Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 323
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er en demo av lens shift på Z2:

http://www.sanyo-lcdp.com/z2/setting1.html

BB

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Her er en demo av lens shift på Z2:

http://www.sanyo-lcdp.com/z2/setting1.html

BB
    Er det så at en ikke trenger å korrigere bildet i det hele tatt med keystone ved bruk av lens shift? Ingen trapesform når en flytter det sideveis eller opp/ned?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, du vinkler prosjektoren helt rettvinklet i forhold til lerretet og bare forskyver bildet vertikalt/horisontalt dit du vil med lens shift hjulene.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Progressiv scan innstillinger med Digital TV/DVD/XBOX på Z2

Heisan, jeg er fersk, men tillater meg et par spørsmål:

Gitt at jeg har H/K DVD-30 m/ prog scan, Lyse fiberkabel/bredbånd med digitalt kabel tv samt Xbox, alle skal kobles til Z2.

Planlegger å koble på følgende måte:
    DVD spiller med komponent-komponet kabel til Z2.
    Digital TV (bredbånds TV) fra tuner via scart til DVI.
    Xbox via digital tuner (bredbånd) og videre via scart til DVI på Z2.

Synes dere dette er den beste løsningen?

Gitt at dette er bra, bør jeg stille inn prog.scan på Z2 manuelt slik at:
    DVD spilling- Z2 de-interlace stilles i off
    TV titting- Z2 de-interlace stilles L1 (action

Som dere kanskje skjønner har jeg ennå ikke gått til innkjøp, men det er like rundt hjørnet. Setter derfor pris på alle tips!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD -> komponent på Z2 er fint

Går ut fra at du tenker på RGB inn på DVI kontakten fra Digital TV boksen. Har du tenkt til å bruke RGB ut fra X-box'en også da? Vet du om inngangen på digital tv boksen kan sende videre RGB signaler da? (Om den har mulighet for RGB inn?).

Det med progressiv/film mode trenger du ikke å tenke på. Sender du inn progressive komponent signaler fra dvd'en så er film mode automatisk disablet.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Spectre-

Jeg har kjøpt en "spesial" scart kabel til Xbox'en som har en digital optisk 5.1 surround utgang i tillegg til scart. Hvorvidt det er ekte RGB ut på scarten, vet jeg ikke, men jeg antar det siden "reklamen" tilsa mye bedre lyd og bilde i forhld til ordinær xbox scart.

Digital TV tuneren har en scart inngang og en scart utgang, i tillegg til diverse s-video, digital optisk audio, kompostitt etc. Jeg vet ikke om scart inn/ut er ekte RGB eller jalla kompositt. Jeg håper og ber om at det er RGB (den to siders manualen som kom med tuneren sier ingenting om dette), og dersom det er RGB, tenkte jeg å kjøre fra Xbox, via TV tuner, og så ut av TV tuner og inn på DVI på Z2.

PS. Er det noen som har erfaring med Lyse fiberkabel/bredbånds TV, når det gjelder kvalitet på bilde? Vil det "ligne" HDTV ? Lyse reklamerer ihvertfall på sidene sine at det kan sammenlignes med DVD kvalitet.

Jeg sitter offshore nå, kommer inn på mandag og tar over nyinnkjøpt hus med dette bredbåndsproduktet, og planlegger å kjøpe Sanyo PLV Z2, H/K DVD 30, Carada 16:9 96" brilliant white lerret, Primare SPA 20 (evt H/K 630?), JBL Northride høyttalere (evt Audiovector M3). Jeg håper dette blir en bra sammensetning. Planlegger å se en del TV på PJ'en, og har mener å ha hørt at Lyse bredbåndsTV skal være kåret til norges beste, altså bra kvalitet ifh til pris...Men det hadde vært fint å få dette bekreftet av noen som har erfart det.

Jeg antar jeg kan la Z2'en kjøre de-interlacing når jeg kjører TV og Xbox) via tuneren (på Z2's DVI inngang), og la DVD'en kjøre progressivt via komponent inngangen på Z2 og dermed auto disable Z2's de-interlacing.
    Det er det du mener, ikke sant?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runetu
    Takk for svar Spectre-

Jeg har kjøpt en "spesial" scart kabel til Xbox'en som har en digital optisk 5.1 surround utgang i tillegg til scart. Hvorvidt det er ekte RGB ut på scarten, vet jeg ikke, men jeg antar det siden "reklamen" tilsa mye bedre lyd og bilde i forhld til ordinær xbox scart.
    Det er nok RGB ut ja, har vært borte i denne hos en bekjent, advanced av pack eller hva den heter.

Digital TV tuneren har en scart inngang og en scart utgang, i tillegg til diverse s-video, digital optisk audio, kompostitt etc. Jeg vet ikke om scart inn/ut er ekte RGB eller jalla kompositt. Jeg håper og ber om at det er RGB (den to siders manualen som kom med tuneren sier ingenting om dette), og dersom det er RGB, tenkte jeg å kjøre fra Xbox, via TV tuner, og så ut av TV tuner og inn på DVI på Z2.
    Det var dette jeg ble usikker på, for dette skal fungere så må scartene være tilnærmet fullkoblet for at RGB signalet skal kunne sendes igjennom digital tv boksen.

Jeg antar jeg kan la Z2'en kjøre de-interlacing når jeg kjører TV og Xbox) via tuneren (på Z2's DVI inngang), og la DVD'en kjøre progressivt via komponent inngangen på Z2 og dermed auto disable Z2's de-interlacing.
    Det er det du mener, ikke sant?
    Jepp. Når jeg sender inn komponent/progressivt på Z2'en så blir progressiv valget i menyen grået ut, og kan ikke velges lenger.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på om det er noen som har prøvd Joe Kane's "Digital Video Essentials" på sin Z2, og om det eventuelt var noe å hente der.

Vennligst ikke referer til pris og utsalgssted. Dette gjøres i Prisjakt kategoriene

Intressant :?:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DVE Pal versjonen, og har sett litt på den. Har ikke fått tatt meg tid til å gjøre det skikkelig ennå, så jeg er usikker på om hvor bra resultat den vil gi.
    Kan komme med mer tilbakemelding når jeg har fått gjort det skikkelig.

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt DVE Pal i ett par måneder nå og er helt grei. Den er ihvertfall verdt prisen. Skal skaffe meg NTSC versjonen også da jeg ser på sone 1 filmer 50 % av tiden.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, denne tråden omhandler PLV-Z2, ikke DVD-essentials, og spesielt ikke hvor DVD-essentials finnes billigst.

Vennligst ta temaet i nå tråd, og sett gjerne opp en link! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der Lygren. Men var ikke helt off-topic da poenget var vel om DVE var nyttig i sammen med Z2 :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der Lygren. Men var ikke helt off-topic da poenget var vel om DVE var nyttig i sammen med Z2
    Greit nok, men dersom du/dere ser et par poster opp til Mr_Spock's post, er den allrede editert, samt at det står at pris/leverandør diskusjon skal tas i prisjakt. Så lenge diskusjonen har med Z2 å gjøre er det greit !

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    OK Ak, dette er ditt bord! Jeg mener kanskje DVD essentials heller bør diskuteres i en ny tråd, men så lenge PLV-Z2 går gjennom som en rød tråd er det jo sikkert greit!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om der er forskjell på å kjøre progressiv komponent eller komponent til dvi adapter med plv-z2 ? Finder ikke noen komponent til dvi kabler by the way. Har lest at noe av bildet mangler ved komponent mens ved bruk av dvi inngangen kommer alt på skjermen. Har det noe for sig ?
    Har en Philips dvd 963 SA.
    (håber ikke det er altfor off-topic...)
    Niels.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Eg har ein bærbar pc som eg gjerne vil koble til min Sanyo Z2.
    Denne pc`en har ikkje dvi utgang. Kun Vga.

Kva slags kabel skal eg bruke da? :?:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en DVI-til-VGA adapter?og så bruker du bare en VGA-kabel.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Du kan bruke en DVI-til-VGA adapter?og så bruker du bare en VGA-kabel.
    Takk for tipset.
    Kor kan eg kjøpe ein slik?

Svar her:

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=7319

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du kjøpe i en hvilken som helst databutikk.

Tenkte forresten jeg skulle dele en liten oppdagelse...

Når det gjelder oppløsning fra pc til Z2'en, så er det bare avhengig av hva man setter som input på projektoren (forutsatt at man bruker DVI/DVI da...).

Velger man PC digital, får man 1024x768 som native og man kan da spille de spillene man måtte ønske i denne oppløsningen i 4:3. I alle fall på Nvidea. Gå da bare inn på advanced på settings i display properties og velg at bildet ikke skal strekkes ut til 16:9.

Velger man HDCP får man 1280x720 som native, og da kan man se filmer i 16:9.

Endelig får jeg altså spilt data i 1024x768 og 4:3. Mangler fortsatt 1280x1024 men...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykkelig PLV-Z2 eier!

Bare et lite gledeshyl; På lørdag føyet jeg meg inn i rekken over lykkelige PLV-Z2 eiere. Imponerende sak!

MEN; Den må henges i taket, og fruen virker ikke hoppende begeistret for å ha et beist av et takfeste så jeg vurderer andre alternativer. Har sett at noen monterer projektoren på en plate og skrur platen fast i taket. Spørsmålet da blir; Hvilke skruer skal jeg bruke for å feste projektoren til platen med? Hvor finner jeg størrelsen på disse? Tips? Anbefalinger?

Med vennlig hilsen
    Christian Grande

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •