grunnlag for sammenligning (sammenligner med LCD projektorer)?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •