Fargetrøbbel fra Xbox til Projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fargetrøbbel fra Xbox til Projektor?

Hei.

Har en Acer PD523 projektor.
    Jeg bruker den til å spille xbox og se film, men plages med fargene.
    Brukte videokabelen først, før jeg ble tipset om å prøve med en komponent kabel. Dette har ikke hatt noen innvirkning på lysheten i bildet.
    Har prøvd alle innstillinger på projektoren, og det jeg kunne finne av videoinnstillinger på xboxen.
    Det jeg plages med er at der det er skygger eller mørkt i bildet så blir det nesten eller helt svart, så det er umulig å få med seg noe.
    Det blir helt normalt hvis jeg kobler xboxen på et tv.

Har hatt projektoren på service, uten at de fant noe feil der.

på et spill gikk det an å stille på brightness så det ble normalt, men på andre spill jeg har prøvd går det ikke an. Bruker UnleashX på xboxen.

noen forslag?

Dette er spesifikasjonene til projektoren: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=3...&spec=yes#spec

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner nesten med at dette har med projektoren å gjøre. Jeg har selv koblet min 360 til projektoren med komponent, og bildekvaliteten er veldig bra. Faktisk trengte jeg å justere mindre på projektoren under kallibrering på 360 enn på 2910 når jeg hadde den. Og det overrasket meg...

Edit: Står ingenting i innlegget ditt om projektoren er kallibrert (eksempelvis med DVE)? Dersom du kun bruker noen av fabrikkinnstillingene kan dette være endel av grunnen, og en kallibrering kan ikke anbefales sterkt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Står ingenting i innlegget ditt om projektoren er kallibrert (eksempelvis med DVE)? Dersom du kun bruker noen av fabrikkinnstillingene kan dette være endel av grunnen, og en kallibrering kan ikke anbefales sterkt nok.[/QUOTE]

Unnskyld hvis spørsmålet virker dumt, men hvordan kalibrerer jeg projektoren?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du justerer projektoren til et så riktig/nøytralt utgangspunkt som mulig, gjerne ved bruk av plater som DVE (Digital Video Essential) eller The Callibrator. Fremgangsmåte ved bruk av DVE finner du her:

http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/14315-bildekalibrering-ved-hjelp-av-dve.html

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He store problem under dvd-avspling på min 360. Viser veldig markante vertikale striper over skjermen. Dette er ikkje noko ein må streve for å sjå, dei viser veldig godt. He ikkje sett dette på spel el., kun dvd-avspeling. Bruker forøvrig medfølgande hd-kompoent-kabel direkte til pta e700.

Om nokon med tilsvarande oppsett kunne testa dvd-avspeling så hadde det vore flott med feedback. He heldigvis alle originale kvitteringer på min, om det viser seg at avspelinga på denne boksen ikkje kan bli bra, er vel det grunn for å bytte til ein ny?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ok. Thanks så langt
    Har bestilt DVE platen nå fra play.com, så jeg får prøve når den kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei.

Har prøvd å kalibrert med DVE, men det hjalp ikke, enda altfor mørkt bilde.
    Nå begynner jeg å bli rimelig frustrert.
    Det virker rett å slett som det har med xboxen å gjøre, men jeg er ikke noe ekspert så jeg håper dere har noen flere forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •