For få komponent-innganger! Hva gjør jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For få komponent-innganger! Hva gjør jeg?

Hei!
    Hva gjør jeg når jeg vil kjøre komponent fra xbox 360 og fra DVD spiller inn på en projektor som kun har en komponent-inngang, DVD opptageren har ingen komponent inn heller! Kan kansje kjøre scart RGB inn på DVDèn fra xboxèn (kjøpte med bra scart RGB sammen med xboxèn) og videre med komponent til projektoren men da blir det vel tap av bildekvalitet eller?? Er det noen som har råd og erfaring! Husker jeg ikke feil så er det en bryter på xbox-komponent kablen hvor man velger HDTV/TV så da er vel grunnen kansje enda større for ikke å gå bort i fra komponent fra xboxèn eller??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke selv hverken Xbox360 eller projector, men det er like før nå...så jeg prøver meg på et svar:
    Mener å huske at Xbox har HDMI ut, evt har kanskje DVDen din dette. En slik kabel koster ca 100,- pr meter hvis man ikke skal ha high-end saker. Bildekvaliteten på HDMI sies å være signifikant bedre en analoge alternativer på feks TW-600, i tillegg til at du gjør det mulig å koble flere kilder permanent til projektoren. Etterhvert som HDMI/DVI kildene øker i antall kan man benytte switch-bokser.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe en component-switch. Kanskje surround-reciveren din allerede har dette innebygget?
    Ev. kan du kjøre med VGA fra Xbox 360, og component fra DVD

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøre komponent fra både xbox'en og DVD-spilleren til en PJ med kun én komponent-inngang er switch eneste løsning. Å kjøre xbox'en gjennom DVD-spilleren er kanskje ikke optimalt, og teoretisk burde det vel bli dårligere enn å kjøre direkte, men har du en bra spiller burde ikke signalet lide voldsomt. Gratis å teste. Ser jo fort om du synes det ble dårlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •