Periodisk vertical banding?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Periodisk vertical banding?

Har akkurat sett ferdig Collateral, og var underveis plaget av vertikale striper. Har en Epson TW600, og Panasonic S97 DVD-spiller. Det var over hele bildet, helt fra starten av filmen, og det irriterte meg til tider. Så mot slutten var de plutselig borte. Krystallklart bilde, akkurat som om noen fjernet et synt forheng foran linsa. Spolte tilbake i filmen, og det var like klart. Ser mao ut til at dette er et periodisk fenomen.

Slik jeg har sett eksempler på VB tidligere, er jeg ikke overbevist om at dette var det. Mener å huske at jeg så tilsvarende striper sist jeg koblet DVD-spilleren til TV'en, men reflekterte ikke noe videre over det. Hjelper jo ikke å sjekke nå som de er borte.

Er det noen andre som har opplevd at en slik feil kommer og går?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er HELT sikker på at det ikke er Mpeg artefakter? Har du testet med en annen kilde?

VB er normalt ikke slik at det kommer og går, men viser bedre i noen scener enn anre. Når de forsvinner ser du ingenting i noen scener?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Enkelte eiere av PT-x00 modellene har rapportert at VB varierer dersom man kaldstarter, eller har projektoren i stand-by mellom hver film...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke senere i dag om det er der igjen. Tror ikke det var mpeg artefakter, det oppfattes vel mer som myldring, stemmer ikke det. Dette var som å se filmen gjennom et tynt, stripete slør. Kommer med mer tilbakemelding senere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde delvis rett Ak, det var støyreduksjonen på DVD-spilleren som sto på 1. Da endret mylderet seg til å bli mer stripete og systematisk.

Tross alt godt å vite at det var DVD-spilleren og ikke projektoren, men det begynner å friste med ny spiller. Nå skal jeg flytte i løpet av en måned, og det blir nok ikke så mye film i sommer, så det får eventuelt vente til høsten. Har jo lest mye bra om Marantz DV 6600, når det gjelder støy i bildet. Det er jo heller ikke umulig at det er kommet noen nye modeller når høstmørket kommer snikende. Og forhåpentligvis er jo ikke HD/BR så langt unna heller, hadde jo planlagt å vente på det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •