Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 323
    Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lacenta
    Du kan jo kikke på denne tråden her, før du bestemmer deg:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=7232

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Lykkelig PLV-Z2 eier!

Sitat Opprinnelig postet av placenta
    MEN; Den må henges i taket, og fruen virker ikke hoppende begeistret for å ha et beist av et takfeste så jeg vurderer andre alternativer. Har sett at noen monterer projektoren på en plate og skrur platen fast i taket. Spørsmålet da blir; Hvilke skruer skal jeg bruke for å feste projektoren til platen med? Hvor finner jeg størrelsen på disse? Tips? Anbefalinger?
    Ta en titt noen sider tilbake i denne tråden, nærmere bestemt her:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6727870#6727870

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått oppdatert firmware? og isåfall merket dere noen forbedringer?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tvilsomt om det er noen forbedringer å hente.

Jeg har skaffet meg DVD Essentials dvd'en. Nå var det ikke så mye aktuelt der for projektor (mest for tv). Men jeg trengte uansett ikke å stille på noe, alt var perfekt!

Selv har jeg sw 601 og bildet er helt fantastisk, den nye Nemo (sone 2 pal) filmen er helt utrolig å se med denne projektoren.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.... Hvor misfarget/innbrent må projektoren være, (siden det er LCD) før man får det på garantien som er på 3 år? får man ny om det blir grønnskjær over hele?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det var noe liv i denne tråden, ikke er den prioritert lenger heller...

Jeg ble litt lei av støvflekkene i bildet i dag, hadde en grønn flekk som var ganske tydelig og et par blå som var litt mindre tydelig.

Jeg har nå fjernet støvet, det var faktisk ganske enkelt - jobben tok ca 15 min totalt. For å fikse det tok jeg utgangspunkt i denne tråden på avsforum:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=339154

Dette gjøres selvfølgelig på eget ansvar, men for en som er litt elektronikkyndig vil jeg si at dette er en enkel jobb.
    For å få vekk støvet så brukte jeg trykkluft på boks fra biltema (det står på boksen at den er egnet for renblåsning av elektronikk, kameralinser etc). Bare pass på å hold boksen rett (vertikalt) slik at det ikke kommer væske fra den. Det eneste jeg gjorde var å blåse luft ned i åpningene for hvert panel i flere vinkler og skrudde den sammen igjen (6 skruer totalt for å få av topplokket).

Bilde fra avsforum:

Panelene er under de tre orange kablene. Det er til og med en liten rød, grønn og blå klistrelapp på hver kabel som identifiserer hvilket panel det er (en kan også se det på nummer koden på hver kabelkontakt, koden slutter på R,G, og B).

I tillegg så tok jeg ut luftfilteret bak og blåste med litt avstand på dette også (Luftfilteret ser ganske tynt, skjørt og ikke mye tett ut...).

Etter at jeg blåste rent så har jeg sett en film, og sjekket flere ganger underveis i mørke scener og med bruk av 'no show' knappen, og nå kan jeg ikke se en eneste støvflekk, bildet er helt rent

BB

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg blåste rent så har jeg sett en film, og sjekket flere ganger underveis i mørke scener og med bruk av 'no show' knappen, og nå kan jeg ikke se en eneste støvflekk, bildet er helt rent
    Det er glimrende.. Elektronikken ser faktisk ganske lik ut på min Sony HS10. Jeg gjorde samme operasjon for et par dager siden, også suksess, og null støv.
    For andre som har tenkt å gjøre en liknende jobb er det viktig at man kun blåser med ren luft, noe som betyr at man med de fleste trykklufts boksene må holde de vertikalt. Elfa har en som kan tiltes som man vil uten å spytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått oppgradert firmware på sin Z2, leser på avsforum.com at de som har gjort det har fått bedre bilde etter oppgradering og VB problemer har blitt betraktelig mindre. Siste versjon skal nå være 1.07. Jeg har selv 1.01 på min men har ingen problemer og er fornøyd med bildet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Noen som har fått oppgradert firmware på sin Z2, leser på avsforum.com at de som har gjort det har fått bedre bilde etter oppgradering og VB problemer har blitt betraktelig mindre. Siste versjon skal nå være 1.07. Jeg har selv 1.01 på min men har ingen problemer og er fornøyd med bildet.

Jeg har også sw.01 og er meget fornøyd med bilde. Tror nok ikke jeg kommer å gidde å oppgradere - i tilfelle er det hvis Z2 klare å kjøre 720p med 50Hz via DVI (i dag klarer Z2 bare 60Hz noe som ikke er ideelt for pal filmer).

Eller så har jeg ganske tydelig VB ved oppstart - dette forsvinner gradvis og er 100% borte etter 10min.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så har jeg ganske tydelig VB ved oppstart - dette forsvinner gradvis og er 100% borte etter 10min.
    Interessant, det har jeg aldri vært borti før. Må ha noe med at panelene trenger "litt varme" eller noe.. ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Opplever det samme på min også, det er mest tydelig i begynnelsen særlig på blå bakgrunner, men det forsvinner gradvis og er borte etter noen minutter.

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del har liten VB. Kun i helt hvite bilder jeg ser litt antydninger og har ikke vært inne på service meny og stilt på noe.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har også fått sett litt på denne projektoren nå, og ser meget lite VB... Nesten tilsvarende som HS20!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også fått sett litt på denne projektoren nå, og ser meget lite VB... Nesten tilsvarende som HS20!
    Virker nesten som dette er individuellt fra projektor til projektor. Dessuten skal visstnok VB være mulig å tweakes bort i servicemenyen, men da ryker garantien.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dessuten skal visstnok VB være mulig å tweakes bort i servicemenyen, men da ryker garantien.
    Gjør den det?
    Hva sier du i egenskap som forhandler Lygren?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Servicemenyen er nok tiltenkt verksted ja... Vet ikke om verkstedet eventuelt kan se om en har vært inne, men vi som forhandler må forholde oss til Sanyo's offisielle uttalelse, som sier at garanti brytes ved tweaking i servicemenyer. Spørsmålet er selvsagt om verkstedet faktisk vil begynne å mase om dette, antageligvis ikke, men det kan vi ikke garantere...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er jo at en faktisk kan ødelegge projectoren ved å manipulere parametere i servicemenyen.
    Spenningen på LCD panelene og hastigheten på vifta kan blandt annet justeres. Man bør ha litt kjennskap til hva man driver med før man slipper seg løs i en slik meny.
    8)

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Z2-en på vei hjem til meg. Happy happy joy joy! :-)

Det eneste problemet mitt er at jeg har en DVD-spiller uten prog. scan (i PAL) på komponent (Marantz DV-6400). Vil jeg merke stor forskjell på bildet hvis jeg kjøpte meg en DVD-spiller med PS PAL?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Da er Z2-en på vei hjem til meg. Happy happy joy joy! :-)

Det eneste problemet mitt er at jeg har en DVD-spiller uten prog. scan (i PAL) på komponent (Marantz DV-6400). Vil jeg merke stor forskjell på bildet hvis jeg kjøpte meg en DVD-spiller med PS PAL?
    Gratulerer med med ny Projektor, håper du blir like fornøyd som jeg er.

På Z2 må du nesten ha progressivt signal fra dvd-spiller, ja det er en stor forskjell.

Men komponent duger ikke i disse dager, dvi er selvsagt det beste. En meget klar oppgraderinge fra komponent.

Pioneers 868 som kan kjøre 1:1 pixel med 720p, er et meget godt valg.

Men har du en 1-2 år gammel pc og er litt datakyndig anbefaler jeg at du bruker denne som dvd-spiller!!

Kan legge til at min 2 år gamle HP 784 som jeg bruker som htpc knuser Marantz DV-8400 som bildekilde til min Z2. (Har selv testet)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Spock her, Z2 gir betraktelig bedre resultat med progressivt signal.

BB

Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •