Lg AN110 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 335

Tråd: Lg AN110

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lerretet henger 71 cm over gulvet og er 170 x 95,6 cm (16:9). Det henger så høyt som mulig pga skråtak. Projektoren beregnet jeg å kunne henge 180 cm over gulvet siden projektoren skal ha lens-shift på 125%, og det virker å stemme for andre her på forumet. Prøvde først å holde projektoren opp før jeg boret hull for å se om alt stemte, men det var helt umulig å holde den stille og rett, og en feil på 10-15 cm kunne ikke avsløres. Så skrudde jeg den opp og bildet havnet 13 cm for høyt opp med lens-shiften skrudd helt i nedre stilling.

Bakveggen er 323 cm fra lerretet, så fra linsa blir det vel ca 310.

Zoom-problemet er ikke bare at man må jukke fram og tilbake, det er ikke noe stort problem siden man justerer den bare en gang, men at når man bruker fokusen så beveger hele bildet seg fysisk 0,5 cm fra side til side som en horisontal lens-shift når man veksler mellom + og -. Som om linsa ikke sitter skikkelig fast inni projektoren. Det er også endel dødgang på lens-shift-hjulet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kjedelig ut. Det er vel bare å ta frem borremaskinen og henge projektoren lenger ned, samt å sparkle igjen de gamle hullene.:evil:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går nok bort på HIFI Center-butikken og leverer den inn. Når det er andre på forumet her som bekrefter at lens-shift'en virker som spesifisert, + at den lens-shifter en halv cm horisontalt ved veksling mellom focus+ og focus-, + at projektoren må tiltes synlig oppover, som ikke ser noe pent ut, for at bildet skal bli rett når lerretet er i vater, er det jo tydelig at det er noe feil med linsa, at den ikke sitter riktig inni huset ellerno. Har også bedt en kompis som har en AN110 sjekke sin lens-shift og måle hvor langt under linsehøyden han klarer å få den øvre bildekanten. Han har forøvrig også fått sin reparert etpar ganger pga noe rar flimring i bildet.

Tar nok litt tid, men skal ikke være noe særlig hjemme de neste 5 ukene uansett, og det bør gi de tid til å gjøre de 2 forsøkene på å rette feilen som kjøpsloven gir de rett til før jeg kan kreve å heve kjøpet, evt. få et prisavslag. Ga 10k for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rense filter

Er det noen som har renset luftfilteret på denne projektoren (LG AN110)?
    Finner ingenting om dette i manualen.
    Hvor er luftfilteret? Toppen/bunnen?
    Og kan det tas ut og renses uten å skru pj'en ned fra veggen?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 4 uker på service har jeg nå fått tilbake min AN110. Linsa er byttet, og bildet blir nå rett når projektoren henger i vater på veggen. Lens-shift'en fungerer fremdeles ikke som spesifisert, og bildet er nå svært uskarpt på venstre side. Så jeg får ta den med bort på Hifi-centeret igjen

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider fikk jeg tilbake pengene, da LG tydeligvis ikke klarte å fikse feilen. Tviler på at jeg noen gang kommer til å kjøpe en LG-projektor eller tv noen gang igjen! De kan tydeligvis ikke spesifikasjoene på sine egne produkter...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor og evt om denne enda selges ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Omsider fikk jeg tilbake pengene, da LG tydeligvis ikke klarte å fikse feilen. Tviler på at jeg noen gang kommer til å kjøpe en LG-projektor eller tv noen gang igjen! De kan tydeligvis ikke spesifikasjoene på sine egne produkter...
    Synd du var misfornøyd. Jeg var iallefall meget fornøyd med servicen jeg fikk av LG da jeg fikk feil på min projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erg1
    Er det noen som vet hvor og evt om denne enda selges ?

Den er ute av produksjon, men du kan prøve lykken din på finn.no/e-bay etc.

Er forresten veldig fornøyd med min. :-)

For et par måneder siden leste jeg at LG lagde en full HD versjon av denne. Vet ikke når de skulle gi den ut.

P.S: Vet det er en gammel tråd, men Erg1 hadde ikke fått svar på spørsmålet sitt.

Newcomer hondakar sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp...!

Slo på projektoren istad for å titte på film, den skrudde seg på som vanlig, men kun ett veldig svakt lys på lerretet.
    Får ikke skrudd den av igjen heller, hverken med avknappen på projektoren eller fjernkontrollen...

Det lyser ut av linsa, men får ingen menyfunksjoner når jeg prøver på det..(har holdt ett hvitt ark nære linsa for å se om noenting kommer opp når jeg trykker på knapper)
    Ingenting skjer....den virker til å ha falt i koma...

Synes den begynte å oppføre seg rart etter at jeg koblet til min nyinnkjøpte playstation3 gjennom HDMI kabel....
    Siste gangen jeg brukte den begynte den å sende mye mindre bilde enn vanlig, + endel annen rar oppførsel...virker nesten som om PS3 har gitt den virus hehehe.....

hva gjør jeg nå?? Har foreløpig liten lyst til å nappe ut strømmen, men det begynner å virke som eneste løsning......

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg napper ut strømledningen om ingen her kan gi noe bedre svar...

Det klikker snart for meg her nå.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde videre her da?

Hjalp det å ta strømmen? Er pæra gammel/gått mange timer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring til LG direkte :grin: De er ufattelig service innstilt, det er iallefall min erfaring.

Jeg hadde problemer med min vifte, og jeg fikk ikke slått projektoren på. Måtte levere den inn, og de fikset den. Det tok dessverre litt tid, men det skyldtes noe feil med forsendelsen. Da jeg kontaktet LG direkte og klaget på tiden, så tok de tak i saken umiddelbart og holdt meg oppdatert om status. Dette var faktisk i romjulen, og jeg fuikk den tilbake rett over nyttår.

Lykke til

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Det endte med at jeg nappet ut strømmen....
    Men jeg sto klar med en vifte + en føner som blåste kald luft og luftet den lenge....

Når jeg skrudde den på igjen var alt i orden...

Den rare oppførslelen har jeg funnet ut at er en kombinasjon av at PS3 var innstilt på å sende 1080i, samt at når jeg forandret ARC på projektoren mellom 16:9 og FULL osv ble det mye krøll når jeg spilte vanlige DVD filmer....

Har satt PS3 til å sende 720p istedenfor nå, og det virker som om ting går litt mere smertefritt nå hehe :wink:

EDIT: pæra har gått ca 1400timer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hondakar
    Hei igjen!

Det endte med at jeg nappet ut strømmen....
    Men jeg sto klar med en vifte + en føner som blåste kald luft og luftet den lenge....

Når jeg skrudde den på igjen var alt i orden...

Den rare oppførslelen har jeg funnet ut at er en kombinasjon av at PS3 var innstilt på å sende 1080i, samt at når jeg forandret ARC på projektoren mellom 16:9 og FULL osv ble det mye krøll når jeg spilte vanlige DVD filmer....

Har satt PS3 til å sende 720p istedenfor nå, og det virker som om ting går litt mere smertefritt nå hehe :wink:

EDIT: pæra har gått ca 1400timer
    Jeg skal ikke strø salt i såret, men jeg kan ikke fatte hvordan PS3 kan ha noe med om du får slått av projektoren eller ei. Men du får teste litt fremover. Håper det fungerer:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt keitete skrevet av meg kanskje, jeg mente ikke at PS3 hadde noe med å gjøre at jeg ikke fikk skrudd den av....
    Det jeg mente var at den også hadde begynt å oppføre seg litt rart på andre måter med en gang jeg koblet til PS3...Men det har jeg funnet ut av ved å gjøre om div innstillinger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Lg an110 brukt for ca 5000 kr. PJ ble kjøpt rundt jul ifjor, og kosta da 10 000. PJ er nesten ikke brukt, og som første projektorkjøp tenkte jeg at dette kunne være en ok PJ til en ok sum..
    Er det noen mer kvalifiserte som har noen meninger om dette?
    hadde vært kjekt å vite hva andre tenkte om denne i dagens marked!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR michael
    Jeg har fått tilbud om å kjøpe en Lg an110 brukt for ca 5000 kr. PJ ble kjøpt rundt jul ifjor, og kosta da 10 000. PJ er nesten ikke brukt, og som første projektorkjøp tenkte jeg at dette kunne være en ok PJ til en ok sum..
    Er det noen mer kvalifiserte som har noen meninger om dette?
    hadde vært kjekt å vite hva andre tenkte om denne i dagens marked!
    Løp og kjøp:-D Jeg var iallefall veldig godt fornøyd med denne projektoren. Nevn en bedre projektor til kr 5000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger IKKE min til den prisen...

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv denne LG AN110 Prosjektoren.
    Men det er en ting jeg lurer på.

Dette er min første Prosjektor og har ikke lært meg alle innstillingene helt. Fårløpig bruker jeg PS3 som DVD og Blue ray spiller men jeg ønsker å ga 16:9 bilde på prosjektoren som passer mitt lerret men da er bildet alt for bredt og og er langt utenfor lerrete, jeg vet ikke helt åssen jeg skal få det mindre 16:9 bildet. Så jeg bruker kunn 4:3 format og syns det er litt kjedelig format. Hvis jeg skal ha Widescreen bilde så er det DVD filmen som bestemmer det og jeg ønsker Widescreen selv om det står 4:3 format på DVD filmen. Er det noen som kunne sagt hva jeg kan gjøre for å få kunn 16:9 format på prosjektoren?
    Men hvis jeg trykker på Koyzone eller hva det heter på +20 eller - 20 så blir så blir det på en måte Widescreen men da er bilde skikkelige sjeve på vær siden.

Hvis det ikke går ann å fikse på så vurdere jeg å bytte ut prosjektoren.

Noe SPM så er det bare å spørre hvis det står litt vansklig forklart.

Jeg sier Tusen takk på forhånd.

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •