DLP prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DLP prosjektor

Jeg har brukt litt tid i det siste på å lese spesifikasjoner på en rekke prosjektorer. P.g.a begrenset avstand fra der PJ må installeres til lerret har jeg funnet ut at det ikke er mange DLP prosjektorer å velge mellom.

Avstand fra bakvegg til lerret er ca 3.6 meter. Prosjektoren bygger litt så avstand fra linse til lerret blir ca 3.2 meter grovt regnet. Jeg har et lerret på 90".

Optoma H79 vil kunne gi meg stort sett det jeg ønsker i tillegg til et pent hull i lommeboka.

Alternativt kan jeg gå for LCD men er litt skeptisk siden jeg kun har hatt DLP tidligere.

Spørsmålet er vel igrunn om det er verd å brenne av 40k på en H79 akkurat nå. Og finnes det andre enn nettdata.no som selger denne?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel igrunn om det er verd å brenne av 40k på en H79 akkurat nå.
    Dette er kanskje den beste "folkelige" 720P DLP projektoren akkurat nå, men Optoma kommer jo med oppgraderinger om ikke lenge. Jeg vil vel anbefale deg å vente kontra å betale 40K nå.

Og finnes det andre enn nettdata.no som selger denne?
    Lag en ny prisjakt tråd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG AN110 passer perfekt hos deg. Avstand fra linse til lerret blir 3.5. Du kan da ha et bilde som er over 2 meter bredt. LG AN110 har i tillegg vertikal linseforflytning. Som skreddersydd til ditt rom.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett Tiger. Min skepsis til LG og kvalitet er kanskje ubegrunnet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg denne selv, men tenker i de samme baner som deg. Foreløpig.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq PE7700 fungerer fint hos meg men er ganske skeptisk etter å ha lest om alle problemene medlemmer her på forumet har hatt med denne modellen. Og så vidt jeg skjønner er problemene fortsatt tilstede selv på nyere produksjonserier?

Et annet alternativ er Toshiba TDP-MT700 som ser ut til å ha omtrent samme spesifikasjoner som Benq'n. Ingen av disse har stor offset heller noe som passer fint siden takhøyden i kjeller'n ikke er mer enn moderat. Den støyer mer i alle fall om man leser på HiFiKlubbens sider.

De gamle Optoma modellene H57 og H79 vil også fungere men disse er vel å regne som utdatert vare fra leverandøren.

LG er fortsatt et alternativ...... Andre forslag?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H79 er i en annen klasse enn de andre du nevner her..

HC3000 klarer bare 88" fra den distansen, deverre. Jeg tror forøvrig ikke at man skal være så skeptisk til LG lenger.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    H79 er i en annen klasse enn de andre du nevner her..

HC3000 klarer bare 88" fra den distansen, deverre. Jeg tror forøvrig ikke at man skal være så skeptisk til LG lenger.
    Ja, det stemmer nok at H79 er i en annen klasse, men per definisjon tilfredstiller den alle mine parametre for enkel plassering osv. HC3000 har en alt for stor offset til at den vil passe i kjellerstua. Bilde kommer jo nesten nede på gulvet

Fikk nettopp tilbakemelding fra NettData at H79 ikke kan skaffes lenger. HD72i erstatningsvaren men denne har omtrent samme offset som HC3000 noe som gjør at jeg ikke kan bruke den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •