jng
Fersking

Denmark
1 Innlegg Sendt - 09/12/2002 : 21:14:18
--------------------------------------------------------------------------------
Er der nogen der ved hvad der evt. skal ligges til af kroner/Ører, når en projektor kommer til den Danske grænse/Told ?

JØNKE

Lygren
Forum Admin

Norway
278 Innlegg Sendt - 09/12/2002 : 21:19:07
--------------------------------------------------------------------------------
Hei, JNG og velkommen til AVforum.no!

Morsomt at dansker også tar seg turen innom!

Tenker du på ved import fra Japan?

Du vil i de fleste tilfeller måtte betale moms, er ikke sikker på hva denne er i danmark, det vet sikkert vårt andre danske medlem Yenzu...

Det er også visse medlemmer som har fått redusert mva ved å be selger sette ned reelt fakturabeløp...

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 10/12/2002 : 00:24:17
Hej Jønke

Her kommer lidt om mine erfaringer og hvad jeg ellers ved om emnet:

Kommer projektoren til Danmark fra et land udenfor EU skal du betale 25% i moms af den pris der står på pakken. Om den skal være korrekt eller "kreativ" kan du finde ud af med sælgeren. Projektorer er toldfrie, så moms er det eneste du skal betale. Jeg kom selv til at betale told da min kom fra Japan, men det vist sig at være en fejl. Jeg har siden fået pengene igen fra toldvæsenet.

Hvis varen kommer fra et EU-land skal du sandsynligvis ikke betale moms. Det kommer an på om firmaet du køber fra er momsregisteret i Danmark, f.eks. Amazon.co.uk. Det er som regel kun meget store firmaer der er momsregisteret i DK.

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dkHttp://www.releaseplan.dk