Problemer med DVI inngang på PD mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med DVI inngang på PD mk2

Hei.
    Jeg har problem med dvi inngangen på projektoren(mk2),jeg har en Pioneer 868 dvd spiller og en Nordost Wyrewizard HDMI kabel som jeg har kjøpt på HifiCentere.Jeg får ingenting bilde på lerret,dvd spilleren finner ikke projektoren.Jeg har testet dvd spilleren og kabelen på min Lg plasma,det funka utmerket men gang.
    Er dette et kjent problem?
    Er det noen andre som silter med samme problem?

Mvh
    Johansen

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme spiller og PJ som deg, og desverre samme problem.
    Da jeg fikk utstyret hadde jeg en DVI kabel 5m, av den grå PC typen. Så jeg kjøpte en Monster HDMI/DVI overgang fra 868'n som er støttet opp av noen trekiler for å få det til å virke, og så HDMI kontakten i 868'n ikke kneler. Dette virker OK, bortsett fra at PJ søker etter signal minst en gang i hver film. Ikke ideelt, men hva skal man gjøre, hvor ligger feilen? I 868 HDMI sync. eller i PJ. Jeg heller til 868'n selv om HDMI sync. lyset ikke slukker alltid når det skjer.

Jeg kjøpte senere en Real kabel HDMI/DVI. Den første fikk jeg ikke bildet på i det hele tatt. Den andre fikk jeg bildet som kom og gikk, hvis jeg holdt på kabelen. Da gav jeg opp og gikk tilbake til den gamle kabelen.

Dette hjelper jo ikke deg så mye, men nå vet du at ikke bare du har problemet.

Andre som har en løsning på dette???

P.S. Tips! med kalibreringen av 868 i denne tråden får du et mye bedre bilde ut av PDmk2.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=868

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg kontaktet PD i dag om hjelp via mail,blir intressangt å høre hva de har i si.Skal gi deg en tilbakemelding.Snakket også men en kar som mente at PD sin dvi inngang gjerne ikke var av beste sort i forholdt til et hdmi? ikke vet jeg.
    Takk for svaret.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johansen84: Hvorfor lager du en ny tråd om samme tema du først tok i den offisielle tråden. Unødvendig, og skaper irritasjon....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel overgangen du bruker fra HDMI til DVI. Prøv en skikkelig overgang, for de eneste gangene jeg har hatt problemer med mine PD-projektorer, er når jeg har brukt dårlige overganger (både overgang fra DVI til HDMI, og den andre veien). Kjøp gjerne en kabel av "ok" kvalitet som er terminert med HDMI i den ene enden, og DVI i den andre. HDMI er en veldig dårlig standard, der kontaktflatene er langt under "pari". En vil aldri oppleve slikt tull med DVI i begge ender. Det er i hvert fall min erfaring etter å ha testet utallige kabel, projektor og DVD-spiller kombinasjoner.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster overgang til en grå PC kablen virker, men svikter ett øyeblikk ved hver film.
    Denne kablen: Real Cable INNOVATION-series DVI-HDMI 5m. kjøpt på AV shop virker ikke.

Jeg tror det er 868'n som har problemet. Det har vært diskutert liknende HDMI & synk problemer i DVD spiller forumet. Uten at jeg har sett noen løsning der. Derfor ga jeg opp.

HDMI plugger er vel den dårligste elektro kontakten som er oppfunnet.

Hvis noen vet om noen som kan montere en DVI kontakt i 868'n så er det to ubrukte scart kontakter der som kan pelles ut.
    Men alas, ingen DVI eller annen digital utgang på en spiller til 10K.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret fra PD.

Etter beskrivelsen din å dømme dreier det seg antakelig om HDCP problemer evt kable lengde som fører til at sigmnalet fra kilden ikke detekteres av projektoren.
    Hvor lang er kabelen du benytter? Når den nermer seg 10 meter kan problemer oppstå. Kan verifiseres ved å teste en kortere kabel.

HDCP, har vel egentlig ikke så stor tro på at det er det i og med at kilden ikke detekteres i det hele tatt. Ved HDCP problematikk detekteres kilden men bildet på skjermen kan være kun "snø" eller sort bilde.
    Vi har opplevd at enkelte DVD spillere et par Denon og Pioneer spillere....ikke kjenner igjen projektoren som en HDCP kompatibel komponent. For å verifisere dette kan du prøve å kjøre en sone "0" film (konserter er gjerne dette).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    868 opp mot mkII er ikke problemet, den kombinasjonen har jeg prøvd selv ved flere anledninger. Vi brukte også denne kombinasjonen på Hjemmekinomessen for noen år siden (rommet til DVD&Hjemmekino).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det var jo litt kjekt å høre,når det gjelder overgangen som du nevte tiligere er det en Wyrewizard HDMI-DVI adapter 498,- mener du enn bør gå ennå høyere for overgangen? eller rett og slett bytte ut kabelen som du nevnte med en som har dvi i ene enden og hdmi i andre. Feks Real Cable? men jeg må ha en på minst 8,5m da faller jeg jo på 10m.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok kjøpt kabel som kan brukes uten overganger ja. Kjøper du en kabel via nettbutikk risikerer du heller ingen ting, siden du bare kan sende den i retur om det ikke skulle fungere (innen 30 dager).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile oehlback/mkII

hei jeg bruker en Oehlbeck kabel på 10m med dvi i den ene enden og hdmi i den andre og jeg har ikke merket noen problemer med den. nå er det en ganske dyr kabel men tror ikke det har noe og si, men kansje noen merker passer bedre til hverandre??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •