pj-tx200 vs pt-ae900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pj-tx200 vs pt-ae900

Vil gjerne ha noen meninger fra folk her inne om disse 2 projektorene.

PT-AE900 begynte bra med 10 av 10 i lyd og bilde.
    Her ble sort nivået spesielt trukket frem.

Testen fra Hjemmekino og dvd og forbruker.no ble vunnet av pj-tx200.
    Her fikk pt-ae900 dårlig karakter på sortnivå.
    Pt-ae900 ble også trukket for pris.
    Noe jeg ikke skjønner da den blir solgt for i underkant av 13.000 nå mens pj-tx200 må du ut med 14.500 for.

Noen her inne som har erfaring å dele?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder priser så er skribentene nødt til å forholde seg til anbefalt utsalgspris fra Importør. Det er ikke opp til de å søke rundt for å finne den beste prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... La meg spørre på en litt annen måte.

Er pt-ae900 noe dårligere alternativ enn pj-tx200?
    Noen som har panasonicen og kan si noe om farger og sortnivå?

(Greit at man går ut fra fra pris til leverdandør , men bør sjekke markedet før man fører dette opp som noe negativt)

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ca 200 t på min AE900 nå.

Jeg er kjempefornøyd. Jeg bruker PJ'en mye til å se på tv og bruker en DVD opptaker som tuner. Funker veldig bra. Det finnes noen litt negative tilbakemeldinger på AE900 her på forumet men jeg har vært heldig??? og har ikke hatt noen problemer.

Ser som sagt mye på tv og har dårlig lyskontroll, Trengte derfor en PJ som har god bildebehandling og er relativt lyssterk (trodde jeg). Jeg bruker imidlertid min mest på innstilling Cinema 1 og laveste lysstyrke og det funker kjempebra for meg.

Et annet kriterie jeg hadde var at den skulle være så liten som mulig. AE900 er såvdit jeg kjenner til minst av de "hotte" LCD PJ'ene.

Når det gjelder sortnivå så synes jeg dette holder imassevis. jeg har som sagt ikke full lyskontroll og sortnivået bestemmes av lyset i rommet. JEg synes det holder i lange baner. Fargene synes jeg er veldig bra. Klare rene farger med "smell" som ikke flyter ut.

...når det er sagt så er TX200 nesten like liten (+1-2 cm), like lyssterk og like god/bedre på bildebehandling ihht siste test i DVD & Hjemmekino.

... så dersom valget ditt står mellom disse, så tror jeg du blir fornøyd uansett.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har per dagsdato selv Panasonic PT-AE700. Første gang jeg testet denne, og så fornøyd jeg har vært til nå; sa jeg at jeg kom til å kjøpe 900'n med en gang den kom...

Fikk testet den 1,5 uke etter at den var på markedet, selv synes jeg ikke den veier opp til de andre "hotte" nyhetene. Er du ute etter en knall god allround projector, anbefaler jeg Panasonic på det sterkeste, både grunnet kontruksjon, fleksibilitet, kvalitet og brukervennlighet. Den har ingen merkbare negative sider fra mitt ståsted, men synes ikke bildet lever opp til den teoretiske faktaen. Dersom du skal ha en projector dedikert til dvd bruk, ville jeg personlig valgt et annet merke enn Panasonic denne gang..

Kun mine personlige meninger, synes mao. at man ikke kan ta utgangspunkt i disse testene som tusler rundt på det norske markedet nå, de sier litt mye forskjellig, ofte på andre grunnlag enn det som passer best akkurat hjemme hos deg/meg. Lykke til med handel, uansett kommer du til å gjøre et godt kjøp. Finnes ingen fasit på dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •