DLP med følgende krav ønskes innspill på.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DLP med følgende krav ønskes innspill på.

1. Motorisert zoom og fokus. Gjerne med settpunkt slik at linsen holder seg i
    innstillt posisjon.
    2. Motorisert Lens Shift
    3. Motorsiert deksel som dekker til linsen når man slår av projektoren.
    4. Minst en DVi/HDMi inngang.
    5. Høyeste HD oppløsningen.
    6. Lav viftestøy.
    7. Lang levetid på lampen.
    8. Pris under 50 000 (kommenter dyrere kandidater også hvis ingen billigere)
    9. Kvalitetsleverandør.

Vil gjerne starte en tråd for oss som har eid en "innstegs" projektor en stund, og som går med oppgraderingstanker. Neste projektor tenker jeg at ikke skal mangle noe! Og den må være noe som man kan eie i mange år uten at den blir avlegs. Utviklingen på prosjektorer går lynkjappt og det er ikke lett å ha overikten over hva som kommer rundt hjørnet.

Vil gjerne at dere som har interesse for dette og eller er i samme båt, poster linker eller kommenterer kommende og eksisterende projektorer. Slik kan det bli lettere å få oversikt markedet.

NB! Det er viktig at kriteriene ovenfor legges til grunn. Ellers mister tråden sin funksjon.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det nærmeste du kommer da er BenQ PE8720 som dekker noen av dine krav. Når du sier høyeste HD oppløsning, så tenker jeg da umiddelbart "1920*1080", men pj'er med denne oppløsningen er sjeldne og er priset langt høyere enn 50k for øyeblikket. Motorisert deksel kommer jeg faktisk bare på en pj som har og det er Sanyo Z4, ikke at jeg ser helt poenget med det... Da skal man i såfall ha et støvfullt rom (noe som ikke er gunstig for en projektor uansett). Lang levetid på lampen? 2-3k timer er vel vanlig i dette segmentet...

Lykke til..

Mvh

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi igang! Mener 1920*1080 ja. Er klar over at kravene er stive og prisene stive. Men her kommer det til å skje mye fremover og prisene vil falle etterhvert. Ligger vel litt i forkant av utviklingen med kravene...
    Blir spennende å se hva Projection Designs Action Modell Three vil koste når den kommer f.eks og hva andre konkurrenter svarer med.
    Når det gjelder motorisert deksel er jo dette en en feature som ikke er å forakte. Vet ikke hvor mye en linse eksponert for "svevestøv i stua" i noen år vil påvirkes mht bilde men...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorer med de specsene har enda ikke kommet på markedet. Dog så ble det vist noen slike på CES messen for noen uker tilbake. Bla marantz er på vei med en slik. forvent pris nermere 100K enn 50K. Akkurat nå så er det vel stort sett bare Sony SXRD-VW100 som tilfredstiller kravene dine, den har ikke motorisert linsecover da, det er det bara Sanyo Z4 som har.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også gjerne kjøre Ferrari uten å betale for det. :wink:

Siste prisen jeg hørte på model three var rundt 160 tusen. VW100 er ingen DLP, men koster vel via Sony Norge rundt 100 tusen.
    Enten må du dobble budsjettet ditt, eller så må du vente ganske lenge for å dette de kriteriene du listet opp. :-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et manuelt linsedeksel holder vel også støvet borte? Eller har du så stor takhøyde at du ikke når opp? Normalt er ikke støv så aggressivt at det angriper glass, det går an å tørke av.

Ellers virker det som om tålmodighet er det beste du kan utstyre deg med, evt. bli med på oppgraderingskarusellen, det vil neppe koste deg mer. Ligger du ett år i etterkant istedenfor forkant et det jo svimlende beløp å spare.

Produsent repr.
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg vil også gjerne kjøre Ferrari uten å betale for det. :wink:

Siste prisen jeg hørte på model three var rundt 160 tusen. VW100 er ingen DLP, men koster vel via Sony Norge rundt 100 tusen.
    Enten må du dobble budsjettet ditt, eller så må du vente ganske lenge for å dette de kriteriene du listet opp. :-P
    Hei,

Ønsker bare å korrigere Gorm litt. Prisen på Action! model three 1080, er satt til kr. 149.000,- inkl. mva med standard optikk, og Crystalio II enheten.

Stig, Projectiondesign.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet er gull verdt i denne sammenhengen ja. Regner med å bytte projektor når pæra ryker på 4805 (350 timer brukstid per i dag). Tror vel heller ikke at budsjettet på 50 k holder dersom de fleste av kriteriene skal oppfylles. Men det er jo lov å håpe (at pæra varer veldig lenge...)

Takker StigPD for prisopplysningen på deres 1080 modell. Skal ikke nekte for at øynene ble våte da jeg så deres "puppy" på hjemmesiden deres. PD er vel kanskje en av de mest aktuelle kandidatene for meg ved neste projektor kjøp. Å kjøpe projektor fra en fabrikk i sin egen kommune er jo ganske artig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •