Sanyo PLV-Z2 - Offisiel tråd - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 323
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er mulig det ikke er topp optikk, men man kan vel ikke forvente all verdens i denne prisklassen. Men uansett så funker IRIS funksjonen greit og lens-shift suverent.

Men til det jeg egentlig skulle skrive om var de-interlaceren på Z2. Anbefaler alle som bruker DVD spiller til denne og bruke progressiv fra spiller. Testet ut min HK 25 igår med og uten progressiv. Var veldig stor forskjell og det var betraktelig bedre kvalitet med progressiv fra spiller. Bekrefter vel egentlig bare det som flere har kommentert før. Ser frem til få testet ut en HTPC på Z2en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lens-shift funksjonen: Bare så jeg har forstått det riktig, ved hjelp av denne er det mulig å plassere prosjektoren til siden for sentrum av lerretet, uten at det oppstår forvrengninger i bildet? Vanligvis, dersom en prosjektor plasseres vekk fra sentrum av lerretet kan man vri på selve prosjektoren slik at bildet havner på riktig sted, men man må da bruke keystone for å fjerne forvrengninger i bildet. På Z2 slipper man altså dette? Eller er det noe jeg har misforstått?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan jeg er ny på forumet her!

Lurer litt på å kjøpe meg en z2. Har lest alle innleggene her å kan vel konkludere at den virker mest interesant.

Men tviler litt når jeg ser folk klager på bildet under tak montasje.
    Er det noen her som har den takmontert som kan fortelle om sin opplevele? Jeg må nemelig ha den i taket..........
    håpløst å ha den på stuebordet syntes jeg..............

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Angående lens-shift funksjonen: Bare så jeg har forstått det riktig, ved hjelp av denne er det mulig å plassere prosjektoren til siden for sentrum av lerretet, uten at det oppstår forvrengninger i bildet? Vanligvis, dersom en prosjektor plasseres vekk fra sentrum av lerretet kan man vri på selve prosjektoren slik at bildet havner på riktig sted, men man må da bruke keystone for å fjerne forvrengninger i bildet. På Z2 slipper man altså dette? Eller er det noe jeg har misforstått?
    Du har forstått det riktig. En kan forskyve bildet ca en halv bildebredde fra midtstilling horisontalt, og 1,5x høyden vertikalt uten at en må vri på prosjektoren og bruke keystone. En har visst noe tap av fokus og lysstyrke i yttergrensene.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet mange andre projektorer (bare jobbens M2 som ikke er sammenliknbar), men tviler ikke så mye på å anbefale den.

Selv kjøpte jeg et universal takoppheng som fungerer til alle projektorer, og selv om jeg valgte å henge den opp ned fordi jeg synes det ser penest ut, er det faktisk lettere å henge den riktig vei. Hvis man gjøre dette er det jo ingen prinsipiell forskjell fra å ha den bordstående. Kan ikke skjønne hva det skulle være som ble dårligere av å ha den opp ned heller men..

Tyngdekraften er jo uansett lik i taket og på bordet Og tviler på at projektoren er sensitiv på om bena er i bakken eller lufta...

Hvor store lerreter har folk her til z2'en forresten? Selv har jeg et 90" 16:9, da jeg trodde dette var anbefalt. Har sett at flere har 100" også. Er innenfor angrefrist, burde jeg bytte til et større? Plass er ikke noe problem...

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoble playstation 2

Er det mulig å tilkoble psx2 via de originale kablene, eller må jeg investere i ny (s-video) kabel?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Kompositt kabel som følger med playstation 2!ja det er mulig å bruke di orginale kablene man får med! men bilde blir mye bedre med en s-video kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen fått oppgradert Firmware fra 101 til 104? Hvis så er det noen forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet forresten forskjellen mellom å sende progressive signaler eller interlaced signaler fra HK25 til min Z2 her om dagen. Progressivt fra HK25 ga helt klart bedre bilder enn interlaced fra HK25. Dette betyr vel egentlig bare at de-interlaceren i Z2 ikke er særlig bra. Derfor vesentlig å fore denne med progressive signaler.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fargejustering, dvi vs prog. scan mm

Det er sikkert flere her en meg som har kombinasjonen z2 og samsung hd-935.
    -Hvordan har dere justert fargeoppsettet for å få mest mulig naturlige farger?
    - Så vidt jeg kan skjønne (jeg er ny i gamet) så må man velge mellom dvi og prog. scan. Hva gir best/mest naturlig blide, DVI eller pal m progressiv scan?
    Er det noen som vet hvordan "rivalen" pt-ae 500 stiller seg i forhold til z2 på dette området?

Takker for innspill!
    mvh Thor Atle

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet den. Men på www.avsforum.com så er det flere som bruker den kombinasjonen. Mitt inntrykk er at de fleste foretrekker DVI utgangen, og du finner sikkert mange oppsett på det forumet for DVI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som det bare er Z2 som har problemer med VB. Ikke så rart egentlig når de bruker samme paneler (AE500):

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=353629

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som det bare er Z2 som har problemer med VB. Ikke så rart egentlig når de bruker samme paneler (AE500):
    ALLE lcd projektorer har mer eller mindre problemer med VB. Men dette kan nesten kureres på de fleste dersom man vet hva man gjør i service menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har forstått det slik at man kan kurere det via service menyen. Men har ikke tatt skrittet ut og gått inn der. Tenkte først å få oppdatert firmware og se om det hjelper. Har du AK Z2 og fått bedret VB ved å gå inn i servicemenyen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du AK Z2 og fått bedret VB ved å gå inn i servicemenyen?
    Nope, jeg har Sony HS10 som heldigvis har mye mindre VB, så jeg har ikke brydd meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    ALLE lcd projektorer har mer eller mindre problemer med VB. Men dette kan nesten kureres på de fleste dersom man vet hva man gjør i service menyen.
    Egentlig en selvmotsigende setning det der..

Noe jeg ikke skjønner er hvorfor ikke produsentene bare har justert det som trengs for å bli kvitt problemene på forhånd, slik at kundene slipper å rote rundt i servicemenyene. Mister vi ikke dessuten garantien dersom vi gjør dette?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg ikke skjønner er hvorfor ikke produsentene bare har justert det som trengs for å bli kvitt problemene på forhånd, slik at kundene slipper å rote rundt i servicemenyene.
    Vet ikke hvorfor jeg heller...

Mister vi ikke dessuten garantien dersom vi gjør dette?
    Jo..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takoppheng / 3 skruehull

Så vidt jeg kan se så sitter de tre skruhull på undersiden av projektoren. Er disse for takopphenget? Er det evt noen som har prøvd å feste projektoren i en helt vanlig plate via disse skruehullene, for så å feste den platen til taket. Burde ikke det kunne fungere som et takoppheng dom ikke bygger ned i fra taket i det hele tatt?
    Eller er disse skruehullene ment til noe helt annet?
    Er det evt. noen som vet dimensjonen på skruen som passer (lengde/diameter)?
    Takker for svar!
    mvh
    Thor Atle

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Takoppheng / 3 skruehull

Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Så vidt jeg kan se så sitter de tre skruhull på undersiden av projektoren. Er disse for takopphenget? Er det evt noen som har prøvd å feste projektoren i en helt vanlig plate via disse skruehullene, for så å feste den platen til taket. Burde ikke det kunne fungere som et takoppheng dom ikke bygger ned i fra taket i det hele tatt?
    Eller er disse skruehullene ment til noe helt annet?
    Er det evt. noen som vet dimensjonen på skruen som passer (lengde/diameter)?
    Takker for svar!
    mvh
    Thor Atle

Jepp det er slik jeg har festet min prosjektor. Jeg tok en slik vit plate som pleier å fungere som hylle i garderobeskap, borret 3 hull, skrudde fast denne i prosjektoren og festet hele saken i taket.

Med Z2's shift lense opplegg funker dette mega bra.

Jeg mener å huske at det er 4mm maskinskruer som passer i hullene, jeg tror jeg brukte 30mm lange skruer (20mm i sponplaten og 10mm inn i projektoren.

Må faktisk si at det er noe av det peneste opphenget til prosjektor jeg har sett, det blir heller ikke noe særlig kabel synlig, kablene går rett i plastkanal som også er festet i taket.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de er for takoppheng, jeg er ganske sikker på at det er M6 gjenger.
    Det burde gå fint å bruke en plate slik som du beskriver.

Jeg bruker ikke min Z2 i ett oppheng, har den på hylle på bakveggen.

BB

Side 10 av 17 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •