Lg AN110 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 335

Tråd: Lg AN110

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er dessverre ingen myte. Hadde en Compaq prosjektorer der pære eksploderte, og den kunne ikke repareres, så ja det hender.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    (det var forresten 62,5% og 12,5% jeg mente..)

Da er teorien testet. Med så lite bilde som mulig har jeg 101cm høyt bilde (1280x768, blir 96cm med 1280x720). Øvre bildekant kommer da 11 cm under linsen, sånn omtrent. 12,5% av 1,01 meter er typisk 12,6 cm, ikke så langt fra 11cm, som målt. Total lens shift blir da 122% i 768-modus.

I 720-modus, 16:9, blir lens shift 131%, raskt regnet.

Håper noen har nytte av dette

Med forbehold om flere feil..
    Vil dette si at selve panelet med oppløsning 1280x768 ikke er 16:9? Dvs. at pixlene er kvadratiske og hvis man kjører 1280x720 inn så får man 16:9 pixelmappet 1:1?

Jeg ser det står tidligere i tråden at den ikke støtter pixelmapping via HDMI, kun via VGA og i manualen står det at 1024x768 er optimal oppløsning fra PC via HDMI.

Og er det noen særlig forskjell mellom å kjøre VGA og HDMI fra PC? Noen som har testet begge og sammenlignet? Lurer på å kjøpe denne, og kilden er en HTPC.

Og til slutt er det mulig å oppgradere firmware på denne? Fant ingen firmware på LGs supportsider, slik som Infocus har.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest er det endel som har fått med både sort og hvit front i esken. I min eske var det ingen ekstra front. Er det noen som har en sort front de ikke trenger og evt. kan være interessert i å selge?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg tittet på denne tråden. Har du funnet ut av alt? Det er ihvertfall ikke noe problem med 1280x720 perfekt mappet over hdmi fra pc, hverken på ati eller nvidia (med de kortene jeg har prøvd). Det eneste dumme er at den bare støtter 50 og 60 hz.

Jeg tror de gikk over til å bare ha én front da de satt ned prisen. Jeg kunne godt hatt sort selv, men det er ikke så viktig. Man kan jo lakkere om man vil

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

popping the cherry..

Mitt første innlegg på AVforum gitt (hooray.. *champagne bottles popping in the distance*

Hvorfor røsker (fjerner forsiktig8) ) dere ikke bare av plastdekselet foran på PJ'en og legger et sort ark under? Eller slik jeg har planer om å gjøre; legge tapet i samme mønster som veggen bak under frontdekselet på pj?

En lever jo tross alt i et hjem hvor waf må respekteres :-D

Anyway.. jeg skal få lagt ut noen bilder og slikt når jeg har blitt helt ferdig med prosjektet mitt (tok beklageligvis ikke bilder av "byggeprosessen")

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å skaffe denne prosjektoren nå da jeg har mulighet til å få tak i ett nytt eksemplar til ca.8000,- er det verdt å satse på denne eller er Hitachi's PJ300 eller hva den nå heter.. bedre? Hva er anbefalt sitteavstand? Blir isåfall brukt i stue der jeg nå sitter ca. 3,5-4 meter fra 42" Pioneer plasma. Blir dette for nært og hvor stor lerret bør man ha? Mange spørsmål dette... Håper på svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tips her.. Må bestemme meg snarest hvis jeg skal skaffe denne skjønner dere....

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Vurderer å skaffe denne prosjektoren nå da jeg har mulighet til å få tak i ett nytt eksemplar til ca.8000,- er det verdt å satse på denne eller er Hitachi's PJ300 eller hva den nå heter.. bedre? Hva er anbefalt sitteavstand? Blir isåfall brukt i stue der jeg nå sitter ca. 3,5-4 meter fra 42" Pioneer plasma. Blir dette for nært og hvor stor lerret bør man ha? Mange spørsmål dette... Håper på svar..
    Med mindre du har problemer med regnbuer, og det passer med rommet ditt å montere AN110 på veggen, vil jeg si den er bedre enn TX300, som er en LCD-projektor, men dette har det vært kranglet mye om.

Avstand kommer an på størrelsen på lerretet du skal ha. Husk at projektoren ikke har uendelig mye zoom, så du må finne ut hvor stort bildet kommer til å bli før du kjøper lerret.

Så fremt du skal se på film skal det vanskelig gjøres å få for stort lerret i forhold til avstanden. Mitt lerret er 185cm i bredden, eller 84" på diagonalen, og jeg sitter ca 3,5 meter unna. Dette føles veldig passe. Flytter jeg meg mye nærmere, under 3 meter kanskje, så blir pixelstrukturen kanskje litt for synlig.

Det finnes mange tråder om slike generelle spørsmål, prøv å søke litt. Jeg er veldig fornøyd med projektoren, og siden det fremdeles koster over 20000 for en 1080-projektor er det ikke noe dårlig kjøp med en ny an110 til 8000, dersom det er der budsjettet er. Jeg blir fremdeles imponert hver gang jeg bruker min, så jeg har ikke noe hastverk med å skifte den ut ihvertfall.

Bare tenk nøye gjennom plassering, størrelse på lerret og avstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at LG har sluttet å lage prosjektorer er dette sant? Og vil dette eventuellt ødelegge muligheten for å skaffe nye pærer til LG AN110 når pæra en gang ryker... Bare lurer litt...

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp med en LG AN110 etter et overraskende vinnerbud på 6600 (!) på Netthandelen.no ("Planen" var egentlig Epson TW700, men nå får jeg jo 3k tilovers for å bruke på noe annet...:-) - nåja halvparten er vel strengt tatt brukt på en Oppo 980). Kom i kveld og DA oppdaget jeg at det IKKE var med bordstativ.... Ettersom tanken var å ha den stående oppå en bokhylle (som ikke er langs en vegg) skaper det litt problemer. Har fått montert den, men den kommer så lavt at ingen kan sitte i sweet spot - irriterende. Tips om hvem som evnt kan ha bordstativ til denne på lager mottas med takk!

Forøvrig virker den imponerende korrekt innstilt rett ut av eska og bildet er mye bedre enn forventet med komponent fra min gamle Pioneer DV 565.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jegå

Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Mener å ha lest at LG har sluttet å lage prosjektorer er dette sant? Og vil dette eventuellt ødelegge muligheten for å skaffe nye pærer til LG AN110 når pæra en gang ryker... Bare lurer litt...
    Lurer også litt på det, hadde ikke hørt om det før du nevner det.
    Kunne være en ide å kjøpe seg en ekstra pære kanskje?
    Veldig fornøyd med min prosjektor har kjøpt fot til den selv også.
    Bruker min på 100" og får knallbra bilde.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sws
    Kom i kveld og DA oppdaget jeg at det IKKE var med bordstativ.... Ettersom tanken var å ha den stående oppå en bokhylle (som ikke er langs en vegg) skaper det litt problemer. 5.

Jeg har snekret sammen et bordstativ til min, da jeg ikke ville bruke 1300(?) på et originalt et.
    Brukte rett og slett to rektangulære plater i massiv furu (benkplate). Festet disse til hverandre med 4 små vinkelbeslag (Clas Ohlson Internettbutikk.

Om man maler/lakkerer platene først blir det nok til og med pent!
    Brukte medfølgene veggbeslag for å festet LG`en til det hjemmesnekrete bordstativet.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om å snekre stativ. Hvis prisen på orginalstativet ligger rundt 1000-lappen, blir nok det mitt alternativ også. Det som uansett ikke går bra er å la den henge slik den gjør nå - både på grunn av "sweet spot" og "MÅ den henge slik hele tiden" - som var konas reaksjon :-).

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Lurer også litt på det, hadde ikke hørt om det før du nevner det.
    Kunne være en ide å kjøpe seg en ekstra pære kanskje?
    Nå har de faktisk 2 år lampegaranti uansett antall timer på denne, så det er jo isåfall LG sitt problem å skaffe en ekstra pære hvis den skulle ryke innen 2 år etter at du har kjøpt den. Så de må jo produsere pærer minst 2 år etter siste projektor er solgt. Jeg bekymrer meg ikke foreløpig ihvertfall.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder fronter så ba jeg butikken kontakte LG ang. hvorfor jeg ikke fikk med 3 fronter som det står på webben. Så gikk det noen uker og så fikk jeg en ny hvit front i posten. Så nå har jeg 2 hvite fronter. Da kan jeg ihvertfall male den ene i veggfargen (rød) mens jeg fremdeles har en original hvit i tilfelle salg eller flytting

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte som sagt en Oppo dvdspiller på impuls for å bruke sammen med LG'en. Og fant ut at det ble en del bedre bilde via hdmi med den kombinasjonen fremfor Pioneer dv565 med komponent. (For flere inntrykk se evnt Oppo tråden).

Kvelden i dag har gått med til å kalibrere vha av DVE, GetGray, CalMAN og Spyder2.

Oppo HD850 koblet via 10m Biltema hdmi-kabel til LGAN110. Her er noen bilder av resultatet. "Firkantne" er fotografert gjennom rød/grønn/blå filtrene i DVE. Grafene er tatt ut fra CalMAN. Som dere ser ble det bra resultat :-) Gleder meg til helga!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite spørsmål Ståle; har du helt sortmaskert rom?
    Den gammakurven din må jo være svært "høy", for target indikasjonen er vel basert på 2,2? Hvilken gammaverdi målte du?
    En høy gamma fungerer jo greit i "sorte" rom, men i mer normale settinger vil en miste detaljering i de mørke områdene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare et lite spørsmål Ståle; har du helt sortmaskert rom?
    Den gammakurven din må jo være svært "høy", for target indikasjonen er vel basert på 2,2? Hvilken gammaverdi målte du?
    En høy gamma fungerer jo greit i "sorte" rom, men i mer normale settinger vil en miste detaljering i de mørke områdene.
    Nei, lyst tak og vegger og ja, den er høy og target er satt til 2,2. Målt gamma er 2,67. Jeg stusset litt på dette selv, men dette er målt reflektivt (fra lerretet Euroscreen grått) og slo meg til ro med at det er årsaken?

Tips til ennå bedre reslutat mottas med takk.... :-)

Dobbeltsjekket både mot GetGray og DVE mht sotrnivå - og sortere enn sort er akkurat så vidt borte. Kunne helller ikke se noe mangel på detaljer i mørke scener.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, du har målt refleksjon ja. Da er det jo rimelig klart at nivåene er godt synlige, ellers hadde du jo heller ikke fått målt dem.
    Spørsmålet blir da, hvor nøyaktig er Spyder på så lave nivåer? Ser du har målt ned til 20 IRE før du får gigantiske avvik ved 10 IRE.
    Har du mulighet for å forandre parametre i tabellen (RGB level tracking)? Kan du skalere den til å vise fra +50% til -50%, i stedet for 500% i hver retning? I så tilfelle blir det mye lettere å se hva du har målt. Med 500% hver vei, er alle ujevnheter "glattet vekk" (ikke synlige).

EDIT:
    For å illustrere hva jeg mener:

Her er to presentasjoner av samme måling (Sanyo Z2000 pre produksjonsenhet)

Virkelig måling:
    Lg AN110-virkelig-ling-jpg

"pen" skalering:
    Lg AN110-pen-skalering-jpg

Det siste bildet gir inntrykk av langt bedre gråskala tracking, men det er som alle sikkert forstår, bare fordi jeg har "jukset" med skaleringen av tabellen. Leser en tallverdiene til venstre i tabellen er det jo opplagt, men for de som ikke holder på med kalibrering selv, er det ikke like lett å se/forstå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er grafen fra 20% til 100% grå. Skalert for å få frem forskjeller.

Vet ikke helt hvor mye jeg stoler på Spydere'en under 10%.

Ellers er målte fargetemeraturer:
    10% 4227K, 20% 5971, 30% 6598, 40% 6495, 50% 6507, 60% 6472, 70% 6471, 80% 6487, 90% 6657 og 100% 6848.

Edit tar med en som inkluderer 10%-gråverdi også.

Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •