Lg AN110 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 335

Tråd: Lg AN110

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snart er vi fem axel f..
    Jeg bestiller imorra

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne mot HC3000. Begge passer inn i rommet, men HC3000 virker hakket vassere. Men så koster den jo 4K mer...hmmm.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok også selv valgt HC3000 fremfor AN110, men rommet mitt setter en effektiv stopper for det. Kasteavstand er en ting, det skulle jeg løst med å gå litt ned på lerretsstørrelsen. Men med kun 210 cm under taket vil bildet bli kastet for langt ned ved takmontering, og vips..... der var HC3000 ute av dansen....

"Jokeren" blir da AN110. I og med at denne har lens-shift kan jeg trygt bruke denne i mitt oppsett. Jeg vurderer å forsøke en rimelig DLP frem mot Mitsubishi HC5000/Sony "Pearl" VW50 kommer senere på året.

HC3000 har jeg sett flere ganger, og den leverer et kanonbilde. Spørsmålet blir da hvor mye forskjell det er på den og AN110 i ren bildekvalitet.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasteavstand var også en viktig årsak til at jeg bestilte denne...
    I motsetning til hos deg trengte jeg en projektor som kunne gi så "lite" bilde som jeg har plass til fra ca 4,2 m avstand. Flere av de mest populære LCD-ene falt da ut etter hva jeg kunne finne ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme utfordring som Freddie, nemlig at projektorer ofte kaster for stort bilde på 4-5meter. Har vært aktiv på Projektor kalkulatoren det siste året, og vips så kom LG AN110 til syne. Har den i posten idag eller i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kommer snart jeg også...

Nåja.. vi blir trolig flere om ikke så altfor lenge.. Kommer trolig til å bestille denne selv i oktober ( Tar over nytt hus i september ). Sikkert av samme grunn som mange andre her, rommet er ca 5 * 4,5 m men bare 2.05 i høyde. Så da ryker både både O 72i og H 3000.

Andre fordeler er at man kan kable langs gulvet, bra innstillt fra fabrikk og at man slipper å kjøpe takfeste (veggfeste følger med).

Kommer til å ha PC'en i samme rom så vil både kunne kjøre HTPC pluss DVD med HDMI... Får se hva som gir best bilde.

Eneste som hadde vært typisk var om den gikk ut av produksjon før jeg får kjøpt den .. :-(

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Nåja.. vi blir trolig flere om ikke så altfor lenge.. Kommer trolig til å bestille denne selv i oktober ( Tar over nytt hus i september ). Sikkert av samme grunn som mange andre her, rommet er ca 5 * 4,5 m men bare 2.05 i høyde. Så da ryker både både O 72i og H 3000.

Andre fordeler er at man kan kable langs gulvet, bra innstillt fra fabrikk og at man slipper å kjøpe takfeste (veggfeste følger med).

Kommer til å ha PC'en i samme rom så vil både kunne kjøre HTPC pluss DVD med HDMI... Får se hva som gir best bilde.

Eneste som hadde vært typisk var om den gikk ut av produksjon før jeg får kjøpt den .. :-(
    Grattis med huskjøp Ed!! Ikke langt unna den gode gamle vg. skolen, forsto jeg...?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere brukererfaringer her? Vurderer sterkt å "gamble" litt på denne DLPen for å teste ut min regnbuesensitivitet, og som en midlertidig erstatning for min TW600.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen i noenlunde fornuftig reiseavstand som har DLP-er du kan se på? Eller er det store forskjeller mellom dem på dette med regnbuer? (Tenker da på projektorer i noenlunde samme generasjon...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Er det ingen i noenlunde fornuftig reiseavstand som har DLP-er du kan se på? Eller er det store forskjeller mellom dem på dette med regnbuer? (Tenker da på projektorer i noenlunde samme generasjon...)
    Har sett nok av DLPer til å vite at jeg er sensitiv. Men det finnes en liten mulighet for at jeg kanskje kan "lære meg" eller venne meg til fenomenet, og da må en jo teste over tid. Regner med at ingen er interessert i å ha meg på demo i et par måneder liksom..... ;-)

Det jeg er ute etter er folks erfaring med denne PJen, gjerne driftsmessige erfaringer, daglig bruk m.m.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har hatt den en stund nå. ..
    Synes den har flott bilde, merker ganske mye forbedring fra Panasonic PT-AE700.
    Synes ikke den er plaget med støy (dithering) som jeg har sett på flere eldre DLP'er. Men ser du etter eller sitter alt for nærme ser du noe støy som du ikke har på LCD. På min sitteavstand er det ikke noe problem (ca. 3m fra 1,7m bredt bilde). Fargene er fine, selv om de ikke er like ekstreme som på AE700. Det kan jo også være en fordel...
    Den største forbedringen fra AE700 er at bildet er klarere, føles som om et slør er fjernet foran bildet. Mulig det er fordi man slipper VB. Den har også merkbart mindre screendoor, legger ikke lenger merke til

Men det har gjort at jeg nå vil ha enda bedre bilde... mye vil ha mer
    Så nå synes jeg det vi bør få 1920x1080 proj. i rimelig prisklasse, samt HD-DVD/BR spillere og filmer ASAP!!!

Eneste ulempen med den er at den støyer litt mer enn AE700, i begynnelsen var det merkbart mer støy. Noe fordi den faktisk avgir mer støy. Men også fordi den er montert lenger ned på veggen i forhold til AE700, så den er nærmere ørene mine...
    Etter noen uker synes jeg nå det er greit, jeg merker at den støyer mer i helt stille filmscener, men synes ikke lenger det er et problem.

Mvh C :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer den mindre enn AMO?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer den mindre enn AMO?
    Jeg har ikke hørt så mye på den, men jeg er rimelig sikker på at den bråker vesentlig mindre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Så mitt siste spørsmål: Er det noen som har koblet en HTPC til AN110 via VGA og fått til pixelmapping 100% (1280 x 768)? For å verifisere 100% menes da at man har 100% riktig rastergarfikk (fase).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om fasen stemmer 100 prosent kommer jo helt an på PC-en din. Hvis den ikke gjør det, er det jo bare å justere fasen på projektoren.
    Ellers er jo ikke dette noe stort eller vanskelig spørsmål i forhold til en kjøpsprosess heller. De fleste handler på nett i dag, og da har du jo full returrett. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Men støtter den 1280x768 via VGA? Grunnen til at jeg spør er at denne oppløsningen ikke er støttet ifølge brukermanualen.

EDIT: Me bad. VGA støtter 1280x768, men HDMI støtter kun 1024x768.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

An110 Vs Tx200

Står nå foran en oppgradering av min 4 år gamle "Panny" PT-AE200, og vurderer denne kontra TX200, event. AE-900.
    Valgte i sin tid AE 200 foran X1 pga synlige regnbuer og høyt lydnivå på X1.
    Har god lyskontroll i TV-stuen og derfor blir prosjektoren også brukt som TV. (Men zoomer da inn bildet til ca 50 tommer - fungerer glimrende via komponent fra HD-opptaker). Ellers er lerretet ca 170 cm bredt.
    Sitteavstand til lerret er 3 m. PJ vil bli montert på vegg eller hylle (TX200) rett over hodene våre.

Hvilken PJ er best til vårt bruk (80% TV)?

Hva med lydnivå på AN110 hvis den monteres 30-40 cm rett over hodene våre?

Er de verd merprisen kontra AE-900?

Hva med regnbuer på An110 kontra X1?

Må fokus justeres ved endring av zoom-området på AN110 eller beholdes skarpheten i bildet?

mvh

Petho

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Me bad. VGA støtter 1280x768, men HDMI støtter kun 1024x768.
    Det samme med HC3000 også. 1280x768 støttes kun via VGA, mens man kan benytte 1280x720 via HDMI.

Er de verd merprisen kontra AE-900?
    Det er den om man ser på bildekvaliteten.

Hva med regnbuer på An110 kontra X1?
    MYE mindre, men de er der.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What he heck. Jeg bestilte en AN110 nå i kveld. Høstmørket er her snart, så noe må jeg glo på/med. 13290 kroner er heller ikke gæli.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG anbefales paa det sterkeste. Har bare testet noen timer, men det lille jeg saa var utrolig mye bedre enn AE700. Sortnivaa kan ikke sammenliknes, og naa skjoenner jeg endelig hva Gorm har forsoekt aa banke inn i hodet mitt de siste 2 aarene.

Den stoeyer noe mer enn AE700 men ikke plagsomt mye. Den massive forbedring i kontrast og sortnivaa mer enn oppveier en smule oekning i stoey. Jeg har testet diverse scener fra DVE (blomster etc not svart bakgrunn), og det er en fryd for oeyet. Gleder meg til aa se Underworld Evolution. Milla i 5 Element er om mulig enda deiligere enn tidligere via denne projektoren:-D

Har sendt min Sony DVP NS92V til service for aa faa fikset oppskaleringsproblemet. Jeg merket ikke store forskjeller paa AE 700, men paa LG AN110 ga det merkbart bedre bilde aa oppskalere til 1280 x 720 via DVD spilleren.

PS Jeg sitter i Frankrike og mangler derfor noen vokaler paa tastaturet:wink:

Side 8 av 17 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •