Mens jeg venter på min Epson TW100H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mens jeg venter på min Epson TW100H

Fy i helvete. At det går ann å bli så forbanna barnslig som jeg er nå. Ringte akkurat Fridtjof Kristiansen transport i Oslo, og de hadde fått projektoren min fra Tyskland akkurat nå (bestilte fra www.big-screen.de). De skal ringe meg opp så snart de har satt opp regnestykket for moms og gebyrer.

Føler meg som en unge på lille juleaften. Men - det meste er klart. Lydannlegget står og venter sammen med min Phillips 963 SA med Supra AV3 8 meter komponent kabel. Har foreløpig kun et 160 cm bredt Euroscreen Diplomat lerret, men når lommeboka blir tykkere så blir det vel noe større og evt. type grått lerret. Har heller ikke i takfeste ennå, så da blir det stuebordet i noen dager.

Vel vel. Lite informativt dette for noen, men måtte bare slippe ut litt steam her jeg sitter og venter.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja jeg vet åssen det er.du må komme med en test av den når du har fått den da.jeg har hørt mye bra om Epson TW100H.og med grått lerret blir det bra

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Grattis med projektor.
    Du må teste en ting når du får satt opp alt:
    Kjør prog PAL ut ifra din DVD, sjekk menyen på DVD spilleren.
    Er det skygge rundt bokstavene?

Hvis ja; Switch over til Interlaced og se hva som skjer.

Hos meg så får jeg skygge når jeg kjører prog PAL, og ikke når jeg kjører interlaced. Har lest på AVS forum at mange sliter med det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty - ja, kommer nok med en test etterhvert. Jeg har jo ikke pæra peiling på projektorer og lar meg nok imponere uansett.

Dirtyboy, jeg har lest noe av det samme. Jeg skal gi tilbakemelding så fort jeg har den oppe og fått stilt inn sånn nogenlunde. Blir det slike skygger ved progresiv scan ntsc også eller bare pal? Uansett, TW100h har en Faroudja scaler og de-interlacer innebygget så det er ikke sikkert 963'n gjør det noe bedre uansett. Men jeg skal sjekke og se hvordan det blir. Ble forøvrig veldig imponert av 963'n på en sony 32 widescreen TV i 17.000 kroners klassen (ny pris i fjor). Brukte litt tid på å stille TV'n riktig (!) og 963'n også. Men etter en stund fikk jeg fram et bilde som nesten tok pusten fra meg - f.eks i Star Wars II Clone Wars. Oppdaget at jeg måtte stille ned både skarphet og lys div. hakk på TV'n. Virket som Philips'n var mye mere "avslørende" enn min gamle panasonic dvd. Var tilkoblet med RGB via scart.

Det virker som disse nye dvd-spillerne krever mere av brukeren for å få det optimale ut av de. Tror ikke det bare gjelder 963'n. Ser flere som har sliti litt på avsforum.com før de ble fornøyd.

Men lyden Dirtyboy - er du fornøyd? Jeg må si jeg er imponert over den som CD spiller. Jeg har en Rotel RCD 971 HDCD spiller som jeg kjøpte for en par-tre år siden. Den kostet da 5.500. Var veldig fornøyd med den. Men synes faktisk 963'n låter bedre. Bruker 192khz upsampling og kjører lyden analogt ut til min yamaha receiver. Har hørt noen snakke om "hakkelyder" i drivverket, men jeg legger ikke merke til dette.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sjekket skygge i prog NTSC, kan teste det. Jeg tror kanskje at skyggen kommer fordi jeg har lang kabel(15 m) og det er "vanskeligere" og overføre prog scan bilder. Har testet en annen kabel på 15 m og det så helt likt ut.

Lyden er jeg meget fornøyd med. Kjører oppsampling til 96 Khz og kjører DA konverter i min Thule Pr250. Dette syntes jeg låt bedre enn uppsampling til 192 og analogt til forforsterkeren min.

Eneste "ulyden" jeg hører er når jeg bytter sang. Da kommer det et lite hakk i høyttaleren. Veit ikke hva det kommer av.

Deinterlaceren som sitter i Philipsen er FLI2300 og den er vell nyere enn den som sitter i projektoren din(tror jeg, er ikke sikker) Ihvertfall i min Nec sitter FLI2200, som er en eldre utgave av 2300.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette gjelder med digetale pj,men jeg hadde dette problemet med skygge på de vertikale linjer i bildet.
    Da jeg skaffet Audio Video Essentials dvden ble jeg kvitt problemet.Der ble det anbefalt å skru skarpstille til 0 på pjen.Prøvde det og vips var skyggen vekk.
    Så skarpstillet i mitt tilfelle lagde støy i bildet.
    Da jeg bare har erfaring med crt pj, så vet jeg ikke om dette har noe å si i deres tilfelle.

Uansett; lykke til med ny projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tors,

Hvor har du fått "Audio Video Essentials" dvden fra :?:

Mvh,
    Bill

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på dvd strax.Men tror de er sluttet å gi ut flere utgaver av denne versjonen.Kommer en ny utgave i løpet av nyåret med pal også,så ville ha ventet med å kjøpe til den kommer.
    En link til essentials side http://www.videoessentials.com/index_1.htm .
    Se etter ordering info.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Dirtyboy..! Jeg har oxo skygger(VELDIG lite) rundt text i menyen ved progressiv Pal, disse er nesten borte i Interlaced... Men jeg merker ikke noe til det når jeg ser film..!

Ellers syns jeg 963 er en kjempespiller..

Mvh

AK

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg merker ikke så veldig mye til skyggene på film jeg heller, men du kan se det noen ganger på teksten.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jepp - fikk projektoren i ettermiddag. Har prøvd den litt i kveld. Oppsett som nevnt tidligere. Herreminjeremia. Jeg hadde håpet at det skulle være bra... men.. fikk bakoversveis. Jeg har lest en del at Epsonen krever skikkelig innstilling før den tar av, men.. er ikke rare innstillingene jeg har gjort altså. Men synes den leverer flotte bilder. Screendoor? Hmmm. Merker ikke noe til det, må gå ganske nærme før jeg merker noe. Kunne sikkert brukt tid på å leite etter feil, men det orker jeg ikke. Jeg skulle bare se litt av star wars II i kveld for å teste litt... glemte tid og sted.. he he.

Dirtyboy: jeg har ikke fått testet det du nevnt med skygger i menyen ennå under progresiv pal. I skrivende stund sitter maddammen og forlanger å se Ally Mcbeal på den! Så jeg må vente litt. TV-bilder blir også forbausende bra - jalla kompositt kabel fra videon som er koblet til dårlig utgang på kabeltv. Så litt på Moulin Rogue og den gikk rett igjennom kvalitetskontrollen/sensurorganet her hjemme - dama. Var veldig bra.

Folkens - veit ikke helt hva jeg skal skrive. Overveldet av inntrykk egentlig. Over all forventning. Angrer ikke på LCD i hvert fall. Som sagt, merker ikke noe til Screendoor, og med rimelig dempet belysning synes jeg ikke svart nivået/kontrasten var noe tema i hele tatt under mørke scener i Ringenes Herre. Det var bra. Kan sikkert bli bedre med riktig innstillinger, men det får bli senere.

Det vil alltid komme noe nytt som er bedre, og det finnes sikkert projektorer i samme prisklasse som er bedre enn epsonen min i enkelte ting. Men ærlig talt. Så lenge jeg sitter og humrer av fryd mens jeg ser på, så for det være nok. Den var vel verd sine penger - jeg ble i tvil mens jeg ventet på å få den levert og begynte nesten å angre. Men nå? ... Tror jeg får glede av denne i mange år framover.

Å ja. Støynivå? Vel, nå sitter den på sofabordet foran meg foreløpig. Og den er hørbar i stille partier. Men den blir "borte" hvis man ikke tenker etter og lytter.

Rusty - takk for linken. Har lest der en del tidligere, men får vel gå igjennom på nytt etterhvert.

Jeg kommer sikkert med flere tilbakemeldinger etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye gav du for prosjektoren, med mva og frakt?

jim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebola,
    jeg har ikke kvitteringene her foran meg, men tror jeg endte opp på en 39.000 med absolutt alt. Jeg kan sjekke dette mere nøye hvis du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg var bare interessert i en ca. pris. Det høres jo ut som en god handel. Jeg kjøpte min i USA og gav nok noe mindre, men sånn er det med USA...

jim

Lignende tråder

1. Min lille, personlige signalkabeltest
    By roffe in forum Kabler
    Svar: 46
    Siste melding: 01-08-2006, 00:19
  2. Trenger hjelp til å sette sammen Surroundanlegg.
    By AndreWerdenskrieg in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 11-06-2004, 19:38
  3. Problemer med "uekte" 16:9 prosjektor.
    By lygren in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:31
  4. Stewart Firehawk lerret
    By lygren in forum Lerret
    Siste melding: 12-14-2002, 20:29
  5. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21

Stikkord for denne tråden