Offset på BenQ 7700 og Mitsubishi HC3000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offset på BenQ 7700 og Mitsubishi HC3000?

Vurderer å oppgradere fra min BenQ 7800 men er usikker på dette med takmontering og høyde (kasteavstand er sjekket ut og det ser greit ut). Problemet mitt er at takhøyden kun er ca. 210 cm. og lerret (233/236 bredt) henger bare ca. 18 cm. fra taket - senker jeg lerretet blir det for lavt hva angår behagelig seerhøyde (halvligger i en veldig praktisk sjeselong fra IKEA som i følge min kropp er mye mer behagelig enn liggestoler til 4-5 ganger prisen). Noen som vet hvilken av disse to som da skaper minst problemer?

Andre argumenter for om prisforskjellen på disse to er verdt det (5-6k), får jeg finne ut av vha. de offisielle trådene, men jeg tar jeg gjerne i mot gode argumenter her også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offset på 7700 er 0, takmontert blir overkant av bildet i samme høyde som linsen.

Offset på hc3000 er vel 42 cm på ett 100" lerret.

7700 lager da minst problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den pwj, det at begge disse to sies å være lite plasseringsvennlige har da med mangel på korreksjonsmuligheter å gjøre?

Har et Vogel oppheng i dag og sentrum av linsen på 7800 er ca. 20 cm fra taket, vil noen få centimters forskjell mellom tak/lerret og tak/senter av linsen by på problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke dette regnearket for 7700.

http://www.avdtech.se/pdf/PE7700%20offset.xls

Her kan du sette inn takhøyde, bredde på lerret osv...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at mange synes denne (7700) er vanskelig å plassere er at de vil ha lerretet lavere... Har man pj'en helt oppe i taket vil også øverste del av bildet være helt oppe i taket. Da får man gjerne vondt i nakken etterhvert...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vondt i nakken dersom takhøyden er stor, ja. Jeg har kun 210. Har sjekket ut den kalkulatoren og den gir noen centimeters avvik med mitt takoppheng - det lar seg vel ordne med litt tilting - eller er det slik som jeg tror at kun 1 cm. avvik vil forplante seg som en funksjon av kastaavstanden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme utfordring meg takhøyde, men tok sjansen allikevel.

Jeg lastet ned kalkis fra Mitsubishi for å finregne offset
    http://global.mitsubishielectric.com...alculat_b.html

skal dog ikke se seg helt blind på denne, for jeg syntes det gikk greit å vippe prosjektoren noen grader opp uten at bildet ble merkbart forverret (og trapes er ikke noe problem for meg ihvertfall).

er jo bare å leke seg litt med prosjektor-avstand*sin("vinkelvipp") for å se hvor mye du evt. må tilte.... mange grader bør det nok ikke være, men litt (1-5 grader kanskje) tror jeg går helt greit.

mvh
    rundis

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbud om å teste ut en HC3000 før kjøp, men jeg sammenliknet offset med min BenQ 7800 og fant ut at HC3000 hadde mer - og på 7800 er jeg nødt til å bruke key stone correction - ergo ble det BenQ 7700 - 4 lapper spart ift. HC3000 og forhåpentligvis grei nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •