Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 323
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men komponent duger ikke i disse dager, dvi er selvsagt det beste.
    Den reele forskjellen er i mine øyne mer eller mindre "0". Synes egentlig DVI er blitt litt hypet, selv om det nok er det beste.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Men komponent duger ikke i disse dager, dvi er selvsagt det beste.
    Den reele forskjellen er i mine øyne mer eller mindre "0". Synes egentlig DVI er blitt litt hypet, selv om det nok er det beste.

På en del av projektorer har du nok rett. Kanskje det er mest fremtedende hos lcd-projektoerer (Z2 og 500) som jeg har erfaring fra.

Det største problemet som jeg så med bruk av komponent var overscan. Vi tittet på oppdrag Nemo (hos en venn som kjører komponent - ikke nå lenger) og jeg stusset over et merkelig bilde - jeg har en 7 år gamel datter og har sett Nemo et tresifret antal ganger og kjenner filmen godt.

Satte i dvd-essentials, bladde frem til testbilde for overscan og så at mellom 5-15% av bildet forsvant ved bruk av komponent. dette blir jo en del linjer. Med andre ord synker oppløsningen drastisk. Kanskje det er dette som ødelegger mest?

Testet også en kombinasjon med Marantz dv-8400 med komponentkabler som kostet over 10 000,-. I mine øyne var dette ikke i nærheten av den presisjonen du får med dvi.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!

Søren også, jeg som var glad i DV-6400'n. (SACD er konge :-)

Du prøvde ikke DVI på DV-8400? Jeg jobber med data til daglig og vet ikke helt om jeg orker å ha en PC til stående i stua. (Kjørte akkurat 4 PC-er på dynga. :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Takk for alle svar!

Søren også, jeg som var glad i DV-6400'n. (SACD er konge :-)

Du prøvde ikke DVI på DV-8400? Jeg jobber med data til daglig og vet ikke helt om jeg orker å ha en PC til stående i stua. (Kjørte akkurat 4 PC-er på dynga. :-)

Prøvde 8400 med dvi, det fungerte meget bra. Men det fantes ikke muligheter til å velge forskjellige oppløsninger. Jeg tror det kun var 625p som kunne kjøres via dvi.

Testet samtidig en Pioneer 668, denne var omtrent på Marantz dv-8400 bildemessig (via dvi). Men et bra stykke unna htpc.

Prøvde så til slutt en Pioneer 868 og denne var klart bedre via dvi enn Marantz dv8400. Her var det også muligheter til å velge mellom flere oppløsninger - ikke minst 720p!

Resultatet ble at Pioneer 868 via dvi holdt følge med htpc'en bildemessig mens de andre leverte helt klart et dårligere bilde.

Lydmessig var Marantz'en den klart beste - men det hjelper jo ikke projektoren......

Har selv Pioneer 668 som jeg spiller dvd-a og sacd på, det er helt fantastisk å høre på........

Anbefaler deg å få lånt noen alternativer med hjem slik at du selv kan se forskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag kör 720p och 1080i ifrån min 868:a till min Z2:a och det är grym skillnad jämfört med 576p via komponent. Till och med 576p via HDMI utgången ger rätt stor skillnad jämfört med komponent.
    Har man inte sett sin Z2:a bli matad via dvi ingången då vet man inte hur bra bild man kan få med den :lol:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har PLV-Z2; Er det VB på denne? Er dere plaget med det?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg var litt plaget av det. Men du finner oppskrift (kanske i denne tråden også) på hvordan du går inn i service-menyen og juster spenningen på LCD-panelene slik at VB blir fraværende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL

Jeg er ikke plaget med VB på min Z2.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker til å være en del forskjellige meninger om hvorvidt VB er plagsom eller ikke, kanskje litt på samme måten som med regnbuer. Jeg har kun sett en PLV-Z2, og den hadde fryktelig mye VB, men iflg. selger var den ikke riktig kalibrert (sier de alltid). Som andre skriver kan man visstnok justyere på spenningen til panelene for å redusere VB, men dette har jeg aldri prøvd. Og vet heller ikke om dette påvirker bildekvaliteten ellers. Men det vanlige er at man reduserer på styrken på det grønne panelet, som burde føre til litt blassere grønt. (Spekulasjoner)

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke plaget med det på min. Jeg kan se litt VB når jeg starter opp prosjektoren, men etter noen få minutter (når panelene blir varme?) så er det veldig lite synlig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor lenge Z2 kommer til å ligge for salg nå som Z3 har kommet? Evt. ca når den vil bli tatt ut av produksjon (hvis den ikke allerede er det)?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper de kommer til å fortsette å lage den. Blir nok ett billigere alternativ til Z3. Kommer visstnok en ny z1 også som skal hete Z1x eller noe sånt. De har jo fortsatt med Z1 selv om Z2 kom.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har Z2 og nå har jeg kjøpt denon 1910 og 10m dvi kabel fra Realcable.
    Prøvde å kjøre dvi i 720p. bildet var flott, men ved panoreringer virker det som bildet ikke henger helt med.
    Litt vanskelig å forklare, men bildet deler seg liksom litt opp ved panoreringer.
    Prøvde component da var ikke problemet der.

Forslag?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Hei.
    Prøvde å kjøre dvi i 720p. bildet var flott, men ved panoreringer virker det som bildet ikke henger helt med.
    Litt vanskelig å forklare, men bildet deler seg liksom litt opp ved panoreringer.

Forslag?
    Synest 10m dvi kabel hørtes langt ut. Hva med å teste en kortere kabel for å se om den var problemet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ujevne panoreringer har lite å gjøre med kabelens lengde. Dette er generelt et problem på de fleste DVD-spillere over DVI/HDMI. Er vel egentlig kun Denon 2910/3910 og forsåvidt Pioneer 668/868 som takler panoreringer over HDMI/DVI uten den hakkingen du beskriver. Har nok med skaleringschippen i DVD-spilleren å gjøre.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av DVI ingangen bypasser vel ganske mye av Z2 projektorens bilde behandlings kretser, så det er vel DVD spilleren som gjør hoved jobben.

Hvordan vil man egentlig kunne se og identifisere feil fra en for lang DVI/HDMI kabel?

Lygren skrev:
    Ujevne panoreringer har lite å gjøre med kabelens lengde. Dette er generelt et problem på de fleste DVD-spillere over DVI/HDMI. Er vel egentlig kun Denon 2910/3910 og forsåvidt Pioneer 668/868 som takler panoreringer over HDMI/DVI uten den hakkingen du beskriver. Har nok med skaleringschippen i DVD-spilleren å gjøre.
    Er dette også litt avhengig av hvordan kildematerialet er konprimert lagret på DVD plata med antall bit/s osv hvor godt og jevnt dvd spilleren klarer å panorere via DVI / HDMI ?

Jeg trodde forøvrig at mye av Mpeg komprimeringens prinsipp går ut på å ha "helbilder" med noen "mellombilder" som bare inneholder de små forandringene mellom hvert Helbilde.
    Ved panorering , må jo hele bildet skrives om mellom hver filmrute, fordi alt "flytter" seg. Er ikke det noe av årsaken til panorerings problematikken også ?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg fikk demo på dvd spilleren på hifiklubben. Da koblet opp mot en toshiba projektor, også med 10m dvi. Da var panoreringene uten samme problemet.
    Det er mulig vi ikke snakker om samme problemet?
    Det er akkurat som om bildet til tider deler seg i flere stykker som ikke er vertikalt paralelle. (vanskelig å forklare)
    Har sett lignende problemer på lcd skjerm på pc-spill. Da hjalp det å aktivere vertical sync på skjermkortet.
    Mulig jeg er på villspor her.

:?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Hei.

Forslag?
    Synest 10m dvi kabel hørtes langt ut. Hva med å teste en kortere kabel for å se om den var problemet.
    Kanskje det er problemet.
    Når jeg fikk demo på spilleren hos hifiklubben hadde de en dyrere kabel.
    Kan prøve å få lånt en kort kabel og teste det.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke opplevd problemer ved panoreringer via DVI og Z2. (5m kabel) Men jeg har et annet problem: i 4:3-format får jeg et ca 2-3 cm mørkere bånd (som går fra topp til bunn) helt til venstre i bildet. Mulig Z2 gjør noe prosessering i 4:3 vs "True"-modus?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg har ikke opplevd problemer ved panoreringer via DVI og Z2. (5m kabel) Men jeg har et annet problem: i 4:3-format får jeg et ca 2-3 cm mørkere bånd (som går fra topp til bunn) helt til venstre i bildet. Mulig Z2 gjør noe prosessering i 4:3 vs "True"-modus?
    Mulig jeg misforstår ditt problem men jeg vet at Z2 hadde problemer med 4:3 geometrien i de første versjonene. Dette ble korrigert på senere sw-oppdateringer.

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •