PE7700 og bbk 971H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PE7700 og bbk 971H

Jeg har litt problemer med å kjøre 702p fra bbk til PE 7700, når jeg setter dvdspiller til 720p så får jeg ikke bilde på filmen "alexander", men på "blade 3" gikk det fint ??
    Noen triks her ? eller hva re det jeg gjør feil. Har nettopp fått PJ og er ikke vant til dette, så gode beskrivelser kan være en fordel.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke noe om Benq 7700. Men har en BBK971h og har lest litt om den så kan prøve svare.

Det er slik at 971h ikke synkroniserer helt 100% med enkelte display, feks viser panasonic ae700/900 kun 60Hz når du oppskalerer til 720p, uansett om du setter dvd spilleren til NTSC eller PAL. (PAL som skulle bli vist som 720p-50HZ)

Det problemer du nevner hørtes jo litt rart ut, eneste jeg kan tenke på er om de DVD ene dine er fra 2 forskjellige soner? Du kan prøve sette DVD spilleren til NTSC og sjekke om den/de spiller av da.

Som et tips burde du forøvrig sette DVDn til Video mode til 2, som er best for PAL.

Ellers kan jeg nevne at oppo arbeider med firmware for å rette bla. noen synk problemer. For vår europeiske "oppo" er det rett før ny firmware kommer, de blir bla lagt ut på dette forumet:
    http://www.livingcinema.nl/phpBB2/index.php

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt OPPO OPDV971H direkte fra USA Fungerer utmerket sammen med min AE 700 pj, samme om den står i NTSC eller AUTO,PAL har jeg ikke rukket å teste enda;-) Siste firware er da inne her. Mulig denne tråden kan hjelpe litt:http://www.livingcinema.nl/phpBB2/index.php

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altec

Ja det stemmer, men jeg kan bare finne firmware som virker med den nyeste fjernkontrollen til BBK.

Det er ennå ikke lagt ut firmware for: (jeg kan ikke finne dem ihvertfall)
    Silver BKK Remote Firmware OPDV971H-E-1226_2
    Black Oppo Europe Fat Remote Firmware OPDV971H-E-1226_3
    Blu-ish Oppo USA style Remote Firmware OPDV971H-E-1226_4

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerer fint i 720p ved NTSC, men ikke i PAL. Hvordan får jeg endret til video mode 2 ?? får ikke endret denne.Alle filmene mine er sone2.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    fungerer fint i 720p ved NTSC, men ikke i PAL. Hvordan får jeg endret til video mode 2 ?? får ikke endret denne.Alle filmene mine er sone2.
    General settings- Video mode 1-2. Er det sånn att denne ikke finnes hos deg eller får du bare ikke endret den? Fungerer i mode 2 hos meg, kjører i Auto 720p.Fikk noe rødflimmer om jeg satte den til PAL,har ikke testet det noe videre. Ellers kanon bilde fra denne!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    Du trykker stop og eject, så kan en endre video mode under setup.
    Forøvrig vet jeg ikke om det vil hjelpe mot problemet ditt, men sjekk linken under for ny firmware de nærmeste dagene. Det virker som det skal komme ny firmware for alle fjernkontrollene snart.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    installerte firmware 1226 for european fat remote. og dette fungerer bedre, men har det noe for seg og kjøre video 2 når en har satt den til ntsc ?
    Det sies jo at video 2 er best for avspilling i PAL. har fortsatt problemer med å spille av 720p i PAL. Men prøver nå litt forskjellig her.Kunne ikke endre video mode før jeg oppdaterte firmware, er usikker på om jeg hadde stoppet filmen da jeg prøvde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rekker å trykke stop 2 ganger, er ikke mulig å endre noe der før dvd`n er stoppet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720p / 1080i

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få disse formatene til å fungere ?
    720p fungerer ved NTSC, men ikke 1080i.
    verken 720 eller 1080 fungerer på PAL.
    har firmware 1226 i oppo´en.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbakemelding fra OPPO

There is a PAL Polarity Syncronization error on the BenQ line of
    projectors which causes the image to either be non-existent at the
    upscaled resolutions, or severly corrupted.

We are looking into fixing this error in a future firmware release.

Best Regards,

Var meldingen jeg fikk fra OPPO. Men har det noe å si om jeg kjører NTSC istedetfor ? det funker også ved 1080i på den siste firmwaren, 1226_3 som er for european fat remote.

Er det noen som kjenner til om den russiske firm waren fungerer på PAL ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY Mekkern

Jeg har nå koblet opp bbk971h mot ae900, ae900 rapporter 60hz om jeg setter bbk til auto eller PAL. (skulle vært 50Hz). Firmware 1226_4
    Når jeg så spiller av vanlige PAL dvder får jeg rivninger/hakking ved panorering.

Så jeg har satt dvd spilleren til NTSC og da flyter det utmerket. I og med at dvd spilleren konverterer fra PAL til NTSC taper en kanskje noe i bildekvalitet!? Jeg vet ikke, men det er ihvertfall veldig bra bilde nå! :smile:

Den russiske firmwaren er bygd på 1022, den fjerner UPO, har støtte for MP4 (nero digital) nye fonter, støtte for lengere filnavn osv. Men den har ikke noe bedre PAL support (trolig værre) en den firmwaren du har inne.

Leste forøvrig at en bruker på et forum sa at en kunne forvente seg ny firmware om 1 til 2 måneder. (vi får vell kjøre NTSC til da)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •