Som ekstremt regnbuefølsom, har jeg i langt tid tenkt å kjøpe en LCD. Opprinnelig hadde jeg bestemt meg for Epson TW600, men så plutselig kommer Hitachi PJ-TX200 opp, og det er mindre enn 2k i prisforskjell mellom dem. Opprinnelig var det nok prisforskjell til at TW600 var førstevalg, men nå blir jeg usikker...

Eneste jeg vil ha er knall bra bildekvalitet til film, film og atter film. Bryr meg ikke om kvalitet for TV, da jeg skal beholde en vanlig TV til dagsrevyen og sånt, ser aldri på TV egentlig... bruker aldri playstation og sånt... har en grei dvd spiller, pioneer dvr433 som har progressive scan... men kan godt kjøpe en ren dvd avspiller hvis det gir vesentlig bedre bildekvalitet, så lenge det ikke er så dyrt.

Stua er litt liten, og projektoren kommer til å stå i ca 2 meters høyde og kaste bildet mot en vegg som er ca 4 meter unna, og projektoren kommer til å stå ca en halv meter til venstre for der bildet begynner. Det trengs altså linsevridning for å forskyve bildet sidelengs...

Er TX200 bedre enn TW for meg da, ut fra bruksområdet, og plasseringsbetingelsene? For øvrig er jeg hørselshemmet, så viftestøy betyr nada! ;-)