Blu-Ray/HD-DVD på Sanyo PLV Z4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Blu-Ray/HD-DVD på Sanyo PLV Z4

Det har vært en del skriverier i det siste om at avspilling av Blu-Ray og HD-DVD vil kreve at hele kjeden fra spiller til fremviser må støtte HDCP.

Jeg kan leve med at jeg kanskje må kjøpe nytt skjermkort til HTPCen, men hvis jeg ikke kan bruke min nye Sanyo PLV Z4, så blir jeg sur. Er det noen som vet om den har støtte for det?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk manualen? Jeg ville forsåvidt heller ikke bli overrasket om HDCP-logoen sitter på selve projektoren.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville blitt overrasket hvis Z4 ikke har HDCP.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sjekk manualen? Jeg ville forsåvidt heller ikke bli overrasket om HDCP-logoen sitter på selve projektoren.
    Manualen til BenQ 7800 er uklar på dette, men jeg fikk beskjed om HDMI error på min Yamaha 2600 uten at det skjedde noe galt med bildet. På min nye BenQ 7700 får jeg derimot ingen feilmelding. Min egen erfaring med Denon 1920 og mange andres erfaring med HDMI tilsier imidlertid at kompabilitet hva angår HDMI og HDCP foreløpig er noe "variabel".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Manualen sier at den er "HDCP compliant". Dette trenger imidlertid ikke å bety noe. Det er en haug med utstyr som utgir seg for å være "HDCP compliant", uten at det faktisk fungerer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jotto
    Manualen sier at den er "HDCP compliant". Dette trenger imidlertid ikke å bety noe. Det er en haug med utstyr som utgir seg for å være "HDCP compliant", uten at det faktisk fungerer.
    Ja, har også hørt noen rykter om at alle faktorer rundt HDCP ikke er helt ferdig utviklet for bruk sammen med HD-DVD og BR, så hvordans dagens skjerm visnings enheter med HDMI og HDCP egentlig vil takle disse nye ekte HD formatene i praksis gjennstår det vel litt å se fremdeles.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ja, har også hørt noen rykter om at alle faktorer rundt HDCP ikke er helt ferdig utviklet for bruk sammen med HD-DVD og BR, så hvordans dagens skjerm visnings enheter med HDMI og HDCP egentlig vil takle disse nye ekte HD formatene i praksis gjennstår det vel litt å se fremdeles.
    På den annen side; la oss si at den nyinnkjøpte favorittprojektor X viser seg å ikke være HDCP-kompatibel når det kommer til stykket når man vil vise Blu-Ray-film. Siden manualen og spesifikasjonene sier at den skal være "HDCP compliant", så må man jo kunne levere den tilbake og kreve "feilen rettet" i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Tipper det kan bli noen interessante saker fremover *kvesse sablene*.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste i alle fall noe om dette med HDCP en plass, men det var mulig at den nyere utviklingen helst gjalt for kilde avspiller og PC skjermkort ol. som skulle være HDCP kompatible, men pga nyere utvikling ikke egentlig støttet de nye HD formatene når HD-DVD og BR endelig kommer. Mulig at ikke projektor eller skjerm som motar dette HDCP encodede signalet trenger samme grad av oppdatering som kilde avspilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For info og for de som fortsatt har denne litt tilalderskommende projektor....

Etter tips fra et engelsk forum så testet jeg 1080P (50/50HZ) ut av min PS3 i dag og det tok den i mot selv om det ikke står i speccen. På info side står det ikke oppløsning men DVI... Bildet ser bra ut men jeg skal teste litt mer i løpet av en dag eller to på hvem som er best på nedskalering Z4en eller PS3 en....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For info og for de som fortsatt har denne litt tilalderskommende projektor....

Etter tips fra et engelsk forum så testet jeg 1080P (50/50HZ) ut av min PS3 i dag og det tok den i mot selv om det ikke står i speccen. På info side står det ikke oppløsning men DVI... Bildet ser bra ut men jeg skal teste litt mer i løpet av en dag eller to på hvem som er best på nedskalering Z4en eller PS3 en....
    Hvordan gikk det med testingen?

Har tenkt og kjøpe en Toshiba HD-EP10 og koble denne til og se i 720p, og kjøpe ny PJ til ferielønna til neste år, hvis ikke det går må man vel ha en ny PJ allerede nå for HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asbjornjp
    Hvordan gikk det med testingen?

Har tenkt og kjøpe en Toshiba HD-EP10 og koble denne til og se i 720p, og kjøpe ny PJ til ferielønna til neste år, hvis ikke det går må man vel ha en ny PJ allerede nå for HD-DVD.
    Toshibaen har jeg ikke prøvd. PS3 så var bildet ganske identisk på HD materiale med 720P ut av PS3 en kontra 1080P. På SD materale så var 720 ut av PS3 mye bedre enn 1080p ut av den. Noe som er som forventet med to skaleringer, først opp til 1080 så ned til 720. Per nå har jeg den i 720p ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, får heller spare opp penger til en ny pj til neste år og motorisert lerret :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •