Ny LG AN110 - lens shift kaputt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny LG AN110 - lens shift kaputt?

Har akkurat skaffet meg en LG AN110 da det passet best i min leilighet siden det er trangt nok mellom prosjektorvegg og lerretvegg allerede.

Når jeg nå prøver ut diverse bildejusteringsfunksjoner virker det som at lens shift hjulet er ødelagt... Andre med AN110 som kan bekrefte at følgene IKKE er slik det skal være?:

Når jeg startet prosjektoren og fikk bilde, så er bildet ganske høyt oppe på veggen (så høyt som det sansynligvis er mulig å stille bildet). Når jeg vrir på lens shift hjulet så er det først litt motstand, og jeg ser bildet blir blir flyttet ned ca 3 cm før det stopper og da er det ikke lenger motstand i hjulet, og jeg kan rulle en god stund til før det blir litt motstand igjen, men bildet flytter seg ikke lengre.

For meg virker det som som at linsa har hengt seg fast med lens shift helt opp på en måte, og at mekanikken/elektronikken som skal flytte linsen/bildet nedover er kaputt.

Et annet spørsmål mens jeg er inne på AN110. "Tilt" detektoren. Er den følsom? "Tilt-meteret" reagerer ikke om jeg til tilter prosjektoren litt. Skal den?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joffer
    ...Når jeg vrir på lens shift hjulet så er det først litt motstand...
    Fra LGs hjemmeside "Lens Shift Motorized Vertical Lens Shift (+/~125%)". Hvorfor vrir du på hjulet manuelt når lens shiften er "motorized". Jeg tror du har ødelagt noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bare misforstått noe?

Det er et stort manuelt hjul på siden av prosjektoren med følgende tekst ved siden av:

UP
    /\
    |
    Lens
    Shift
    |
    \/
    Down

Fant ingenting på kontrollen eller i menyen som gjorde at jeg kunne stille denne opp og ned elektronisk (altså motorisert). Zoom var motorisert btw.

I manualen som fulgte med står dette skrevet under forklaring på Lens Shift hjulet:

"If you want to adjust the screen image to upside/downside, adust the lens shidt as shown below"

<bilde av hjulet>

"Adjust the Lens shift to upside/downside the set the wanted position of screen."
    (ordrett, sikkert en skriveleif etter siste "downside" i manualen)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert LG som har skrevet feil da når de sier "motorized".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoom og fokus er motorisert, lens-shift er manuell.
    Det virker som om det er en feil på projektoren din, og det er vel en helt klar reklamasjonssak.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Zoom og fokus er motorisert, lens-shift er manuell.
    Det virker som om det er en feil på projektoren din, og det er vel en helt klar reklamasjonssak.
    Da er det ikke bare jeg som mener det Ringer dem i morgen.

Kjedelig sak, og særlig når det er den første projektoren jeg ever har kjøpt..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det endte opp med at jeg benyttet angreretten og sendte den tilbake. Fikk en så god deal på en PJ-TX200 at jeg kjøpte den istedet. Den er allerede i hus

Og da har allerede et lite spørsmål dukket opp:

Hvordan koble en Kreatel IPTV til projektoren ->http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/34680-koble-en-kreatel-iptv-boks-til-pj-tx200.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joffer
    Det endte opp med at jeg benyttet angreretten og sendte den tilbake. Fikk en så god deal på en PJ-TX200 at jeg kjøpte den istedet. Den er allerede i hus

Fikk en som var ødelagt jeg også...var ingen motstand i hjulet og linsen beveget seg ikke, men hverken selgeren eller LG viste hvordan lensshiften skulle fungere fordi dei aldri hadde sett denne projektoren.

Og siden selgeren meinte at det hjulet ikke skulle virke og at alt var OK med denne så benyttet jeg angreretten. Tipper han er fornøyd no...sikkert den du har fått...
    Kjøpte den så i en annen butikk og den virker perfekt!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fornøyd med prosjektoren da? bildekvalitet og lysstyrke? Hvordan er lyskontrollen i rommet du har den?

Lurer egentlig på om den er brukbar i en stue som er nærmest hvit, med kun persienner som lyskontroll...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenulv
    Fikk en som var ødelagt jeg også...var ingen motstand i hjulet og linsen beveget seg ikke, men hverken selgeren eller LG viste hvordan lensshiften skulle fungere fordi dei aldri hadde sett denne projektoren.

Og siden selgeren meinte at det hjulet ikke skulle virke og at alt var OK med denne så benyttet jeg angreretten. Tipper han er fornøyd no...sikkert den du har fått...
    Kjøpte den så i en annen butikk og den virker perfekt!!!
    Den jeg kjøpte var demobrukt, max 5 timer stod det.. kjøpt hos pcutstyr.no.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lostfields
    er du fornøyd med prosjektoren da? bildekvalitet og lysstyrke? Hvordan er lyskontrollen i rommet du har den?

Lurer egentlig på om den er brukbar i en stue som er nærmest hvit, med kun persienner som lyskontroll...

Er ganske fornøyd. Ser ikke så mye tv om dagen så det er ikke så viktig for meg hvordan den virker med sollys inn i stua. Eneste Formel 1 søndager, men da gjør både dama og jeg alt vi for å se løpet så om vi må teipe igjen vinduene så gjør vi det...(digg med ei dame som elsker F1!!!)

Ellers så er det greit bilde om kvelden (vanlig opplyst stue). Og nesten perfekt bilde når en ser film (alle lysene av og med gardiner/rullgardiner igjen).

Har lagt ut en liten video, tatt opp med Ixus kameraet så det er litt dårlig kvalitet men en får ivertfall en liten anelse om hvordan bilde er.

Det er av div TV og litt xbox 360.
    (40 mb...kan ta litt tid...kommer an på linja di)
    http://www.digitalsurgery.no/div/videos/Projector.wmv

Kan sikkert få laget noen av DVD også hvis noen vil det.

Har DreamScreen DynaGrey Frame 16:9 170 cm [DG-ramme-77"-170cm] lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •