DVI-HDMI Kabel på PT-AE900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI-HDMI Kabel på PT-AE900

Dette er bare et kjapt innlegg for å gjøre oppmerksom på et mulig problem med DVI-HDMI kabel på PT-AE900'en.

Jeg har 2 stykker av den kabeltypen, en på 2m og en på 10m. Den på 2m fungerer greit fra datamaskinen til PT-AE900, men 10m kabelen får ikke kontakt med projektoren. 10m kabelen fungerer derimot fint når jeg kopler den fra datamaskinen til TV'en min, så det virker som PT-AE900 rett og slett er litt kresen på signalkvaliteten på HDMI inngangen.

Så et tips for de som har tenkt å bruke DVI-HDMI kabel på PT-AE900 må være å legge litt mer penger i kabelen enn jeg gjorde. (Tror jeg betalte 227,-) ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Monster HDMI 400 kabel med Monster DVI-HDMI adapter fra pc'en. Skjermkortet er et Gainward GeForce4 4600ti. Dette fungerer veldig bra med 10m kabel :grin: HDMI kabelen kostet vel 3.600,- så den burde være bra...:-P

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Clas Ohlson DVI til HDMI adapter og en 10 meter Atlona HDMI/HDMI. Kabelen kostet en 500-600kr på nettet. Det fungerer utmerket fra DVD spilleren BBK971h.
    Men i likhet med deg så har jeg også prøvd en enda billigere kabel som ikke gav bilde over 576p.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-pax: Samme spiller og DVI-HDMI adapter som deg, men jeg tok den helt ut og kjøpte den billige 10m HDMI kabelen de har hos SkrotOhlson også.
    Funker utmerket på 720p mot TW600 !

PS: Har du forresten prøvd noen av de custom firmware versjonene til BKKen ? De skal visstnok fjerne alt det obligatoriske pjattet under DVD oppstarten

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    700 er også svært kresen på HDMI inngangen.

Man må ha høye verdier på utgangen eller svært god kabel i forhold til mange andre projectorer.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bønna

Ja jeg har prøvd den russiske firmwaren, fungerte fint den. Jeg har nevnt det en plass i tråden som jeg linker til under her. Er også ny firmware på gang, med UPO vell og merke. ;-)
    http://avforum.no/forum/showthread.p...295#post362295

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt mer testing har jeg fått AE900 til å godta 10m kabelen, men da med en HTPC med ATI R X800VE AIW skjermkort. Men fra Laptop'en er det ingen bønn, det er nok kanskje litt lave utgangsspenninger på den siden den er bærbar? Det er et GeForce Go 7800GTX skjermkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også en 10 m skrotkabel(dvi-hdmi) fra hama el.l til 400 og den funker utmerket både fra laptopen og htpc'n..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •