Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 323
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Defekt pixeldiskusjon flyttet HIT. Fint om alle slike pixeldiskusjoner samles i denne tråden, da etterhvert samtlige at de offisielle projektortrådene diskuterer akuratt det samme emnet!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder Z2 firmware så er det en interessant tråd her:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...p;pagenumber=1

EDIT:
    Her er en tysk tråd med info også:
    http://212.105.197.43/vbportal/forum...threadid=46095

Det virker som 106 (1.06) er nyeste versjon nå.

BB

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z2 og støv

Jeg har brukt Z2-en min i ca 120 timer og allerede nå har det blitt 5-6 "baller" på en størrelse mellom en bordtennisball og en liten håndball på et 90" lerret. Ballene har en veldig dus farge, nesten grå, og de vises bare i helt sorte partier - typisk når hele lerettet skal være sort. Jeg antar dette skyldes støv på LCD-panelene.
    Er det flere som er plaget med støv på Z2, eller har jeg bare vært uheldig? Jeg røyker ikke og projektoren står i et "normalt" rom hvor det foretas vanlig rengjøring.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring ang. støv (med AE100) er at de store diffuse 'ballene' skyldes støv på optikken. I mitt tilfelle er det støv på den delen av linsa som står inn mot panelene. Støv på selve panelene er vanskelig å se, men man kan se det hvis man holder et papirark ca. en meter fra linsa og fokuserer ut. Da vil man se mange små prikker i forskjellige farger, men disse påvirker ikke det vanlige bildet. Min AE100 har jeg renset (med trykkluft) optikken på to ganger pga. disse ballene og det er i løpet av 2000 timer. Det bekymrer meg at Z2 tiltrekker seg så mye støv siden jeg vurderer å oppgradere til den. Kanskje det blir AE500 allikevel?

John Roger

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en grønn flekk på min som kan ses ved mørke/svarte scener, men jeg gidder ikke å gjøre noe med det foreløpig. Min har nå gått 40t (ca 4 uker gml).

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en prikk på størrelse med en tennisball. Er grå når bildet ellers er helt svart. Brukt ca. 100 timer. Men ser den aldri under filmen. Så drøyer med å gjøre noe med det. Kan ellers fortelle at den står i stua og har ventilasjonsanlegg så det er ikke så mye støv i stua.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Sanyo Z2, via noen form for overgang, ta imot VGA signal fra f. eks en AVerTV-Box?

Viss nei, fins det noen form for konvertering fra VGA til komponent, eller et signal som dvi-inngangen takler?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den kan det.

Z2 har DVI-I tilkobling og kan via denne kontakten ta i mot:
    -digital PC RGB
    -analog RGB - VGA (spesial kabel/adapter)
    -digital RGB HDCP
    -RGB Scart (spesial kabel/adapter)
    -komponent (spesial kabel/adapter)

I tillegg så har den vanlig komponent (phono plugger), s-video og kompositt video inngang.

BB

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. takk for tipset.

Edit: starter en ny tråd under kabel katogorien.

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6736852#6736852

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et nytt problem igår da jeg skulle spille Tiger Woods 2004. Jeg fikk ikke muligheten til å velge noen annen oppløsning enn 800x600.

Har Nvidea GeForce ti 4200 skjermkort, og kobler til z2 via DVI. I settings i Windows har jeg bare alternativene 800x600 og 1280x720. Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan få kjørt opp oppløsningen? Det samme gjelder sannsynligvis andre spill, og jeg regner med at det er fordi spillet i utgangspunktet ikke støtter 16:9. Vice City er ikke noe pez, da dette støtter 16:9.

What to do?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke brukt DVI inngangen på min Z2 ennå, men jeg så i manualen at det var mulig å legge inn manuelt opptil 5 innstillinger for forskjellige oppløsninger (side 34-35). Du kan jo kanskje prøve det.

Bakerst i manualen (s. 52) så står det også hvilke oppløsninger som støttes.

Ellers så må du kanskje gjøre noen hacks i grafikkoppsettet på pc'en din for å få den til å støtte andre oppløsninger. HTPC folket er vel kjent med dette.

BB

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Othar
    Fikk et nytt problem igår da jeg skulle spille Tiger Woods 2004. Jeg fikk ikke muligheten til å velge noen annen oppløsning enn 800x600.

Har Nvidea GeForce ti 4200 skjermkort, og kobler til z2 via DVI. I settings i Windows har jeg bare alternativene 800x600 og 1280x720. Noen som har noen ideer på hvordan jeg kan få kjørt opp oppløsningen? Det samme gjelder sannsynligvis andre spill, og jeg regner med at det er fordi spillet i utgangspunktet ikke støtter 16:9. Vice City er ikke noe pez, da dette støtter 16:9.

What to do?

Det er samme erfaring jeg har gjort med spill, all oppløsning over 720 vertikalt virker ikke på z2. Ofte må man godta kun 800x600 på spill, 1024x768 funker dårlig . Jeg har kun prøvd over dvi.

Helsigvis er det en del spill som kommer i 1280x720 8) .

Hvis du vil imponere noen (eller deg selv ) kan jeg anbefale på det sterkeste Unreal II som megafet demo. Dette spillet har vel antageligvis noe av den råeste grafikken på et pc-spill som er laget hittil. Spillet har selvfølgelig støtte for 1280x720 8) .

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Othar

What to do?

Det er samme erfaring jeg har gjort med spill, all oppløsning over 720 vertikalt virker ikke på z2. Ofte må man godta kun 800x600 på spill, 1024x768 funker dårlig . Jeg har kun prøvd over dvi.

Helsigvis er det en del spill som kommer i 1280x720 8) .

Hvis du vil imponere noen (eller deg selv ) kan jeg anbefale på det sterkeste Unreal II som megafet demo. Dette spillet har vel antageligvis noe av den råeste grafikken på et pc-spill som er laget hittil. Spillet har selvfølgelig støtte for 1280x720 8) .

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nå virker jo "tilføy vedlagte filer" - knappen igjen jo. Tenkte jeg skulle vise mitt selvlagede takfeste til min z2.

Dette er helt enkelt en hvit-lakkert hylleplate til et standard kjøkken-overskap som jeg hadde liggende.

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uheldig!

Er jeg den mest uheldige z2 kjøperen?
    Den første hadde døde pixler, så den leverte jeg tilbake til elektronikkforhandleren.
    Fikk ny rett før helgen. Satte den opp og ser umiddelbart et nytt problem;
    ut av linsen kommer det en grønn lysstråle. Det kommer bilde også, det er ikke det, men i tillegg er det altså en grønt lys. Et eller annet er feil med denne også. Tilbake til forhandleren...

Drrrit! :evil:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok vært utrolig uheldig... Sannsynligvis noe galt med panelene i den siste du fikk...

La oss håpe 3 er et lykketall for deg !

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link som beskriver hvordan en fjerner støv fra Z2

--> http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=339154

Siden min Z2 fikk sin første støvball bare 40-50 timer gammel og den nå, etter ca 160 timer, har 7-8 mindre og større støvballer kommer jeg til å forsøke med trykkluft selv også. Siden jeg ikke bor i gangavstand fra serviceverkstedet ser jeg det som utelukket å sende inn projektoren for hver 100. time

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Her er en link som beskriver hvordan en fjerner støv fra Z2

--> http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=339154

Siden min Z2 fikk sin første støvball bare 40-50 timer gammel og den nå, etter ca 160 timer, har 7-8 mindre og større støvballer kommer jeg til å forsøke med trykkluft selv også. Siden jeg ikke bor i gangavstand fra serviceverkstedet ser jeg det som utelukket å sende inn projektoren for hver 100. time

Kjempefin link!

Etter å ha lest at støv før eller senere kommer på panelene var det fint å lese at man kan gjøre det selv.

Leste også at Sanyo anså det å åpne projektoren og blåse trykkluft var en del av vanlig vedlikehold og ikke påvirket garantien.

Har selv rundt 150 timer på pj'en men har ikke merket noe, skal uansett kjøpe inn trykkluft på boks.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke bedre med en ministøvsuger for elektro ting... kan jo hende at man bare blåser det mere inn i proj.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    er det ikke bedre med en ministøvsuger for elektro ting... kan jo hende at man bare blåser det mere inn i proj.

I linken til avsforum sto det at man med fordel kunne ha støvugeren i nærheten når man brukte trykkluft på panelene. Nettopp på grunn av det samme som du sier, blåse enda mer støv inn i pj'en.

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •