Sammenligning av Projektorer ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er vi 3 på Carl Berner.

Er veldig spent på AE300, men har hverken prosjektor eller lerret å stille opp med... enda..

Robert-

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 på Carl Berner :lol: ja,ja.

Litt mere om hva jeg har, 90 " 16-9 lerret og dvd spiller med progressive scan + da AE 300.

Ingen andre som føler for og stille opp med sin projektor i de nærmeste dagene ?

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt min gamle traver CinemaOne. Men den yter svært dårlig uten en HTPC. Jeg er veldig spent på hvor mye bedre de nye projektorene er i forhold til denne(spes. X1).

Litt OT:
    Kanskje en av dere X1 eiere kunne ta den med opp til meg en dag for å vise meg hva den yter.. Så får dere testet den på et grått lerret også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shoot Out....!

Bra forum dette...Følger med her hver dag og ser at det er mange aktive brukere av forumet, og mange med mye kompetanse innenfor videoprojektorer. I tillegg er det mange som er her inne og prøver å forstå forskjellene mellom de ulike maskinene. Jeg ser at det er en gjeng som prøver å få til en shoot-out av ulike modeller: HT 1000, X1, AE300, Z1, HS10, SP7200 osv.... Er det ikke på tide å få dette til...??
    Hvor mange er interessert å få til en slik shoot-out der vi har et 8 meter bredt lerret og kan kjøre 3 og 3 maskiner samtidig for sammeligning....??
    Er dette interessant...?? Og hvis ja, hvilke modeller burde være tilstede ved en slik shoot-out...??
    Kom gjerne med innspill......

Project Your Vision.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Shoot Out....!

Sitat Opprinnelig postet av kengebu
    Hvor mange er interessert å få til en slik shoot-out der vi har et 8 meter bredt lerret og kan kjøre 3 og 3 maskiner samtidig for sammeligning....??
    Dette hadde jo vært tøft da!! For meg som er på nippet til å kjøpe projektor, men ikke helt har bestemt meg for hvilken modell, er dette midt i blinken!!

Mvh
    Bjørn

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og min AE 300 er klare

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikker gjerne over og tar en titt på den. :-)

Hvor/når?

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var spennende å få tatt en titt på AE300. Det er imponerende hvor mye man kan få for 20.000 idag. :-)

Det man la merke til først var man ikke samme problem med hønsenettingen som med andre prosjektorer. Her vil det faktisk være fullt mulig ikke bare å sitte i sofaen, men også ligge på gulvet forran stuebordet og nyte filmen. :-)

Sortnivået var riktignok ikke helt beksort, i alle fall med hvitt leret, men jeg syntes dett ikke var noe problem. Ikke noe som jeg hang meg opp i i alle fall.

Lysintensiteten var ganske så like på eco og standard mode, men de 28 dB'ene var hørbare, i alle fall med prosjektoren på bordet rett forran seg. Om man får hengt den opp i taket blir det sikkert bedre og de 50 cm'erene Panasonic sier man skal ha fri bak prosjektoren trengs sikkert for det var veldig varmt bak den. Lyden var uansett ganske så "snill".

Det jeg derimot ikke helt klarte å slå meg til ro med var ringing i bildet. Det minnet om effekten får med DVD på en TV med "sharpness" stillt på fullt. Jeg håper at dette er noe som kan fikses med riktig kalibrering for prosjektoren så ellers ut som et kupp til den prisen.

Takk for titten. :-)

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til dvdjan for hyggelig samtale og demo av AE300.

Som tidligere nevnt er det imponerende å se hvilken kvalitet denne projektoren leverer i forhold til prisen. For å gjøre det kort, det negative jeg kan melde om er sortnivået. Det sorte blir aldri helt sort. Men i denne prisklassen hadde jeg heller ikke forventet det. Og det er vel her DLP'ene har sin styrke? Skulle gjerne sett effekten av grått lerret med lavere gain. Dersom det hjelper noe må da denne kombinasjonen være blant de beste pris/ytelse-forhold per i dag?

Denne shoot-out'en med 3 og 3 projektorer samtidig som spiller samme kilde på stort lerret...Håper det blir noe av!!

Mvh
    Bjørn

P.S. Det var godt å se at man ikke ha HTPC for å få bra bilde... :P D.S.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shoot Out....!

Ja...vi må få til shoot-out av 6-9 projektorer. Men før vi drar igang noe stort vil jeg se på responsen. Jeg ser av tidligere tråder at det har vært en viss interesse. Håper denne tar seg opp igjen. Tidspunkt: 2-3 uker fra nå, og på kveldstid fra 17-22 en uke dag. Vi kan sette opp en tidsskjema for når de ulike maskinene skal kjøres opp mot hverandre slik at man ikke trenger å være tilstede i 5 timer. Samtidig så vil et slikt møte være et perefkt sted for utveksling av erfaringer. Jeg kan stille med NEC HT 1000, ScreePlay 7200, ScreenPlay 110, InFocus X1 samt 8 meters lerret.
    Lygren: Kan du få til en invitasjonsliste der vi får med hvem som stiller med hva...??
    Trenger også HTPC og evt. en pro-DVD spiller.

La oss få dette til og lage litt action!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Shoot Out....!

Sitat Opprinnelig postet av kengebu
    Jeg kan stille med NEC HT 1000, ScreePlay 7200, ScreenPlay 110, InFocus X1 samt 8 meters lerret.
    Lygren: Kan du få til en invitasjonsliste der vi får med hvem som stiller med hva...??
    Wow, dette ser virkelig ut som noe jeg kunne tenkt meg å være med på, det hadde vært kjempeartig å kunne sammenligne disse forskjellige prosjektorene opp imot hverandre! Må man ha med noe selv for å kunne komme? Isåfall kan jeg gjerne stille med en pizza og en six-pack! :wink:

Hågen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei alle sammen

Dere melder dere på ved å sende meg en PM! Hvis dere har projektorer dere kan stille med, legg inn dette under egen ny tråd!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •