Lg AN110 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 335

Tråd: Lg AN110

Newcomer Wernicke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har kastet meg på bølgen og bestillt en AN110.
    Ser fram til å teste den

Sigurd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snodig du, det står tydelig at du ikke skal bruke oppløsningsmiddel på projektoren - så når du klasser på med tapetlim og senere ønsker å få det bort så sitter du der med en stygg prosjektor tilbake...

skulle aldri nevnt tapetsering til dama

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tapetlim er vannbasert og vaskes enkelt vekk med varmt vann. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impulskjøpte denne idag, var i Larvik i jobbsammenheng så jeg plukket en opp fra Komplett på vei hjemover...

Grunnen til at jeg handlet idag var at jeg med litt hoderegning fant ut at jeg slapp å kjøpe takfeste (1000,-) ny HDMI kabel (2000,-) og komponentkabel (750,-) hvis jeg kjøpte LG'en... siden jeg kan plassere den annerledes enn HC3000 som jeg hadde lyst på.
    Og siden LG'en er 3-4000,- billigere enn HC3000 ble det 7-8000,- spart, såfremt jeg blir fornøyd da :-)

Har bare rukket å skru den opp på veggen, må flytte nedtrekk lerretet 10 cm nærmere sitteposisjonen før det passer perfekt. Veggen med projektoren er 4,25 m fra lerretet idag, det er ca. 10 cm for mye når man kjører 170 cm lerret.

Beste løsningen hadde kanskje vært å kjøpt et 190 cm lerret isteden, men siden sitteposisjonen bare er 270 cm fra lerretet blir det kanskje litt stort.
    Noen som bruker 190 lerret på den avstanden?

Blir testing imorgen og film!

Mvh C :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Casle.
    Jeg er omtrent kommet like langt som deg. Fikk den på tirsdag, men har ligget syk og ikke fått den opp enda, men i morgen.......... :-D Jeg tok med pedestal og har en hylle rett bak sofaen som jeg vet den kommer til å trives på. Fikk meg ny pc på tirsdag også så det kan bli en artig helg med testing av mye nytt utstyr. Kjører HDMI jeg, men har en komponent liggende. Skal teste begge deler.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt tid til å studere så mye på kalibrering, men så langt er jeg meget godt fornøyd med bildet på min LG. Har ennå ikke sett på noe HD-materiale, men kanskje PC'n klarer å få til noe der snart...
    Synes det er litt støy, men dette er nok mest fordi jeg ikke er vant til å ha noen vifter i aksjon i rommet. Med litt kinolyd merkes dette likevel bare i veldig rolige partier på film.
    Innser også at jeg hadde hatt plass til større lerret... ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvor stort lerret har du freddie, og hvor lang unna sitter du?

Når det gjelder støy, så hjelper det jo endel å sette lampen i low modus. Men det "virker" som den støyer litt mer enn Panasonic PT-AE700.
    Men jeg er usikker på om den egentlig støyer mer eller om det bare virker sånn. Det kan være fordi støyen er i en litt annen frekvens enn Pana eller fordi den er montert lavere og direkte på veggen. (Siden den blåser ut luften oppover reflekteres støyen fra veggen, kan være derfor den høres litt tydeligere.)
    Skal se Syriana senere idag, da får vi se om det er plagsomt. Men jeg tror ikke det vil være et problem...

Bruker HDMI jeg også Kamikaze, fra DVD-spilleren. Men jeg bruker komponent fra min DVD/HDD opptaker, slik at jeg kan se tv på projektoren. (Selv om det ikke skjer så ofte)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det riktig at hdmi-inntaket er under på denne projektoren? Det var litt synd, siden jeg da må lage en bue med ledningen opp til taket igjen...
    Er HDMI kabler veldig stive? Eller går det an å skru denne "opp ned" på veggen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er mulighet for å "flippe" bildet opp ned. Men jeg tror ikke du får skrudd projektoren på hvis den er oppned.
    Synes å huske det sto noe i manualen om at det er en slags tiltsensor i projektoren som merker i hvilken vinkel den står. Står den mer 5 grader "feil" så får du ikke skrudd den på.
    Hvorfor vet jeg ikke, men det har kanskje noe med det spesielle kjølesystemet med utblåsning oppe å gjøre.... noen som vet mer om dette?

Men jeg tror kanskje ikke det er ikke noe problem at den må stå rettveien, veggfestet som følger med bygger ut 1,5 cm fra veggen, så jeg tror du får plass til HDMI kabelen på baksiden av projektoren. Slik at den kommer ut under projektoren og opp i kontakten.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Er HDMI kabler veldig stive?
    Nokså stive, kanskje derfor det er et marked for denne "knekkbare":

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1101

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AN110 kan ikke henges oppned, siden den da ikke blir kvitt varmen like effektivt. Du trenger ikke noen knekk på HDMI kabelen, det er bare å la den gå i en svak bue. HDMI vinkel-leddet i forrige innlegg kan du heller ikke bruke, med mindre du ønsker å føre kabelen over fronten på projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen
    Da var min LG up and running :-D Veldig fornøyd med bildet, men synes også den støyer litt mye. Den begynte bra i whisper mode, men tok seg kraftig opp på støyskalaen etter kun et par minutter. Virker faktisk ikke som at den støyer noe særlig mindre enn min gamle Benq 8700 :-P selv om man skulle tro at forskjellen fra 34 db(8700)til 25 (LG) skulle være vesentlig.
    Men som sagt bildet er veldig bra :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Hei
    Hvor stort lerret har du freddie, og hvor lang unna sitter du?

Når det gjelder støy, så hjelper det jo endel å sette lampen i low modus. Men det "virker" som den støyer litt mer enn Panasonic PT-AE700.
    Men jeg er usikker på om den egentlig støyer mer eller om det bare virker sånn.
    (Edit: har kuttet innlegget til Casle litt)

Sitter i underkant av 3 meter fra et lerret på 180 cm bredde (ca 80").
    Kjører stort sett i lampemodus "Low". Har rundt 1 m til bakvegg, og pj sitter ca 1 m over hodehøyde.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen dere snakker om er det eneste som gjør at jeg er litt skeptisk på kjøp av denne...

Må vel bare få hørt dette selv, noen som vet om butikk eller lignende jeg kan få en demo av denne?? Jeg befinner meg nå i sandefjord, så ikke så veldig langt unna her.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min hos Komplett.no, de ligger i Sandefjord og de har den på lager. Men de har ikke noe demorom tror jeg.
    Men du kan jo kjøpe den på nettsidene deres, velge at du henter den hos de (istedenfor å få den i posten), så tester du den og hvis den støyer for mye leverer du den bare tilbake. (Du har jo 14 dager angrefrist på nettkjøp)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne projektoren endrer hastighet på fargehjulet om man velger 50 Hz refreshrate med RGB eller DVI inngangene?

Jeg har en NEC HT1000 nå og har flyttet i nytt hus der den passer dårlig pga aggressiv offset. Derfor kikker jeg på nye projektorer nå. NEC HT1000 synkroniserer fargehjulet med 60 Hz uansett hvilken refreshrate man kjører på RGC/DVI inngangene, og det er en irriterende begrensing når man bruker HTPC, men på videoinngangene så endrer den hastighet om man velger PAL/NTSC.

Jeg liker den lange kasteavstanden til denne LG-projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det eneste jeg kan si er at ntsc kommer opp som 720p 60hz og pal 720p 50z over Dvi
    Vet ikke om det hjelper deg ?

Når det gjelder støy, så kan jeg bare sammenligne med min gamle BG 808s og jeg må si at de "støyer" omtrent like mye.

Jeg vil også bare nevne at etter å testet og kalibrert i noen dager, så er jeg "overasket" over hvor godt bilde den produserer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Har hengt meg på lg bølgen,mye pga forumet.Spesielt Gorm som virker å ha snøring på dette.Men nå griner jeg...En ting jeg ikke tenkte på var at jeg har lydisolert med gips.Enkel på vegg dobbel i tak.Tror det kan bli vanskelig å treffe stenderne bak.Kan bli litt galt med plasseriningen av prosj vs lerett.
    MÅ JEG VIRKELIG GI OPP å FORSETTE Å SE PÅ MIN 32 TOmmer.BU HUUUUU

MVH
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knutli
    Hei folkens.

Har hengt meg på lg bølgen,mye pga forumet.Spesielt Gorm som virker å ha snøring på dette.Men nå griner jeg...En ting jeg ikke tenkte på var at jeg har lydisolert med gips.Enkel på vegg dobbel i tak.Tror det kan bli vanskelig å treffe stenderne bak.Kan bli litt galt med plasseriningen av prosj vs lerett.
    MÅ JEG VIRKELIG GI OPP å FORSETTE Å SE PÅ MIN 32 TOmmer.BU HUUUUU

MVH
    Knut
    Slutt å grin! Bruk gipsplugger og vær en mann.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så enkelt? Holder gipsplugger så mye vekt.Hjelper vel kanskje at jeg har glassfiberstrie på tak og vegg.Så det sto i brusanviningen at gips ikke er bra nok til å feste prosjetoren..Og hva med lerettet?Høres negativ ut,men håper på et positivt svar

MVH
    Knut

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •