Hjelp til valg av DLP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av DLP

MIN HJEMMEKINO

Er nå på markedet etter en oppgradering fra min gode lcd projector: Panasonic PT-AE700. Har vært kjempe fornøyd med denne og er det enda, men trangen til å prøve noe nytt melder seg. Har veldig lyst til en liten tur innom DLP teknologien, for å teste dette i en periode. Ser kun på DVD, har fra tidligere god erfaring med komponent, men den digitale veien frister selvfølgelig. Som kilde har jeg per. dagsdato en Onkyo DV-SP402E som blir byttet ut i løpet av kort tid, til fordel for noe i en del prisklasser høyere.

Trenger hjelp til valg av DLP projector, er rimelig usikker på valg her. På LCD fronten synes jeg valgene er mye lettere per. i dag, mye som frister, men av en eller annen grunn har jeg mest lyst til å forsøke meg på DLP.Synes Mitsubishi HC3000 DLP virker litt interessant, utenom dette har jeg vurdert litt forskjellig fra Infocus.

Har snoket litt rundt, men står litt fast. Pris er ikke det viktigste innenfor levelig oppgradering fra Panasonic PT-AE700, mao. noe rundt 20.000+- Kan strekke meg til MAKSIMUM 30.000,- men dette må da være en overbevisende utvei til min fordel.

For litt informasjon om rommet kan det sees under min profil, litet dedikert rom, der eneste begrensning er rommet størrelse. Lerret på <100". Er glad i gode kontraster, så dette ser jeg på som et viktig kriterie. Har så og si 100& lyskontroll. Tips og forslag mottas med stor takk! Relevant erfaring/grunnlag hadde vært flott..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action! Model II, 27.000ett-eller-annet.
    beste bilde i projector testen til DVD&Hjemmekino/TV2 Hjelper deg.

Optoma HD72i var jo ikke med.. kanskje verd å se på. sammen med Mitsubishien, begge ligger jo på rundt 20.000

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, skal lukte litt på dem.
    Noen med erfaringer/meninger om Infocus Screenplay 7205 f.eks?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en eldre modell, som kan sammenlignes med Action M1 mk II. Model Two er nok flere hakk bedre, og trolig den beste under 30 k for tiden.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke 20-30.000,- og har plass så gå for CRT... :-P
    Du vil finne en ganske velholdt en til den prisen.

Har akkurat selv godt over til CRT etter 1 år med ett rørs DLP (og LCD).
    Dette kan ikke sammenlignes i det hele tatt.
    Kvalitet på bildet er noe helt annet.

CRT er og blir best... :grin:

(Ja jeg er ganske kry akkurat nå)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.
    Har absolutt ingen erfaring eller kunnskap med CRT projectorer. Har vært mye borti LCD, men dette blir noe helt annet. Vedr. plass, er rommet veldig lite slik min profil tilsier. 12-13m2. Regner med at CRT helst vil ha litt mer kastelengde enn det rommet mitt gir, men latskap lenge leve, så dette har jeg ikke sjekket ut. På sikt, kan selvfølgelig CRT være et godt valg, regner med å få til et større rom i løpet av fellesferien i sommer.. Eneste jeg har snusa bittelitt på innen CRT er Barco, som sikkert ikke er noe dårlig. Forslag/Tips mottas med takk, gjerne noen linker, samt litt informasjon angående modeller som kan passe til mitt behov.

Synes det er litt rart at det er så krig i "budsjett" klassen, mens dersom man krabber opp mot 30k skal det være mye mindre fornuft å finne. Men det tilsier vel at fleste folk kjøper budsjett projectorer. Jeg vil gjerne prøve noe bedre, da livet mitt er dedikert til denne hobbyen og madamen for tiden! (:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og forresten, gratulerer med CRT. Du har garantert noe å være kry over.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe innenfor en rekkevidde av 0-4t kjøring fra Larvik, Vestfold som har "Projectiondesign Action! model two" f.eks i demorom? Frister veldig å ta en tur!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kunne se kommer PJ til å henge rett over hodet ditt. Stemmer det?

Jeg er i samme situasjon og for min del er det viktig at det ikke støyer så alt for mye heller.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det dedikerte rommet jeg har per. i dag, så vil den det. Men for min del er det ingen problem å bygge en lydisolert kasse med ventilasjon ut, så støynivå skal ikke være det største problemet.. Ikke lett å finne frem i jungelen, hehe.. hva er dine alternativer?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Så vidt jeg kunne se kommer PJ til å henge rett over hodet ditt. Stemmer det?

Jeg er i samme situasjon og for min del er det viktig at det ikke støyer så alt for mye heller.
    Jeg gjorde meg en ny erfaring i dag.
    Sitter som regel i sweet spot rett under projektoren. BenQ PE7700.
    Hadde gjester på filmkveld i dag, og jeg gav gladelig fra meg sweet spot til ære for gjestene.
    Da ble jeg sittende litt ute på siden og støyen fra projektoren var mye mer framtredende fra den posisjon enn når jeg sitter rett under.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er det i dag også, med min Panasonic PT-AE700. Stilleste plassen er rett under, faktisk. Så støtter den teorien/praksisen din tor, hehe..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink mkII

koster 18900.- hos projectiondesign hvis det er flere igjen,kan oppgraderes til mkIII som blir billigere snart,havner da på ca 32000.-
    har testet med en hc3000 som en kamerat har og han angrer på at han ikke kjøpte mkII men det er jo en smaksak

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det vist seg at for min del er det faktisk mulig å få testet projectoren i fabrikkens demorom i Fredrikstad, noe som høres meget bra ut. Da får jeg se om jeg får tid og anledning til dette, veldig fornøyd med kundeservice'n der så langt; bare dette gir meg et godt hint om hvor jeg burde handle..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Projectiondesign

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Nå har det vist seg at for min del er det faktisk mulig å få testet projectoren i fabrikkens demorom i Fredrikstad, noe som høres meget bra ut. Da får jeg se om jeg får tid og anledning til dette, veldig fornøyd med kundeservice'n der så langt; bare dette gir meg et godt hint om hvor jeg burde handle..
    var selv i demo rommet deres og testet før jeg bestemte meg,satt der i to timer og du kan gjerne ta med en egen dvd plate.bor jo 10km ifra jeg da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •