Det vanskelige valget...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det vanskelige valget...

Har et par poster om emnet fra før, men tenkte det var en fordel å ta en mer samlende post.

Jeg er i markedet for en projektor, men vet rett og slett ikke hvilken jeg skal velge.
    Har satt maksprisen på kr 20 000,-

Har ikke anledning til å sammenligne projektorer, må bare stole på tester og erfaringer. Ihvertfall tester, erfaringer har en tendens til å bli farget av eieren. Ingen liker å innrømme at de har gjort en dårlig handel, og "alle" har det beste produktet, for å sette det litt på spissen.

Jeg hadde en Benq 8700 for knappe to år siden. Den kostet meg da i overkant av 30 000,-

Har sett i tester at Benq 7700 er bedre på mange områder enn sin (utgåtte) storebror, og det til halve prisen. Så jeg hadde bestemt meg for denne.

Men dum som jeg var begynte jeg å lese i forum og søke etter tester på andre projektorer. Resultatet er at jeg er i total villrede. Og alt jeg ønsker er å nyte en god film i ny og ne.. Selve filmen er tross alt det viktigste.

Benq 7700, Panasonic PT-AE900, Mitsubishi HC 3000, Hitachi PJ-TX200 og InFocus 7205 er noen av de har sett meg ut.

Leser en test og noen erfaringer og alt ser lovende ut, så leser jeg en annen test om samme PJ'n og der ser det ikke så bra ut.
    Fordeler og bakdeler med alle...

Alle overnevnte PJ'er er sikkert gode nok, regner også med at de alle er bedre enn Benq PE8700. Så lenge de er det er jeg vel strengt tatt fornøyd. Men hvilken er den beste? Som alle andre ønsker jeg mest mulig valuta for pengene.

Ønsker mest mulig råd og tips, det er jo mange her på forumet som sitter med mye erfaring og kunnskap om emnet.

Tar imot alle råd med stor takk?

Nå håper jeg det er noen der ute som kan gjøre valget litt enklere for meg.

Det hadde vært utrolig fett med PJ til Påske...

På forhånd takk!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering av projektoren, sitteavstand til lerretet, fargen på rommet (lyst/mørkt), er støynivå et tema? Alle disse parametre må tas med i "regnestykket", og derfor er det ikke lett å gi deg et svar her og nå.

Hvis plassering ikke er noe problem er min umiddelbare tanke enten HC3000 eller H72i. Har du full lyskontroll i rommet er det førstnevnte som gjelder, hvis ikke er H72i en veldig god kandidat. Å velge en LCD-projektor etter å ha hatt DLP vil nok uansett valg fortone seg som en nedtur (regner med at du da ikke er følsom for RGB-flimmer).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått et knalltilbud fra min lokale hifi sjappe på en InFocus 7205.
    Utgått modell ja, men ser den fremdeles er blant anbefalte projektorer i diverse lyd og bilde blader.

Frister litt...
    Men er fortsatt i tvil...

Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på film med 7205 i dag.
    Ikke så veldig imponert...

Kanskje jeg er for kravstor?
    Satt jo og så etter feil hele tiden.

Kjørte også på et 2.60m lerret, skal selv ha 2m.

Ble brukt komponent, hadde kanskje vært mer å hente med dvi/HDMI?

Er fortsatt i tvil om hvilken PJ jeg skal velge...
    Men som nevnt i posten over fikk jeg et godt tilbud på 7205. (ca 16 000).

At det skal være så vanskelig å velge...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •