For lyst bilde på AE700,

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For lyst bilde på AE700,

Min kjære 7 måneder gamle PT-AE700 har nå gått litt over 530 timer på low pærenivå. For et par dager siden satt jeg på film nummer to for kvelden og noen minutter ut i filmen var det akkurat som om det ble skrudd på en bryter inni pj og bildet ble LYST. Prosjektoren hadde ikke blitt skrudd av eller på mellom filmene og før det skjedde så jeg ingen illevarslende symptomer.

Det går forsåvidt ann å stille ned bright og få ok bilde, men da flimrer det en del, som om prosjektoren forsøker og finne sitt gamle seg igjen på egenhånd. Regner med at det kan være pæra, som er småsurt da garantien på den røk etter 500 timer. Men fra det jeg har lest blir vanligvis bildet heller mørkere enn lysere hvis pæra sliter. Vet liksom ikke om jeg bør bruke den like aktivt.. :sad:

Noen som har opplevd lignende eller har noen opplysende opplysninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et liknende problem, hvor irisen skrudde seg av (kunne ikke skrus på igjen, men var alltid påskrudd ved neste visning/dag). Inntrykket var et lyst filter som plutselig la seg over hele bildet, hvor alt ble lysere inkludert sortnivå. I mitt tilfelle brukte jeg service-menyene til å sjekke, og så da (sammen med temperatur, telleverk etc projisert på lerretet) at IRIS=NG med rød skrift. Det ble en garantisak (2 innleveringer faktisk).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst filter er en god beskrivelse ja. Men det er ikke noe galt i menyene, iris innstillingen kan skrus av og på. Jeg brukte den i kveld og mener nå at bildet er blitt dårligere i den forstand at jeg ser firkanter... Kjedelige saker må jeg si. Men det betyr vel forhåpentligvis at pæra er ok, og at en evt service går på garantien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •