Slitasje på LCD-projektor, feil i bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slitasje på LCD-projektor, feil i bilde.

Hei

Jeg har en Sanyo Z2 projektor, som nå har rundet 3100 timer. Monterte forøvrig ny pære for noen dager siden.

Har lagt merke til at det har kommet et blått skyggelignende felt i høyre bildekant. Dette kan også skimtes i nedre bildekant.
    Dette var der også før jeg byttet pære, men dessverre så forsvant det ikke når jeg monterte ny pære.

Kan det være noen form for slitasje, ettersom den har blitt brukt over 3000 timer?

Noen som har forslag til hva som kan løse problemet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Hei

Jeg har en Sanyo Z2 projektor, som nå har rundet 3100 timer. Monterte forøvrig ny pære for noen dager siden.

Har lagt merke til at det har kommet et blått skyggelignende felt i høyre bildekant. Dette kan også skimtes i nedre bildekant.
    Dette var der også før jeg byttet pære, men dessverre så forsvant det ikke når jeg monterte ny pære.

Kan det være noen form for slitasje, ettersom den har blitt brukt over 3000 timer?

Noen som har forslag til hva som kan løse problemet?
    Det er nok heller støv på ett av LCD-panelene. Prøv å sette på testbilder der hele lerretet fylles med rødt, grønt og blått etter hverandre. Da vil du med en gang se om problemet relaterer seg til kun ett av panelene.
    Testbildene finner du på DVE (digital video essentials). De ligger under Video Test Signals - System Evaluation (Title 14, chapter 8-10).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •