Lg AN110 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 335

Tråd: Lg AN110

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Jeg kan teste den teorien i kveld.
    (det var forresten 62,5% og 12,5% jeg mente..)

Da er teorien testet. Med så lite bilde som mulig har jeg 101cm høyt bilde (1280x768, blir 96cm med 1280x720). Øvre bildekant kommer da 11 cm under linsen, sånn omtrent. 12,5% av 1,01 meter er typisk 12,6 cm, ikke så langt fra 11cm, som målt. Total lens shift blir da 122% i 768-modus.

I 720-modus, 16:9, blir lens shift 131%, raskt regnet.

Håper noen har nytte av dette

Med forbehold om flere feil..

Newcomer hondakar sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefornøyd med projektoren!

Sett mange filmer allerede og storkoser meg!

Gikk inn på komplett.no sine sider i stad for å ta en printscreen av der det står at det er 2 års lampegaranti, men den projektoren har de tydeligvis ikke lengre til salgs, for siden er borte..
    Hvilke bevis har jeg da for at de lovte 2 års pæregaranti???

Søker på lg an110 på deres sider og ser at ny pære koster nesten 4000kr!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3500-4000,- er vel rimelig vanlig pris på pære.

Jeg skal selge min AN110 og en potensiell kjøper spurte om det var lampegaranti på den. Jeg trodde det bare var Avshop som hadde den garantien og ikke Komplett. (Kjøpte den der jeg også)
    Jeg har nå vært på Komplett sine sider og sett, finner desverre ikke noe.
    På fakturaen min fra Komplett står det heller ikke noe om lampegaranti.

Mvh C :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    3500-4000,- er vel rimelig vanlig pris på pære.

Jeg skal selge min AN110 og en potensiell kjøper spurte om det var lampegaranti på den. Jeg trodde det bare var Avshop som hadde den garantien og ikke Komplett. (Kjøpte den der jeg også)
    Jeg har nå vært på Komplett sine sider og sett, finner desverre ikke noe.
    På fakturaen min fra Komplett står det heller ikke noe om lampegaranti.

Mvh C :-)

Sto en stor gul runding med sånn skryte "to års lampegaranti" rett under bildet av projektoren på komplett sine websider da jeg bestilte den ihvertfall.... var denne jeg ville lagre i pc'en, men var for seint ute hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her f. eks

Mer info her
    LG Sweden :: AN110 , AN110

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Dette her f. eks

Mer info her
    LG Sweden :: AN110 , AN110
    Tuuuusen takk Breiker!!!

Dette skal jeg ikke glemme! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er LG som gir lampegarantien. Jeg kjøpte min hos min forhandler, og jeg har også 2-års lampegaranti.:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hondakar
    Hvilke bevis har jeg da for at de lovte 2 års pæregaranti???
    Hjelper lite å referere til et bilde. Garantien skal stå på kvitteringen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er en produsent-garanti som sikkert LG selv kan bekrefte...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvitt eller Grått

Jeg har fått meg en slik prosjektor >LG an110 men har ennå ikke lerret til den, (ikke fot heller) og er på jakt etter et rimlig lerret på 92" fant ett til bare 3000,- som var grått men på DLP er ikke Hvitt lerret best?

Og hvor stor forskjeld er det på 1.0 gain eller 0.8 eller 1.1 osv?

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvitt lerrett er best bare dersom du har full lyskontroll (0 lys inn, sorte, ikkereflekterende tak, vegger og gulv, er kledd i svart osv.). Husk at det hvite lerretet skal se svart ut når det er svart i bildet, dvs. 0 lys.

Dessuten må du ha en proj. med uendelig kontrast, eller i hvertfall så stor som mulig (1:10000?), f.eks. en CRT-proj.

Ergo vil jeg tro at for ditt bruk er grått best. Har selv denne proj. med Dreamscreen Dynagrey, bruker den i hvit stue og er kjempefornøyd når jeg bruker den med så godt som alt lys avslått og det er mørkt ute.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Hvitt lerrett er best bare dersom du har full lyskontroll (0 lys inn, sorte, ikkereflekterende tak, vegger og gulv, er kledd i svart osv.). Husk at det hvite lerretet skal se svart ut når det er svart i bildet, dvs. 0 lys.

Dessuten må du ha en proj. med uendelig kontrast, eller i hvertfall så stor som mulig (1:10000?), f.eks. en CRT-proj.

Ergo vil jeg tro at for ditt bruk er grått best. Har selv denne proj. med Dreamscreen Dynagrey, bruker den i hvit stue og er kjempefornøyd når jeg bruker den med så godt som alt lys avslått og det er mørkt ute.
    Jeg er ny på dette forumet men hatt hjemmekino en stund nå så ta det for det det er værdt, men jeg har et "DreamScreen BrightWhite 1.1, lerret" Det fungerer i min stue helt utmerket med godt sortnivå. Har lampemodus i low selvsakt(LG AN110 om det skulle være noen tvil). Dette med grått eller hvitt lerret er omdiskutert. Forskjellen er gjerne mindre enn man skulle tro.

Grått gir gjerne et bedre sortnivå, spesielt på projektorer som ikke har så mye av dette fra før(se LCD), men taper noe i forhold til at hvitt blir litt grålig og dermed noe mindre kontrast. Farger blir også gjerne noe mer naturlig med hvitt lerret. Men igjen med all respekt å melde, dette blir etter egne øyne og prefaranser.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??

Jeg forsøker å koble til DVD spiller og PC med HDMI kabel men får bare meldingen Out of range. hva betyr det ?

jeg vet hva det betyr rett oversatt men hva må jeg gjøre for å få kontakt mellom kilden og pj en når jeg får den beskjeden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg forsøker å koble til DVD spiller og PC med HDMI kabel men får bare meldingen Out of range. hva betyr det ?

jeg vet hva det betyr rett oversatt men hva må jeg gjøre for å få kontakt mellom kilden og pj en når jeg får den beskjeden.
    Problemet er velkjent, og er nærmere beskrevet av flere på side 11 i denne tråden.... ;-)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du da startet pcen med kabelen i og ingen andre skjermer koblet til pcen? Hva slags skjermkort er dette? Jeg har ikke hatt problemer med noen av de to skjermkortene jeg har brukt, men det er jo merkelig om det ikke funker som det skal med dvd heller. Kan du koble den til en annen skjerm og sørge for at den står på 720p på hdmi-output?

Jeg har gått over fra hvit rullgardin til grått lerret nå. Jeg føler ikke at gråfargen gir spesielt stor innvirkning på hvitfargen, men alt er blitt merkbart sortere under egentlig alle lysforhold.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke helt

Jeg har ikke startet pcen med dvi kabelen i nei men det gjorde jeg heller ikke med den dårliger prosjektoren jeg har hatt på, en liten M3 sak.
    men skal prøve. det er en laptop som jeg kan skifte skjerm på med et tastetrykk (DELL) og den har et GeForce Go 7800 grafikkort.

På DVD spilleren skjedde det ingen ting når jeg trykket på DVI/HDMI knotten på fjernkontrollen og så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre.

noen ideer eller noen som kan detter?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en XPS-sak dette, med 1920x1200-oppløsning? Hva med å prøve å sette oppløsningen på 1280x720 også på hovedskjermen? Windows' funksjonalitet for å styre flere skjermer er faretruende begredelig og inkompetent utført. Du må finne ut om du vil vise det samme på begge skjermene eller om du vil vise forskjellige ting. Vil du vise det samme må du ha samme oppløsning på begge, vil du vise forskjellig må du passe på å sette oppløsningen på eksternskjermen til 1280x720.

Jeg vet ikke hva hdmi/dvi-knappen på dvd-spilleren din gjør, men på andre spillere jeg har sett må man sette opp riktig oppløsning i oppsettet av spilleren. Rart uansett, siden projektoren egentlig skal kunne ta alle signalene den spilleren sender ut.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nop

Det er ikke XPS men en inspiron 9400 med en del ekstra utstyr og oppløsning på 1440xnoe .
    skal prøve meg frem med innstillingene og lese mer om spilleren.

Men dere andre som har prosjektoren, dere har ikke hatt noen problemer med dette? eller for eksempel Zoom. får det ikke skarpt med fokus og zoom noen tips ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yey

Fungerer nu, PC og DVD litt testing og feiling og så bra bilde på alle måter

ellers snakket jeg med Komplett i dag og det jeg fikke høre der var at det var en lampegaranti på den som det står på siden. (ringte bare for å skjekke det opp)

og her er siden som er fjernet : Komplett.no - LG Projektor AN110 16:9 1280 x 768, 1100 Ansi, 3000:1
    der det står.

Takk for hjelpen så langt, fikk mye bedre focus også med HDMI/DVI.
    Skal bestille lerret nå men hvilket, har sett på det tilbuds lerretet fra nettdata.no 100" til 2995,- grått Adeo lerret, noen som har erfaring med det til denne PJen ?
    eller burde jeg velge hvitt`? størrelsen er 215 x 121 + rammen men får jeg utnyttet hele?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen så langt, fikk mye bedre focus også med HDMI/DVI.
    Skal bestille lerret nå men hvilket, har sett på det tilbuds lerretet fra nettdata.no 100" til 2995,- grått Adeo lerret, noen som har erfaring med det til denne PJen ?
    eller burde jeg velge hvitt`? størrelsen er 215 x 121 + rammen men får jeg utnyttet hele?
    Jeg har akkurat fått det lerretet i hus, men 84"/200cm-utgaven, og jeg synes bildet er fantastisk. Jeg har ikke funnet noen god måte å henge det opp på ennå bare, så foreløpig står det på benken under, noe som i utgangspunktet fungerer greit med litt vinkling av projektoren. Lerretet var greit å montere (strekk strikkene litt før du prøver å hekte dem på) og det hele virker utrolig solid og ordentlig, rammen er veldig pen og temmelig tynn. Jeg mener grått lerret er tingen på digitale projektorer, jeg tror de fleste mener det, men det er opp til den enkelte.

Bruk denne for å finne ut hvilke størrelser du kan ha, hvis det var det du lurte på: Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •