TW600 - PC - DVI->HDMI - HDMI kabel.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TW600 - PC - DVI->HDMI - HDMI kabel.

Fikk endelig den siste delen jeg trengte for å kunne gjøre hjemmekinoen komplett, akkurat i tide til min sønns bursdag på onsdag. Jeg bestilte en MIT HDMI-DVI plugg og en better cables 8m HDMI kabel fra avshop.

Til min frustrasjon når jeg kommer hjem, finner jeg ut at bildet er grusomt, det er røde blinkende prikker på hele skjermen og kabelen takler ikke 720p.

Er dette det man snakker om når man sier at man må ha dyre kabler for å få bra bilde på 10m+ HDMI kabler? Totalt blir jo kabelen 1800,- ca. og hvis det er en billig kabel, hva i ******* er så en akseptabel kabel?!

Jeg syns dette er temmelig rart, da en Clas Ohlson kabel visstnok klarer denne jobben uten problemer(Ingen Clas ohlson butikk hvor jeg bor enda desværre )

Ser tilogmed på nettet at bettercables skyter av å være bedre enn alle andre på akkurat dette problemet.

Så er det jeg som bør flytte kabelen litt, er det instillinger jeg har glemt? Eller må jeg rett og slett få meg en annen kabel?

Jeg har forresten testet andre kabler via VGA inngangen og scart inngangen på TW600 og har pent bilde derfra, bare at VGA kabelen er for kort og scart kvaliteten er grusom(XBOX)

Noen som kan hjelpe meg redde en barnebursdag?

Mvh,

Ole Marius

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det ville være rart dersom det er kabelen. Ville tippet det har noe med utsignalet fra PCen å gjøre. Er alt innstilt som det skal ut fra DVI der?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som du kjører for høy hz. Prøv 60. Videre kan dette være forårsaket av HTPCens DVI-utgang, der jeg har hatt problemer med f.eks. GeForce på lange strekk, mens Radeon fungerte smertefritt.

Du kan jo også ha fått en defekt kabel eller overgang da, noe som er lite sannsynlig gitt MIT/Better Cables, som jo er A-brands i denne sammenhengen.

Jeg tipper det er enten hz eller skjermkort, jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Høres ut som du kjører for høy hz. Prøv 60. Videre kan dette være forårsaket av HTPCens DVI-utgang, der jeg har hatt problemer med f.eks. GeForce på lange strekk, mens Radeon fungerte smertefritt.

Du kan jo også ha fått en defekt kabel eller overgang da, noe som er lite sannsynlig gitt MIT/Better Cables, som jo er A-brands i denne sammenhengen.

Jeg tipper det er enten hz eller skjermkort, jeg...
    Prøvde en annen maskin(dog, hadde Geforce 6800LE kort) og sjekket HZ. Samme problem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •