Elendige farger fra pc !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendige farger fra pc !!

Hei.

Har i dag koblet pc`n til min tx200,fra et matrox pharelia apv grafikk kort..
    Matrox kommer med egen component kabel bundlet i pakken,som er koblet in på utgang to via en overgang fra vga.

Matrox er en produsent som fokuserer mye på bilde kvalitet,så jeg tok det for gitt at dette sku bli bra,men akk nei.

Pc er koblet til en denon avr 3005,som igjen sender signalet videre via component til projektoren.

Det som skjer er at bildet blir veldig rødt,har prøvd med endel forskjellige innstillinger,men finner ikke ut av det.
    Bildet blir bra på pc monitoren.

Noen som vet hva som er gjort feil her ?,vannvittig frustrerende når en sitter i timevis men alikevel ikke får det til :?

Jeg satser på at det er en innstilling en eller annen plass jeg har gått glipp av.

Håper på hurtig løsning.

Mvh Helge.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd en del forskjellige kabler,men det var dessverre ikke her problemet lå,hadde håpet på det :-? .

Projektoren er også utelukket som synder,funker ihvertfall 100% med dvd spilleren som kilde.

Enten er bare en innstilling en eller annen plass,eller så er det en hardware feil på skjermkortet.

Hva er en typisk setting for skjermkort når en skal koble det til en projektor,er det noe som en må justere for å få den rette farge balansen ?

Mvh Helge.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ViewMaster
    Matrox er en produsent som fokuserer mye på bilde kvalitet,så jeg tok det for gitt at dette sku bli bra,men akk nei.
    I gamle dager og i forbindelse med desktops, ja. I dag innen "hjemmekino", nei
    Sitat Opprinnelig postet av ViewMaster
    Hva er en typisk setting for skjermkort når en skal koble det til en projektor,er det noe som en må justere for å få den rette farge balansen ?
    Du har selvsagt siste driver? Justeringer gjøres i overlay.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tiger]I gamle dager og i forbindelse med desktops, ja. I dag innen "hjemmekino", nei

Hmm så du mener matrox ikke er noe spes da ?

Kan vel i ettertid se at det ikke var noe godt valg nei,de har bla ikke støtte for mce.

Men men,når det gjaldt selve billedkvaliteten trodde jeg fortsatt matrox var et godt valg.

Kjører siste driver ja.

Som den noobien jeg er så spør jeg: Hva er overlay ?

På forhånd takk.

Mvh Helge.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes å huske at Matrox har vært omtalt tidligere her på forumet, og at man den gangen kom frem til at Matrox har sin styrke i dual-screen konfigurasjoner og at Matrox ikke nødvendigvis er laget for bruk i HTPC.

Overlay er et "bildeskall over vanlig bilde". De fleste skjermkort kan justere gamma, kontrast, farger, osv. på vanlig desktop og i det vinduet man kjører film (overlay).

Se overlay fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware_overlay

Ofte lønner det seg å gå til innkjøp av markedsledende produkter.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ja det var egentlig en dual screen løsning den har vært brukt til.

Jeg har inntil nylig brukt den i hjemmestudio sammenheng,hvor diverse sequensere mixere etc etc krevde endel skjerm,derav to skjermsløsning.

Men nå da det er blitt endel mindre (nada ) spilling,så tenkte jeg å bruke den som en slags htpc,i tillegg til vanlig pc bruk.

Rommet som jeg har pc`n i er nabo rom med stua,har laget et hull i veggen med optisk kabel til forsterker,nå var håpet også å få til en løsning med bilde.

Så dette er ingen ren htpc.

Men kommer nå da kanskje til å bytte skjermkort.

Takker for svar så langt.

Mvh helge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •