Z4,PT AE-900 Eller TX200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Z4,PT AE-900 Eller TX200?

Hvilken bør jeg velge?

Andre forslag til gode projektorer?noen bedre som kommer i nærmeste fremtid som koster noenlunde det samme som den dyreste av de overnevnte som er verdt og vente på?

Men det kan ikke vær altfor lenge og vente,etter at jeg solgte min Benq 7230 har jeg bare en 21" tv i reserve

Er jo helt umulig å velge,tror jeg har lest litt for mye på avforum i det siste

Har ett ADEO GREYVISION 16:9 ramme 100" og projektor skal stå ca 3.5 m fra lerret! Har fullstendig lyskontroll i rommet..

Men den bør vær ganske stillegående,ser mange nettbutikker og blader f.eks oppgir forskellig Db...

Håper på svar fra Gorm,AK og Anfield..ser ut som dere har mye peiling Sikkert andre og som har,eller har testet disse projektorene som har peiling..

Uansett takker for svar.

Mvh Robert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg så sistnevnte på hifi klubben igår.

Helt konge. Det beste bilde jeg har sett fra en projektor.

Jeg er kanskje ikke den beste referanseperson da jeg kun har plv-z1.

Mvh

cali

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom økonomi er ubetydelig, og med de "kravene" du stiller, vil min anbefaling da bli TX-200. Jeg har kun sett de TW600, Z4 og Pana 900, men dersom Gorm sier at den er bedre har jeg ingen grunn til ikke å stole på det.;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eheller ikke sett TX200 enda, men ALLE rapportene jeg har lest tilsier at det er den beste av D5 projektorene, og når nå prisen kan sammenlignes blir det også min anbefaling.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar folkenz

Venter på flere tilbakemeldinger

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med viftestøy,TX-200 står oppgitt til 28db/ 24db mens Z4 er oppgitt til 22 db og Panasonic PTA-E900 er oppgitt til 26 db (Ref. http://hjemmekino.no/database/projektor.aspx)

På papiret er det vel Z4 som er stillest,AE-900 nest stillest og tx 200 bråker mest så lenge det ikke er i eco mode da...

Hører man mye forskjell i "real life"!!??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i den virkelige verden er AE900 "stillest", med tx200 hakk i hæl. Z4 støyer merkbart mer, selv om den må karakteriseres som stillegående den også.

Ikke bry dere om oppgitt støynivå, for de tallene sier ingen ting om hvordan målingen er gjort. Og nettopp det er avgjørende for resultatet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    i den virkelige verden er AE900 "stillest", med tx200 hakk i hæl. Z4 støyer merkbart mer, selv om den må karakteriseres som stillegående den også.

Ikke bry dere om oppgitt støynivå, for de tallene sier ingen ting om hvordan målingen er gjort. Og nettopp det er avgjørende for resultatet.
    Nettop derfor jeg håpte du skulle svare på akurat det,siden du har en del peiling etter hva jeg forstår

Tror uansett jeg kjøper TX-200,virker som ett bra valg i følge hva jeg har lest her på forumet av blant annet deg..

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt TX-200 usett etter anbefalinger fra dette forumet.
    Det er jo ikke mange prosentene forskjell i pris, og siden jeg ikke er noen fan av smoothscreen, så ble det den.

Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg gidder ikke starte ny tråd, og har et par spørsmål jeg håper noen kan gi meg svar på. Kanskje det skulle blitt lagt inn på den offisielle tx-200 tråden, men men..

Jeg er like ved å bestille projektor nå. Det blir min første noensinne, og jeg gleder meg som en unge. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for AE 900 da en venn har AE 700, og den har imponert meg tidligere. Nå har jeg derimot, etter mye lesing her og i diverse forum, bestemt meg for Hitachi PJ TX-200.

Jeg kommer kun til å bruke den til spilling og film (fra samsung hd-950 og htpc) foreløpig. Skal ikke se tv. Rommet pj skal i er malt i hvitt/off-white, noe jeg har forstått kan påvirke bildet negativt. Er det noen av projektorene som er bedre enn andre i et lyst rom? Bør jeg bruke grått lerret da? Jeg må pga. økonomi bruke det velkjente IKEA "tupplur" til å begynne med. alternativet blir rett på veggen.
    Dette har blitt svart på flere ganger, men jeg må bare; er TX-200 verdt den ekstra tusenlappen som er differansen fra AE 900 per idag med tanke på mine bruksomåder?

Med tanke på TX-200;
    Er det enkelt å få til 1:1 pixelmapping fra pc gjennom dvi-hdmi kabel? alternativt vga? (jeg bruker ATI Radeon 9800 pro 128mb skjermkort, har default setting 1280x720 som alternativ)
    Hva med xbox 360, er det plug & play i 720p med komponent? Orker ikke tanken på å knote med instillinger..

Takker for svar!

(Og takk til alle som har postet på dette forumet, ekstremt hjelpsomt..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •