Hva kommer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hva kommer?

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kommer?

Har vært på leting etter en DLP prosjektor med 1280*768 oppløsning. Problemet er at rommet jeg har er lavt under taket ca. 230 cm og at jeg må ha høytalerne under lerretet dvs nedre kant må være 80 cm over gulvet. det ser ut til at ingen av de som til nå har laget prosjektorer med denne brikken har kostet på den lens shift, med unntak av LG AN110 (som jeg heller ikke kan plassere pga dør bak i rommet). Er det noe på gang, noen nye prosjektorer i denne prisklassen som oppfyller mine ønsker og som det er verd å vente på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tak på 2.10 og lerret på 230 og valgte derfor BenQ 7700 (0 i offset) - men på den annen side har det vært en god del problemer med denne (se egen tråd).

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp montert en Optoma HD72 (1280x768 ) i taket med et SMS takfeste som bygger ca 15 cm. Dvs at linsen på projektoren er på ca 185 cm fra gulvnivå. Takhøyden er ca 2 meter i kjelleren min. Jeg var lenge i tvil pga at jeg hadde lest mye om stor offset på denne projektoren og dertil negative effekter pga keystone-korrigering.

Projektoren ble montert opp/ned så langt bak som det lot seg gjøre, dvs ca 4,5 m fra lerretet som er på 106 tommer. Projektoren må tiltes litt oppover for å treffe midt på lerretet mitt, og dette medførte en svak trapesfasong på bildet som lot seg korrigere med vertikal keystone på -3.

Jeg kan overhodet ikke se at det har medført noe som helst forringelse av bildekvaliteten i praktisk bruk, hverken på pc, Xbox eller dvd. Men det er mulig man kan se dette om man bruker DVE og lignende, men til mitt bruk er jeg KANONfornøyd med bildet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lalund
    ...LG AN110 (som jeg heller ikke kan plassere pga dør bak i rommet).
    Har du så lav takhøyde at den ikke passer over døren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •