Hiatchi PJ-TX100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hiatchi PJ-TX100

har nettopp fått et tilbud på en demo brukt PJ-TX100 for 12k. Den er gått i underkant av 400timer. er dette for mye å betale eller er det en forventet pris å betale?

alternativet er å se på TX200 for full pris... og da må jeg gå for et billigere lerret. har sett på adeo 16:9 Plano Delux ramme P73 til 4200
    er det noen som har noen syns punkter på denne projetoren og lerret?

må tilføye at jeg synes det var mye bedre bilde på denne enn epson EMP-TW600. :razz:

takk for alle svar
    mvh nightspirit!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000.- kan du gi. Ikke et øre mer! Jeg ga 10.500.- ny for nesten ett år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har forresten bannet i kirken!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så pass ja... hmm må gå å prute litt da hehe :wink: .
    har du noen andre formeninger om denne projektoren.
    er den bra nåkk liksom?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX100 er nok litt avlegs nå.. Hvilke omstendigheter testet du begge i? Like?

Har vanskelig for å tro at bildet er bedre på TX100 enn på TW600.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke i like omstendigheter og ikke samme dag. men jeg ble stresset i hodet av epson! det var så mye bevegelse i bildet, selv på plasser der det ikke er noe spes bevegelse... feks på himmelen i bakgrunden... er det ikke det di kaller for døde pixsel??? det mest positvet jeg kan si om epson mot hitachi må være støy... epson er utrolig stille! men jeg så di samme filmsnuttene og synes at hitachi hadde et mye bedre og mer behagelig bilde!

men det kan jo være meg som husker heilt feil også da :wink: !!! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt førsteinntrykk av TX-100 var meget bra. Men etter at jeg gikk fra 100" 4:3 til 120" 16:9 kom svakhetene godt frem. SD og VB. Sitteavstand er ca. 4 m. Angrer litt på at jeg valgte såpass stort lerret, men jeg har jo ikke tenkt til å ha "LD (low definition)" PJ alt for lenge. Riktignok ser det 720p materialet jeg har tilgjengelig (XBOX Amped 2) meget bra ut.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=nightspirit] har nettopp fått et tilbud på en demo brukt PJ-TX100 for 12k. Den er gått i underkant av 400timer. er dette for mye å betale eller er det en forventet pris å betale?

Dette er på grensen til lureri. Ikke planer om TX-100 er verdt 12k i dagens marked. Greit nok at den var dyr når den var ny, og det er sikkert derfor selger setter prisen såpass høyt.

Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    alternativet er å se på TX200 for full pris... og da må jeg gå for et billigere lerret. har sett på adeo 16:9 Plano Delux ramme P73 til 4200
    er det noen som har noen syns punkter på denne projetoren og lerret?
    Hvorfor må du kun se på TX200 ny? Den er veldig høyt priset i forhold til konkurrentene, og Z4 er et mye bedre alternativ da. Denne får du jo nå for under 15k og gir vel et rimelig likt bilde til TX-200. TW600 er også et godt alternativ.

Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    må tilføye at jeg synes det var mye bedre bilde på denne enn epson EMP-TW600. :razz:
    Dette kan jeg ihvertfall ikke skjønne. Har enda til gode å oppleve at en "gammel" D4-panelt LCD-projektor er bedre enn de nye D5-panelte. Har du opplevd dette har du ihvertfall ikke sett to korrekt kallibrerte og riktig oppsatte projektorer... :wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både jeg og min bror ble mer imponert over hitachien enn epson. synes selv det er litt merkelig! men jeg ble litt skuffa over epson rett og sett! det var et så stresset bildet! men men får jeg ikke prisen ned på hitachien så ender jeg sikkert opp med en epson... :!:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg solgte min hitachi for ett år siden for 9K og den hadde da kun gått 200timer. Jeg hadde maks betalt 7K for en nå.

K

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva var grunnet til at du solgte den?
    hva var dine erforinger med den?
    vil vite mest mulig om den!

takker for alle svar..

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den meget godt. Litt mye VB i enkelte scener synes jeg, men det er lite en kan gjøre med.
    Skarp og meget plasseringsvennlig med lens-shift. Bra farger og lite støy i bildet på den. Relativt stille i silent modus.

Jeg solgte den da jeg er vandt med CRT projektorer, og mangelen på sortnivå irriterte meg fra dag en. Dette irriterer meg på alle digitale projektorer bare så det er sagt.

Fant ut at den trives best isammen med et grått lerret. En meget kjekk projektor, synd med VB, noe som plager mange lcd projektorer.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den prisen på 12000 for en ca 400t brukt PJ-TX100 var et godt stykke over det som man burde forvente.

Det er f.eks ikke så skjeldent man kan oppleve få problemer med lampemodulen etter en slik bruks periode på 400t heller , og med de ofte stive prisene sånne lamper selges for, så kan man vel legge på en mulig merkostnad på et sted mellom 2-4tusen kr. Dette kan og bør man etter min mening gjøre for å sjekke om en slik demo brukt projektor handel er noe serlig gunstig i forhold til en ny projektor.
    Nye projektorer kan man ofte få utvidet lampegaranti de første 1000 timene osv, hvis man velger de mest seriøse utsalgsstedene, noe som vel ikke er så dummt hvis man først skulle være litt uheldig med at ikke lampemodulen holder den levetiden den er opgitt med.

TX100 projektoren kostet vel et sted rundt 16-20tusen når den var ny, men det var for snart 2 år siden, og utviklingen har vel gått noe videre siden den gang. Synes forøvrig at denne Hitachi modellen var litt overpriset i forhold til konkurentene også når den kom, men likte selv godt designet og spesiellt godt det litt påkosteden objektivet de har benyttet på disse modellene, noe jeg synes ga et litt bedre kvalitets intrykk.

Som andre skriver her synes jeg det er litt rart du foretrakk bildet fra PJ-TX100 fremfor Epson TW600, da det vel er forje generasjon Epson paneler som står i TX100, og en bedre versjon med litt bedre kontrast verdier og litt bedre fyllingsgrad som sitter i TW600 (LCD projektorer har vel stort sett i dag enten paneler fra Epson, eller Sony.)
    Det med myldring og uroligheter i bildet kommer som regel av hvordan bilde dataene er behandlet før projektoren motar dem, eventuellt om bildet må behandles ytteligere inne i projektoren før det kan sendes til LCD panelene, så sammenligninger med forskjellig kildemateriale eller forskjellig hardware i signalkjeden før projektoren, kan fort føre til at man ikke ser potensiale i projektoren skikkelig eller at ikke ser det samme bildet når man setter opp projektoren hjemme. Kjenner ikke til hva slags kvaliteter og brikkesett som behandler bildeinformasjonen internt i TW600 og TX100, men for å teste disse mot hverandre er det helt nødvendig å gjøre arbeidsforholdene for dem så like som mulig, og aller helst sette opp oppsettet som det skal brukes når man bruker projektoren hjemme. TW600 mener jeg skal komme bedre ut enn TX100 i de fleste situasjoner, men jeg inbiller meg at den ikke er best av de andre av dagens konkurerende LCD projektorer når det gjelder innvendig oppskalering av f.eks et lavoppløst tv bilde, og det er mulig det er myldring og uroligheter i bildet pga dette du har lagt merke til når du testet disse to modellene opp mot hverandre.

Tror jeg ville prutet ned prisen på den nevnte TX100 ytteligere til man var et stykke under 10 tusen i alle fall før det begynner å bli interessant, eventuellt om man kunne fått med en ny reservelampe og/eller et brukbart lerret inclrundt den samme prisen du har fått tilbud om, eventuellt et parr lapper til opp hvis man får lerret som man gjerne må betale en 4-5 tusen for, skulle man kjøpt det løst.

Du skrev noe om Døde pixler tidligere i forbindelse med uroligheter i bildet. Uroligheter som jeg opfatter du mente kalles vel for myldring eller maurtue effekt. Døde pixcler er i beste fall en sort prikk et sted i bilde man skjeldent legger merke til hvis man ikke vet om den, men for 3 panels LCD hvor man har tre forskjellige primærfarge lys kanaler som settes sammen igjen i et prisme vil gjerne en død pixel være en åpen lysende pixel, som i enkelte områder av bildet og i enkelte litt mørke filmsener kan bli ganske forstyrrende. En død pixel kan vel "dø" eller opptre låst enten i en åpen eller lukket stilling også, som fører til at i den i en lukket stilling vi få en blanding av fargen til de to andre grunnfargene hvis projektoren skal vise hvitt i det området, og en pixcel i åpen tilsand vil vise gjeldende panelfarge i et sort bildefelt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker for alle svar og innvendinger! :grin:
    skal snakke med han igjen på lørdag... får se hva han sier da...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg kjøpt denne projektoren! :grin: venter på lerret nå... endte opp med å kjøpe ny dvd også! pioneer 668... betalte 17k for alt. tror det var en grei pris. jeg er ihvertfall stor fornøyd! :grin:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det TX100 du kjøpte? I såfall har du blitt lurt mtp pris. 668 er kanskje verdt maks 4K nå, mao har du da bet. 13K for TX100, som er vel i overkant.

Uansett, gratulerer med kjøp ihvertfall. Selger var sikkert fornøyd

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17000 for TX100 projektor, lerret og DVD spiller er vel ikke en så gal pris egentlig.
    Det blir i min utregning (hvis jeg ikke har missforstått noe her også..) 8800 for projektoren, 4200 for lerretet og 4000 for DVD spilleren, noe som vel er ganske akseptable priser både for selger og kjøper etter min mening ;-). Det er ikke mye som slår den bildeopplevelsen man får av egen projektor for første gang, tror du har mange filmopplevelser å se frem til nightspirit. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med PJ kjøp! Hvor stort lerret valgte du og hva er sitteavstand?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker takker. :grin:
    det var med dvd og lerret ja. tror det blei ein grei pris sån egentlig.
    første inntrykket er enormt, selv om jeg ikke har fått lerret enda. har funnet frem et uber gammelt lerret som min far brukte til lys bilder i sin tid:wink:. det er bølget og grusomt, så det skal bli godt å få et skikkelig lerret!

tror også det kommer til å bli mange timer med film titting i nermeste frem tid :grin:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er med lerret blir selvfølgelig saken en annen. Var ikke ment å "disse" kjøpet ditt, nightspirit

Hvilket lerret kjøpte du?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •