Hiatchi PJ-TX100 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kjøpte Adeo Greyvision 16:9 Plano DeLux ramme 73" og sitte av standen er 3 meter. tror dette blir en grei størrelse, ikke altfor stort og ikke for lite...
    regner med å ha lerretet på plass innen onsdag. og da blir det en liten oppdatering på min hjemme kino med bilder...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg skal bli bra, med såpass "lite" bilde blir ikke svakhetene ved prosjektoren så fremtredende. Når jeg viste ca. 92" bilde (16:9) på mitt gamle 100" 4:3 lerret var ikke SD synlig. Sitteavstand ca. 4 m. VB så jeg også svært lite til.

Snurr film!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke heilt inne i alle disse forkortelsene jeg :wink:. hva er SD og VB...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Screendoor
    • Også kalt hønsenetting. På projektorer med lav fyllningsgrad, kan man i enkelte tilfeller se tomrommet mellom pikslene. Dette vil til en viss grad se ut som at bildet er bak hønsenetting
    VB

• Vertical Banding. Et problem som kan forekomme på LCD-projektorer hvis det er avvik i strømforsyningen til hvert av panelene. Forekommer som vertikale striper i hele eller deler av bildet.
    Klippet fra denne guiden.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk. så ble jeg en smule smartere i dag også :wink: .
    ser ikke noe til dette nå ihvertfall, men det kan jo skyldes at lerret eg bruker nå er ikke noe bra.
    fikk bekreftet bestillingen på adeo lerretet nå... får det i morgen eller onsdag. :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er lerretet i hus og skal begynne å montere :grin: . mangler kun kabel nå... som også er bestilt! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX100 koster 10 995 på nettshop.no. Men det er for sent å argumentere for pris nå. Det viktigste er at du er fornøyd nå. Om 6 måneder vil du uansett hva du endte opp med være misfornøyd, fordi da har det kommet noe som er enda bedre og billigere.

Men det er håp for deg, ettersom du syntest at TX100 er bedre enn TW600. Dette kan neppe være tilfelle, fordi sortnivået på disse to er som dag og natt (bokstavlig talt). Screendoor og VB er meget fremtredende på TX100. Men, det er dine øyne som betyr noe, ikke andres meninger.

Uansett, så håper jeg du får mye glede av oppsettet ditt. :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er alt rigget opp! og jeg har sett noen filmer nå. det er to ting jeg kan sette fingeren på... det kommer litt VB på veldig røde plasser og lyse partier blir ofte veldig lyse... men dette kan jo hende at blir litt bedre når jeg får hdmi/dvi kabelen... nå kjører jeg på en billig svideo kabel fra biltema... eller så er jeg strålende fornøyd med alt! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse partier kan du sikkert justere på ved å sette i "stille" modus på vifta. Dette reduserer lampeefekten. Juster også noe på irisen så skal du se at du ikke får sveiseblink i overgangen til lyse scener. Selv kjører jeg med irisen på 6 og med vifta i "stillemodus" på DVD materiale.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VB i det røde er nå mer eller mindre vekk etter at jeg fikk på plass real cabel hdmi-dvi. dette var stor forandring. det hvite ble også straks mye bedre... :-D så nå er jeg enda mer fornøyd.
    har stilt litt på projektoren men orker ikke gjøre så mye ut av det enda, den skal henges i taket... så jeg tar fin justering da...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •