Hmm.... Infocus screenplay 5700 eller Action model one

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ja da var tiden inne for og oppgradere litt
    Har hatt Thomson 52" Prosjektor tv til nå og skal nå bytte denne ut med ein vanlig prosjektor.
    For meg ser det ut som det kan bli Infocus Screenplay 5700 eller Action model one. Har bare fått sett på infocus modelen så lurte på om noen har arfaringer med begge.

Hvem støyer mest ? lysstyrke osv

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Magua, flytter denne posten til "Digitale projektorer over 30.000" forumet jeg, da begge koster over 30k.

Mvh

AK

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tråden være synlig i feil forum?

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal tråden være synlig i feil forum?
    Poster under denne tråden havner uansett rett. Speilingen forsvinner etterhvert.

Det er forresten flere som har Action her på forumet som sikkert kan svare deg...

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hmm.... Infocus screenplay 5700 eller Action model one

Sitat Opprinnelig postet av Magua
    For meg ser det ut som det kan bli Infocus Screenplay 5700 eller Action model one. Har bare fått sett på infocus modelen...
    Dette er en aktuell problemstilling for meg også, men jeg har ikke fått sett noen av dem. Hva er ditt inntrykk av Infocus'en?

/Audun\

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er bra projektorer, men Action er vel det beste kjøpet en kan gjøre på det norske markedet i dag. Tror den slår 5700 på de fleste punkter. Høyere oppløsning, bedre kontrast-/sortnivå og lavere viftestøy er vel kanskje de viktigste punktene. Prisforskjellen er jo 10k, men har man muligheten til å strekke budsjettet så tror jeg det er verdt pengene

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har du 50.000, er jo Action Model One helt klart en bedre projektor, med både langt høyere kontrast, oppløsning og lavere støynivå. Har du ikke 50.000, men 40, bør denne vurderingen være mellom Action Zero Fire og 5700'en, ikke Action Model One og 5700 etter min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infous modelen hadde svært bra lys styrke og veldi dypde i bilde, det som for meg trakk ned var lyden eg synest den bråka litt for mye. Skal sikkert ikkje mye lyd for og ikkje høre det men.....
    Action model one er jo ca 10.000 dyrare, men for meg så kan eg kjøpa den og heller kjøpe eit rimligare lerret og spare litt ellers på hjemmekinoen. Men er usikker om det er det beste. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action model one er jo ca 10.000 dyrare, men for meg så kan eg kjøpa den og heller kjøpe eit rimligare lerret og spare litt ellers på hjemmekinoen. Men er usikker om det er det beste.
    Dette er det beste uten tvil spør du meg. Jeg hadde heller kjøpt Action og det billigste lerrettet jeg fant. Man får jo lerret for ca. 1000 lappen og det kan du heller kaste den dagen du vil ha nytt. Kjøper du 5700 og så angrer så taper du masse penger på å selge den for så å kjøpe en Action

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ActionOne

Gå helt klart for Action. Har ikke sett 5700, men nettopp kjøpt Action, og er strålende fornøyd. Den ligger dessuten mellom 20 og 30 tusen under veiledende pris her i Norge (ble oppgitt til 7000 pund i ett britisk blad).
    Alle som har testet den har endt opp med den som referanse modell, og leser du under tråden som Action har på dette forumet vil du lese masse lovord om både produktet som service du får av produsenten. Sånn..overbevist?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt Action nettopp, ikke like fornøyd. Defekt pixel forstyrrer i de lyse partiene og regnbueeffekten er ganske fremtredende i mørke partier med raske sceneskift. Spesielt Matrix Reloaded var ille å se på. Men bortsett fra dette så er bilde supert med flott fargegjengivelse og detaljert sortnivå.

Når det gjelder defekt pixel så garanterer ikke Projectiondesign feilfri projektor. Min pixel befant seg 22 pixler utenfor det spesifiserte området, som utgjør 50% av billedstørrelsen iflg testbildet jeg fikk fra Projectiondesign. Litt surt, da jeg så den allerede etter 50 sek. bruk, åpningsscenen i To Tårn avslørte den med engang. Har merket av pixelen på vedlagte testbilde, se oppe til høyre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke bytte Action'en din Jaba..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Projectiondesign sier dette er innenfor de spesifikasjoner Texas Instrument opererer med som akseptabel feil på HD2 og HD2+ panel.

Mener Projectiondesign svikter litt her. De har et flott produkt som er blitt rost opp i skyene, men de burde ha informert kundene i forkant om at de ikke kan gi garanti mot døde pixler. Jeg hadde forventet at en highend projektor for hjemmemarkedet ble testet for slike feil før de ble sendt ut.

Konklusjonen blir: Ikke kjøp en Action!, før du med selvsyn kan se at den er feilfri. For oss som må benytte Posten blir det et sjansespill.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke se noen feil på bildet ditt. Uansett, om Prosjektiondesign ikke kan bevise at de har opplyst deg om feiltoleransen fra TI så har du en meget god sak mot dem. Jeg vil anbefale at du kontakter Forbrukerrådet. Ingen burde kunne selge et defekt produkt til 50k og bare sno seg unna problemene.

Oppstår ikke feil på chippene ved produksjon? I så fall betyr vel dette at prosjektiondesign pga. økt salg ikke lengere har skikkelig kvalitetskontroll.
    Eller kanskje de så feilen og bare sendte problemet videre til kjøperen?

Robert-

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du den Defekte pixelen første gangen du brukte projektoren?det må da være bedre garanti på en projektor til 50k :roll: jeg så den Defekte pixelen på bilde.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, når jeg viste fullscreen spratt pixelen fram. Det angitte området utgjør forøvrig 25% av bildet, ikke 50%.

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis JaBa benyttet seg av posten når han kjøpte projektoren burde dette tilfellet uansett havnet innenfor lov om angrefrist. Så lenge produktet ikke selges over disk, men via post har man uansett 14 dagers angrefrist fra den dagen man mottok produktet OG angrefristskjemaet.

Om man ikke har mottatt angrefristskjema vil man ha ytterligere tid til å benytte seg av angrefrist (mener det er ihvertfall tre måneder).

Om du så pikselen etter 50 sek. burde du sendt projen tilbake og fått pengene igjen. Det har du krav på i følge norsk lov.

Og om du fremdeles ikke har fått fikset problemet nå og heller ikke har mottatt noe angrefristskjema har du fremdeles muligheten.

Forøvrig mener jeg AndersL nevnte et sted at de som hadde fått projektor med feil hadde fått rettet opp dette. Mulig jeg tar feil der...

:?:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Forøvrig mener jeg AndersL nevnte et sted at de som hadde fått projektor med feil hadde fått rettet opp dette. Mulig jeg tar feil der...

:?:
    Du tar ikke feil Rinn, det står i den offisielle tråden for Action model one.
    Nærmere bestemt side 13.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •