Lg AN110 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 335

Tråd: Lg AN110

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser jo veldig bra ut Ståle :-D

...og avviket i bunnen skyldes nok proben ja. Har du prøvd å måle rett fra linsen (hvis proben har filter for det da)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om; det lille avviket du har ved 100 IRE, kan det hende du får fjernet ved å senke kontrasten litt. På svært mange projektorer er grønt og blått justert kunstig høyt ved 100 IRE, da dette gir "bedre" kontrastmåliner i tester. Problemet er at det ikke er nok energi i rødt fargespektrum på UHP-pærene, slik at rødfargen henger helt med. Selv når blå og grønn gain er justert ned, hender det at kontrasten også må ungjelde, for å oppnå optimal fargetemperatur i helt hvitt.
    Det er egentlig ikke så farlig akkurat ved 100 IRE, for svært lite kildemateriale har så "hvitt" lys. Men er en perfeksjonist, så går det som regel å kompromisse litt med kontrasten.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig ! Dette ser meget bra ut. Som Gorm sier, vil du ganske sikkert kunne få gråskalaen bedre ved 100% dersom du senker kontrastnivået noe. Om du er villig til å ofre bittelitt bilde-dynamikk.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Ble litt urolig etter de første kommentarene - ser jeg SÅ dårlig var første tanken :-).

Jeg har ikke målt mot projektor. Jeg er litt usikker på om proben støtter det. I bruksanvisninga står det at man skal måle reflektivt vha "LCD honeycomb filter". Filteret skal av ved kalibrering av CRT-skjerm og på når man kalibrerer LCD-skjermer.

Tanken min var uansett at dersom jeg måler på refleksjonen har jeg "kalibrert inn" manglene i rommet ? Jeg skal jo uansett bare bruke projektoren i dette rommet så mørkt som jeg får det. Heldigvis er det mørketid her oppe nå fremover.

Får eventuellt ta en liten runde til og forsøke og stille ned kontrasten litt.

(For andre som lurer på å kalibrere så gjør CalMAN programmet det reltaivt enkelt også for en nybegynner å forbedre bildet i og med at det kommer opp med forslag til hva og hvor mye man skal stille på kontrollverdier. Overraskende hvor mye bedre tracking/gamma ser ut etter at man har implementert første foreslåtte korrigereing. Selv er jeg heldig og kan låne utstyr på jobb, men driver man litt med foto og hjemmekino så tror jeg det er vel verd de ca 2k for probe og program).

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett/hørt om LG kommer til å produsere en tilsvarende i 1080p variant? Regner med den da ville bli noe større, men den er jo unik plasseringsmessig.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne projektoren koster 7000,- nå på Hificenter.. Pr idag eier jeg en LG 32LB2R som jeg er helt fantastisk fornøyd med, noe av det aller råeste jeg har sett på markedet når det gjelder bilde i HD når vi ser bortifra Pioneer sine 20 000,- + Tv'r

Kan denne projektoren måle seg med bildet jeg får på min TV? 100 HZ funksjonen er jeg rett og slett forelsket i... Hvilken fordeler vill denne projektoren gi meg kontra TV'n min?

har bare 3m fra bakvegg til der lerret må stå, er dette for lite? Hvor stort bilde kan jeg få med denne projektoren på den avstanden?

Håper på tips og råd fra dere som kan projektor

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Denne projektoren koster 7000,- nå på Hificenter.. Pr idag eier jeg en LG 32LB2R som jeg er helt fantastisk fornøyd med, noe av det aller råeste jeg har sett på markedet når det gjelder bilde i HD når vi ser bortifra Pioneer sine 20 000,- + Tv'r

Kan denne projektoren måle seg med bildet jeg får på min TV? 100 HZ funksjonen er jeg rett og slett forelsket i... Hvilken fordeler vill denne projektoren gi meg kontra TV'n min?

har bare 3m fra bakvegg til der lerret må stå, er dette for lite? Hvor stort bilde kan jeg få med denne projektoren på den avstanden?

Håper på tips og råd fra dere som kan projektor
    Fordelen med projektor vs 32" TV er jo MYE større bilde = kinofølelse :-)

På 3m kasteavstand kan denne vise bilde mellom ca 53" og 79" diagonalt (ca. 123cm til 173cm billedbredde v 16:9 ). Se ProjectorCentral sin kalkulator.

Hvor bra bilde du får er avhengig av kilden, lerret og hvor mørkt du kan få rommet. Jeg er strålende fornøyd med denne i kombinasjon med Oppo 980 DVD-spiller og grått lerret i ei lys stue (lyse farger, ikke med lys på). Jeg har ikke testet å se på TVsendinger med denne, bare standard DVD.

Du kan sikkert få en avtale om deponering og mulighet for tilbakelevering hvis du ikke er fornøyd, så kan du jo teste selv...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, men hvordan er det å skru på dette for å titte litt på TV eller spille litt spill på xbox eller playstation? Er det lang oppstartstid slik at en ikke gidder å bruke projektoren alltid?

53" i høyde altså? Det er stooort...

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstartstiden er ikke lang. Har ikke tatt tiden, men tipper 1-2 minutter..
    Next-gen konsollene fungerer ypperlig. Har spilt Guitar hero II på xbox 360 på min, og jeg merket ikke lag i det hele tatt.
    Har også prøvd gh II fra playstation 2, og det var bare å glemme.. Bildekvalitet fra gamle konsoller er elendig. Bilder fra nextgen konsoller er bare sinnsykt!
    Har ikke prøvd med vanlig tv-bilde på min.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    53" i høyde altså? Det er stooort...
    Nei 53" diagonalt.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

nesten 80" i på tre meter er vel ikke akkurat lite det heller da. jeg har 100" på fier meter og det er ganske så svært !

(samme prosjektor) kjempefornøyd med den btw.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AN110 fortsatt en god projektor ?

Er denne projektoren fortsatt god i dagens marked ?
    Synes kr. 7000,- virker billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmer
    Er denne projektoren fortsatt god i dagens marked ?
    Synes kr. 7000,- virker billig.
    Da var denne bestillt. Passer utmerket i kjellerstua, da det bare er takhøyde på 210 cm og gips på lydbøyler gjør det vanskelig å takmontere.

Har også bestillt et lerret på 92" :
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Håper det ikke er noe dumt valg med tanke både på projektor og lerret..
    Har ingen erfaring med slikt fra før.
    Kasteavstand vil bli 4.10 meter, sitteavstand samme minus sofa rygg.

Noen innspill på dette ?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget!
    Lerretstørrelsen passer nok bra både til kasteavstand og sitteavstand.

Håper du blir godt fornøyd du også, har inntrykk av at de fleste som har kjøpt denne er det - selv om 1080p nå kryper nedover i pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig med grått lerret

Takk for det :-D

Jeg har bestillt grått lerret. Vil dette være riktig ?

Det skal stå i ei kjellerstue på ca. 3.5m x 4.5m, der det er 3 stk små vinduer
    (90x90) langs den ene langveggen.
    Disse kan blendes med persienne evt. rullegardin.

Blir grått lerret for mørkt ?

Rommet er under oppussing, kun malejobb vegg og tak, samt gulv gjenstår.
    Har det betydning for bildet hvilke farger som velges ?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmer
    Blir grått lerret for mørkt ?

Har det betydning for bildet hvilke farger som velges ?
    Grått lerret gir bedre sortnivå i bildet, spesielt om det er lyst i rommet.
    Et mørkt rom med god lyskontroll er bedre bildemessig, men kanskje ikke like trivelig å være i...

Flere velger å ha en mørk vegg bak lerretet, og heller bruke andre farger i resten av rommet som gir et litt mer anvendelig rom til andre ting enn film.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Grått lerret gir bedre sortnivå i bildet, spesielt om det er lyst i rommet.
    Et mørkt rom med god lyskontroll er bedre bildemessig, men kanskje ikke like trivelig å være i...

Flere velger å ha en mørk vegg bak lerretet, og heller bruke andre farger i resten av rommet som gir et litt mer anvendelig rom til andre ting enn film.
    Venter på grått lerret, håper det kommer over helgen. Bruker IKEA rullegardin 200cm nå og må si jeg er veldig fornøyd med LG min. PJ er ca 4,5 m fra lerret og det minste bilde jeg klarer ca 190 cm (86"). Rommet mitt er helt hvitt så jeg håper at det grå lerrete skal bli hakket bedre. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bare informere om at det koster overkant av 500 kr for ny frontplate fra LG. Du kan bare ringe et av servicesenterene til LG for å bestille det derifra.

Jeg er egentlig storfornøyd med min LG, den passer perfekt til stuen og ser ikke dominerende ut i det hel tatt (sorte bilderammer fra IKEA rundt prosjektoren gjør sitt ;-) ).

Eneste som jeg synes er dumt med denne er at jeg faktisk har 1 pixel som er død - men tipper jeg bare må leve med dette og at det ikke er noen reklamasjonssak. Ser den uansett ikke fra 3m avstand sålenge det ikke er hvit bakgrunn da :P

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    (det var forresten 62,5% og 12,5% jeg mente..)

Da er teorien testet. Med så lite bilde som mulig har jeg 101cm høyt bilde (1280x768, blir 96cm med 1280x720). Øvre bildekant kommer da 11 cm under linsen, sånn omtrent. 12,5% av 1,01 meter er typisk 12,6 cm, ikke så langt fra 11cm, som målt. Total lens shift blir da 122% i 768-modus.

I 720-modus, 16:9, blir lens shift 131%, raskt regnet.

Håper noen har nytte av dette

Med forbehold om flere feil..
    Jeg har nå omsider montert min AN110 på veggen, og med maks lens-shift nedover i 16:9-modus så får jeg øvre bildekant bare 1-2 cm lavere enn linsa, og det vil si 12-13 cm for høyt i forhold til lerretet jeg har skrudd opp. I 15:9-modus kommer øvre bildekant altså over linsehøyde. I tillegg, hvis projektoren henger 100% i vater, blir bildet litt bredere nederst (ca 1-2 cm), selv om keystone står i 0. Plata på veggen som skal males som lerret er i vater alle veier. En annen ting er at hele bildet flytter seg 1/2 cm til venstre når jeg trykker fokus +, og tilbake 1/2 cm til høyre når jeg trykker fokus -.

Det virker som om jeg har fått en defekt projektor, at linsa ikke sitter som den skal. Noen som har opplevd noe liknende? Bør jeg reklamere eller bare bore nye hull 12 cm lenger ned på veggen og flytte den? Å flytte lerretet er umulig da det henger helt oppunder skråtaket.

Oppover ser lens-shift'en ut til å stemme sånn noenlunde med manualen, som sier 125%.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problem med at bildet til venstre er litt lenger ned enn til høyre. Trodde først jeg ikke hadde alt i vater, men det har jeg. Hos meg er det sikkert ikke mer enn 0,5-1,0 cm.

Når det gjelder zoom problemet, så har jeg det samme hos meg. Man må "jukke litt frem og tilbake" før det går seg til. hadde vært mye bedre med manuell zoom, enklere å stille perfekt på lerretet.

Er litt overrasket over at bildet kommer for høyt hos deg. Hvor høyt har du egentlig hengt projektoren og hvor langt fra lerretet henger den ? Hos meg henger projektoren ca 190 cm over bakken (dvs linsen) og nederste del av lerretet henger ca 70 cm over bakken. Det er ca 4,0-4,5 m frem til lerretet. Ingen problem hos meg, men bruker mye lens shift (vertical)

Side 15 av 17 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •