Lg AN110 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 335 av 335

Tråd: Lg AN110

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott!
    Takk for svar, da tar jeg turen bort og kjøper den, håper han fremdeles vil selge 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å ikke bruke KEYSTONE funksjonen, såfremt du ikke har projektoren høyt på veggen og lerretet lavt.. Den odelegger mer for bildet en den forbedrer...

Når det gjelder 4:3 problematikken, antar jeg det må være noe med instillingene på PS3. Hadde selv den kombinasjonen der før, å hadde aldri noen problemer med å få "riktig" bilde på lerretet.

(Antar du har forsøkt Zoom funksjonen..? :-D)

Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    Jeg har selv denne LG AN110 Prosjektoren.
    Men det er en ting jeg lurer på.

Dette er min første Prosjektor og har ikke lært meg alle innstillingene helt. Fårløpig bruker jeg PS3 som DVD og Blue ray spiller men jeg ønsker å ga 16:9 bilde på prosjektoren som passer mitt lerret men da er bildet alt for bredt og og er langt utenfor lerrete, jeg vet ikke helt åssen jeg skal få det mindre 16:9 bildet. Så jeg bruker kunn 4:3 format og syns det er litt kjedelig format. Hvis jeg skal ha Widescreen bilde så er det DVD filmen som bestemmer det og jeg ønsker Widescreen selv om det står 4:3 format på DVD filmen. Er det noen som kunne sagt hva jeg kan gjøre for å få kunn 16:9 format på prosjektoren?
    Men hvis jeg trykker på Koyzone eller hva det heter på +20 eller - 20 så blir så blir det på en måte Widescreen men da er bilde skikkelige sjeve på vær siden.

Hvis det ikke går ann å fikse på så vurdere jeg å bytte ut prosjektoren.

Noe SPM så er det bare å spørre hvis det står litt vansklig forklart.

Jeg sier Tusen takk på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har kjøpt denne nå, men sliter med å få bilde fra ps3. Jeg får out of range!?
    Jeg bruker en billig 10m HDMI, men får akkurat samme beskjed når jeg prøver med 3m av samme kabel. Denne har fungert fint ved bruk på plasmaskjerm, noen som kan hjelpe? Må jeg gjøre noen innstillinger med ps3 kanskje?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har satt opp PS3'en til 1080p oppløsning, da gjetter jeg på at det blir out of range. LG AN110 skal ha 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips om hvordan jeg forandrer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den til å spille av "vanlig" dvd, men når jeg forsøker å spille av blue ray kommer out or range. Jeg har satt ps3 til automatisk på oppløsning, men må jeg inn å sette den til 720p for å spille av blue ray?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR michael
    Fikk den til å spille av "vanlig" dvd, men når jeg forsøker å spille av blue ray kommer out or range. Jeg har satt ps3 til automatisk på oppløsning, men må jeg inn å sette den til 720p for å spille av blue ray?
    Trolig må du det, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen!
    Nå funka den som bare det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har noen spørsmål angående innstillinher på pj.
    Contrast 58
    Brightness 69.

Acc: normal
    Gamma:filmColor temp, gain RGB=50
    Offset RGB=0

Color enhancment: alle på 50.
    Dette er innstillingene nå, er de ok, eller bør jeg forandre noe. Pj står i et rom med ok lyskontrol, og jeg bruker "sparemodus"

Ellers er pj kobla til ps3, er det noen innstillinger som bør/kan gjøres her , for å få enda bedre bilde , jeg ser at det er mulighet for oppskalering, den står på av på ps3, bør jeg gjøre noe med det?
    Hilsen grønnskolling!

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR michael
    Hei.
    Jeg har noen spørsmål angående innstillinher på pj.
    Contrast 58
    Brightness 69.

Acc: normal
    Gamma:filmColor temp, gain RGB=50
    Offset RGB=0

Color enhancment: alle på 50.
    Dette er innstillingene nå, er de ok, eller bør jeg forandre noe. Pj står i et rom med ok lyskontrol, og jeg bruker "sparemodus"

Ellers er pj kobla til ps3, er det noen innstillinger som bør/kan gjøres her , for å få enda bedre bilde , jeg ser at det er mulighet for oppskalering, den står på av på ps3, bør jeg gjøre noe med det?
    Hilsen grønnskolling!
    Anbefaler deg sterkt å kjøpe f.eks Digital Video Essentials (Blu-Ray utgaven hvis du skal kalibrere for Blu-ray) og lese gjennom Gorm sin veiledning.

Det er ganske enkelt å komme mye nærmere et "perfekt" bilde vha en slik kalibreringsdisk enn om du skal gjøre det på "øyemål". Innstillinger vil variere fra eksemplar til eksemplar så det blir vanskelig å gi noen konkret anbefaling om instllinger, utenom at "film" og "sparemodus" ga meg best utgangspunkt for kalibrering såvidt jeg husker. Mitt eksemplar var ganske bra kalibrert uten at jeg trengte gjøre noen instillinger, men etter en runde med DVE ble den ennå bedre. (Det er ennå mer å hente med måleutstyr/programvare, men det blir fort litt kostbart hvis du skal kjøpe det).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg er veldig godt fornøyd med pj. men jeg har lagt merke til noen vertikale striper som dukker opp i bilde innimellom.
    Det er ikke noe fast mønster , men de kommer ofte litt uti filmen, de er der bare i korte øyeblikk, før de forsvinner igjen.
    De ser vel mest ut som små staver/streker som kommer og går.
    Noen som har vært borti tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kjenner til problemet med små vertikale striper som kommer på skjermen innimellom??

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket dette på mitt eksemplar...
    Kjedelig med slike problemer! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er meste irriterende, prøver å overse det, men henger meg selvfølgelig opp i det med en gang jeg ser det...

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 år etter lansering. Håper noen sitter på litt erfaring.

Jeg kom over denne på brukten for noen dager siden og kjøpte den mer eller mindre impulsivt.
    Har fått kobla meg opp mot PS3, og i utgangspunktet er jeg egentlig ganske fornøyd med kjøpet. Prosjektorens spec's fyller behovet mitt.

Har dog et problem. Jeg sliter med å få 100% fokus, og i nedre høyre hjørne og område rundt, så er fokusen betydelig dårligere enn i resten av bilde.
    Nå er det hundre år siden jeg sist var aktiv her på forumet og jeg annser meg selv nå som svært rusten i lyd og bilde-faget.
    Er dette tegn på dårlig pære? Indikerer det noe mer alvorlig?
    Hva av feil har det blit rapportert om på disse?

Timetelleren er 3500, men det ble påstått at lampa ble bytta for 200 timer siden - uten å nullstille telleren.
    Hvordan nullstiller man telleren på disse? -Finner ikke dette i menyen eller i instruksjonsboka.

Edit - Har muligens funnet synderen på fokus problemet. Lens shiften. Har pj ganske høyt på veggen, og lerret langt ned, og lens shiften nesten i bånn. Skal teste litt i morra.

Edit 2 - Det hjalp mye å begrense lens shift. Plasseringsmulighetene ble mindre, men nå er bilde helt Ok. Senka pj en halv meter og heisa lerrete litt. Forholdsvis lite rom, så nå sitter jeg med pj nesten rett bak øra.
    Sist endret av PiXeL; 12-06-2016 kl 16:40

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •