AMO mkII eller TX-200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AMO mkII eller TX-200

er litt usikker på hvilken projektor jeg bør velge?. har tenkt fælt idet siste på en av disse men har ikke sett noen av de.

er det noen der ute som har erfaring med begge og kan gi meg et vink på bildeforskjell her?.

regner med at dlpen har bedre fillrate, men mange hevder at det er et ikketema med de nye d5 projektorene. sortnivå og detaljer i mørke områder også viktig.

riktignok koster mkII 4k mer enn hitachien men er det verdt det så slår jeg til.

eller kanskje jeg bør satse på en av de nye 1280*768 dlpene. huff nei det er ikke lett. litt kjipt å kjøpe noe som man ikke blir fornøyd med.

regner med at jeg må bare skjære igjennom å kjøpe en. hvis ikke blir det bare satt på hold 4ever mens man venter på 1080 til en grei penge :~

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, mkII grisebanker alle LCD projectorer på kontrast og dybdefølelse så det er ikke noe å lure på.

Hvis den passer ellers og du ikke er følsom for regnbuer er det bare å fleske til.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig her. Men det er viktig at du får sett en dlp først for å finne ut om regnbuene. Det er sinnsykt irriterende å finne ut at man ser de etter å ha lagt ut 20K ;-)
    Selve bildekvaliteten er langt bedre på en dlp projektor enn på en lcd etter min mening (selvsagt i samme oppløsning og prisleie), men bruker selv lcd og er fornøyd med det. Nettopp pga rgb-flimmer.

:smile:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Selve bildekvaliteten er langt bedre på en dlp projektor enn på en lcd etter min mening (selvsagt i samme oppløsning og prisleie), men bruker selv lcd og er fornøyd med det. Nettopp pga rgb-flimmer.
    AMO MKII gjengir et bedre bilde enn TX200, det er jeg enig i. Men husk at de opplevde, store forskjellene først dukker opp når du kan sammenligne begge projektorene side ved side. Da blir forskjellene godt synlige.

Er en sensitiv for regnbuer, og derfor velger bort DLP, vil du jo kanskje ikke savne noe du ikke ser. For øyet et fleksibelt instrument. Derfor vil bl.a. tekst hvite bilder virke kritthvitt på en LCD-projektor. Helt til du setter opp samme bilde på begge to, da ser du hvor mye større kontrast i en og samme frame som DLP kan varte opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

jeg er ikke så redd for å se rgb flimmer da jeg ikke ser det. jeg så hc3000 på hifiklubben i grimstad, men la ikke merke til noen regnbuer der. Når vi først er så høyt oppe i pris så kan vi jo også begynne å snakke om denne. hvordan er denne iforhold til amo mkII. man kan riktig nok ikke oppgradere mitsuen da og i tillegg har den noe bedre kontrast som følge av motorisert iris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •