PE7700 lampe u/s efter kun 500 timer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    PE7700 lampe u/s efter kun 500 timer

    Hej!

    Lampen i min BenQ PE 7700 projektor gik i stykker efter kun 500 timer og 6 1/2 måned hvor den primært har været brugt i economy mode.

    Garantien på lampen er kun 6 måneder, og BenQ ville ikke erstatte den selvom de lover 3000 timer i economy mode.

    Venter nu på anden uge på at der skal komme en ny lampe fra BenQ´s Europa hoved kvarter, og synes det er lidt ærgerligt hvis man skal undvære sin projektor i flere uger her om vinteren, samt dyrt hvis man skal betale 2700 dkk hver 6 måned / 500 timer hvis lampen ikke holder længere.

    Synes det ville være korrekt af BenQ hvis de havde byttet pæren når den nu langtfra holdt de lovede 3000 timer, så lidt dårlig service af BenQ efter min mening.

    Er jeg den eneste der har været uheldig med lampen i denne projektor?

  2. #2
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !

    Det er synd att det skal være slik, Vet att det har vært endel problemer med 7700 med firmware og lampe. Se i tråden og les der så blir du kansje litt klokere og kan ta opp dette med importør.




    http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=7700

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tak for svaret, men kan ikke få linket til at virke.....

  4. #4
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

  5. #5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal selvfølgelig har ny lampe og firmwareoppgradering gratis - det ER feil med disse projektorene. Først hevdet BenQ at det var dårlige lamper, men siden lampene fortsatte å ryke sier de nå at det er et firmwareproblem. Hvis du betaler for lampa er du rundlurt. Se også hjemmesiden til BenQ i USA:
    http://benq.us/serviceandsupport/lib...12,399,594#880

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange tak for hjælpen. Jeg har skrevet følgende mail til Benq.

    Hi!

    Have a Benq PE7700 projektor where the lamp was u/s after 6 1/2 month and 500 hours in economy mode, contacted the european center, and got the message that there only was 6 month guarantee.

    This I think was very bad service as there was promissed app. 3000 hours in economy mode, and the lamp only was 6 1/2 month old.

    So I was forced to order a new lamp at 2700 dkk which I still havent received.

    I investigated a little, and found out that there actually is something wrong with the firmware and the lamp, and that I have been tricked by Benq Europe.

    This is very bad I think, I want my money back plus a free new lamp plus upgraded firmware.

    Look at the links below.

    http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/33448-pe7700-lampe-efter-kun-500-timer.html

    http://benq.us/serviceandsupport/lib...12,399,594#880

    Regards

    Paul

  7. #7
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis BenQ mot formodning ikke skulle hjelpe deg ville jeg ha kontaktet det stedet du kjøpte projektoren

  8. #8
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener at det foregår en solid skjeiv kundebehandling av BenQ her.
    Min pære stammer fra det partiet det blir referert til på de amerikanske nettsidene.
    BenQ-europa, sier at jeg ikke kan benytte meg av den returordningen.
    I USA får alle i denne serien byttet pæren selv om den ikke er gåen.

    Hvis Dane sin pære er fra dette serienummerpartiet mener jeg BenQ-Europa bør kunne tilby samme service da pæren faktisk har gått i et livsspenn på ca 1/6 av forventet levetid.

  9. #9
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er i det hele tatt ikke lett å bli klok på hva feilen egentlig er - BenQ vil jo ikke ut med annet enn at de har løsningen (men hva består den i, mindre strøm til lampa, mer vifte, etc? - ikke det at det bryr meg så mye om problemene faktisk blir løst).

    Dersom BenQ faktisk har løst problemet med siste firmware (noe som jo ikke vil vise seg før det er gått noen måneder, dvs. at lampene ikke ryker etter mellom 100 og 600 timer), er det jo greit at de ikke skifter ut lamper som ikke er røket - på de amerikanske forumsidene ser det jo ut som om BenQs første svar (en batch med dårlige lampler) ikke var riktig allikevel. Men det som er helt klart er at alle lampeproblemene med 7700 gjør at vi har en meget god sak dersom lampene ryker vesentlig tidligere enn antatt levetid - jeg kommer imidlertid til å fortsette å lese de amerikanske forumsidene for å holde meg orientert. Bare synd på alle de som ikke kjenner til AVforum og betaler nye lamper selv - egentlig burde det ha vært en selvfølge at de skrev et brev til alle forhandlere slik at alle 7700-eiere ble informert om dette.

  10. #10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min projektor har PN: "99.J0C77.B51" og en produktions dato der hedder June 2005, altså før January 18, 2006.

    Så min er en af de fejlbehæftede projektorer.

    Da jeg kontaktede Benq spurgte de netop om dette nummer, men alligevel sagde de Sorry, 2 uger for sent.

    Jeg har kontaktet forhandleren heller ingen hjælp her.

    Hvis jeg ikke får erstatning går jeg videre med denne sag, klart at Benq kan sælge denne projektor til en god pris hvis de efterfølgende kan tjene 2700 dkk hvert halve år når kunderne skal skifte lampe efter 500 timer.

    Mærkeligt at Benq ikke tænker lidt på deres gode omdømme, jeg skal da ikke købe BenQ igen efter denne behandling, ligesom jeg skal advare andre mod BenQ´s dårlige service.

  11. #11
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merkelig, hva sier de da til det som står på de amerikanske sidene?

    Sjekk ut denne også:http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...page=100&pp=30

  12. #12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fik mailen herunder idag, plus et telefon opkald fra Benq´s service center plus et RMA nummer :-).

    Så måske sagen er klaret nu.

    Takker alle herinde for hjælpen.

    --------------------------------------------------------

    Dear Mr. ....,

    Thank you for bringing this issue to our attention.

    It seems our callcenter has made an unfortunate mistake.
    Since your unit is from the early production batch, the problem can be an old firmawre version. They should have informed you that we would ilke to have your projector in for service, so we can check the firmware and upgrade the unit if necessary. I request that you inlcude the defective lamp with the unit also when the service company collects it. If indeed the lamp died due to projector failure, of course we will replace it with a new lamp.

    I will instruct the callcenter to contact you and to arrange for the service of your unit.

    My apologies for this inconvenience.

    Please let me know if you still have any concern or question.

    Best regards,

    Paul Welp
    Customer Service Specialist

  13. #13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    æsj

    der skjedde akkurat det samme med min...noen som har forslag til hva jeg burde gjøre? bør jeg kontakte benq eller forhandler? har sjekket min projector og den har samm numrene som den til dane...

  14. #14
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her!

    Pæra røyk etter 234 timer natt til lørdag 18.03.06...

    Hadde heldigvis reservepære så helgen ble reddet, har mailet Benq, er fortsatt innenfor 6 måneder men bare såvidt...

    Forøvrig er projektoren veldig bra...

  15. #15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er det på hjemmesiden til benq europa og i kategorien service og warranties du sender mail?

  16. #16
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har mailet BenQ@proffcom.fi så får vi håpe jeg får svar... er jo helg nå så...

  17. #17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er forresten BenQ@proffcom.fi norsk? eller må jeg skrive engelsk?

  18. #18
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fled
    er forresten BenQ@proffcom.fi norsk? eller må jeg skrive engelsk?
    Den er nok finsk

  19. #19
    Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med Benq i Holland nå.

    De gir alle projectorer 6 måneders garanti på lampe. Jeg personlig synes dette er altfor lite med tanke på historien til denne projectoren.
    Benq i Holland bedyret att problemet nå var løst, med den siste firmware som er ute, å lovet att pæra ikke skulle ryke.
    Jeg mener å ha hørt om folk her på forumet som har fått pæreproblemer etter att de har oppdatert firmware også, men det kjennte ikke Benq noe til i det hele tatt.
    De er i ferd med å sette opp en kar i Sverige, som skal ta seg av det skandinaviske markedet, jeg får E-mail adressen hans snart.

    Kansje kan vi ha en tråd med KUN de som har fått problemer ETTER att de fikk oppgradert sin firmware, slik att neste gang vi tar kontakt med Benq, så har vi ett tall på disse tilfellene. Benq virket som om de tok dette SVÆRT seriøst, å de virket villige til å løse dette både for sitt eget navn og ære, og for att vi som kunder skulle være trygge på Benq.

  20. #20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blev ringet op af en flink mand i sidste uge som sagde at jeg kunne indlevere den og få den repareret eller byttet til en ny.

    Var inde idag og fik en ny med hjem, vældig god service :-).......hvad der ikke var så godt var, at 3 minutter efter at jeg havde tændt den var billedet fuldt af tynde lodrette streger med ca. 5 cm mellemrum. Så denne helt nye projektor er også U/S efter blot 3 minutters brug.

    Hvad er der galt med BENQ´s kvalitets kontrol? er de meget uheldige med PE7700, eller er der generelt problemer med BENQ ?

    Jeg må ind i morgen og aflevere projekter nummer to til reparation.

    Er der andre der har været ude for at få lodrette streger på billedet?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •