Samsung SP-H710AE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung SP-H710AE

Dette er en ny og spenndene projektor Joe Kane har vært med å utvikle. Det skulle sikre skikkelige farger skulle en tro Noe som også er interessant er at projektoren faktisk måler det samme som spesifikasjonene sier DET er uvanlig.

pecifications. 700 ANSI lumens, 2,500:1 contrast, native 16:9 widescreen format, 1280x720 resolution DLP chip with a 5x speed six-segment color wheel.

Compatibility. HDTV 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i. Full NTSC / PAL / SECAM.

Lens and Throw Distance. 1.30:1 manual zoom/focus lens. Throws a 100" diagonal image from 11.3 feet to 15 feet.

Lamp Life. 2,000 hours.

Connection Panel. One composite video, one S-Video, two component video, one DVI (HDCP) port, one RS-232 port.

Installation Options. Table mount, rear shelf mount, ceiling mount.

Warranty. Two years.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kpntrastmålinger gjort av flere på AVSforum indikerer at kopgott kontrast stemmer 100% med real life målinger. ENDELIG noen som oppgir ærlig D65 kontrast. På samme forum indikeres det også at projektoren yter svært bra, på alle parameter, og bedre enn så og si alle konkurrentene. Spennede sak dette.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange andre vurderer jeg for tiden å oppgradere til en 720P-projektor, og etter å ha blitt noe skuffet over IN76, så har jeg bestemt meg for å avvente for å se om det kommer noe interessant ut i løpet av den nærmeste tiden.

Noen som vet når denne projektoren kommer til Europa?

Hvilke andre modeller (720P DLP) kommer i løpet av sommeren/høsten 06?

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dale Cooper" Hva er du skuffet over på IN76, har denne selv og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakket med Samsung var det ingen planer om å selge denne projektoren i Skandinavia, desverre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revelation NOR:
    For all del, IN76 er en meget bra projektor, og du har gjort et godt kjøp, men det er viftestøyen som bekymrer meg. Nå skal det sies at det var helt stille i demonstrasjonsrommet da jeg var og sjekket den ut, men flere anmeldelser påpeker at støyen er et minus. Problemet er at jeg ikke får sammenlignet den mot andre aktuelle modeller som Mitsubishi HC3000 og Action! Model MKII. Optoma HD72i opplevde jeg som mer støyvennlig, men den blir nok for lyssterk i min "hule".

Jeg har ikke avskrevet IN76, og det er mulig jeg skal høre med HFC om jeg kan få teste den hjemme, for det er den eneste måten å finne ut om viftestøyen blir et irritasjonsmoment eller ikke. Grunnen til at jeg er så opptatt av støynivået, er at jeg har hatt en 4805 hengende over hodet i snart to år, så min neste projektor skal være bra på dette området.

Hvordan opplever du viftestøyen?

Ak:
    Det var en dårlig nyhet. Ja ja, da får jeg finne andre alternativer.

Takk for opplysningen.

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale Cooper:
    Min forrige PJ var pana AE700, så IN76 er nok noe mer støyene en den, uten at jeg synes dette er plagsomt. Det er først ved lampe på høy at jeg synes støyen blir i meste laget. Jeg synes også at det er viktig, at vifte støyen har rett frekvens hvis du forstår..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier om rett frekvens er viktig, for min 4805 produserer et helt annet støy enn IN76. Mens sistnevnte har en luftig støy, ikke ulikt et aircondition-anlegg, så
    hviner 4805, som er mye verre. Høy modus kommer jeg uansett ikke til å bruke, så det er ikke et problem.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta videre diskusjon om Infocus i en ny tråd.

A-

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når jeg snakket med Samsung var det ingen planer om å selge denne projektoren i Skandinavia, desverre.
    Selges jo i vårt naboland. Denne tråden er jo "urgammel", men siden denne projektoren er HOT i Sverige så drister jeg meg til å spørre om noen har noe mer info rundt denne? I Sverige koster den like mye som VW50, men er visst "perverst bra" til å være en 720-DLP.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den brukes vel som referanse hos projector reviews. Merkelig at den ikke kom til Norge. Men med samme pris som Pearl...det hørtes litt drøyt ut.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den brukes vel som referanse hos projector reviews. Merkelig at den ikke kom til Norge. Men med samme pris som Pearl...det hørtes litt drøyt ut.
    Prisen er nok grunnen til at Samsung ikke ville ta den til Norge.
    På den siste messen i Sverige var det mange som rangerte den høyere enn VW50. Den største fordelen med Samsungen er fargene, som er bedre en alt annet, kanskje med unntak av noe fra PD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •