Lg AN110 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 335

Tråd: Lg AN110

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Svar fra Gorm tidligere i tråden: http://avforum.no/forum/showpost.php...9&postcount=37

Ja, det trodde jeg da, men nå har jeg kjøpt, montert, og oi, bildet er en meter for høyt i laveste stilling. Jeg tror ikke det er +/- 125%, altså 250% til sammen, men at det er 125% til sammen. Jeg skal sjekke dette nærmere i morgen, men dette er katastrofalt for min del, og jeg må nok ommøblere litt og putte projektoren inne i bokhyllen, prøve å få til en løsning der jeg forsterker bakplaten eller noe. Bildet er så langt oppe på veggen at man risikerer whiplash.

Zoomen virker heller ikke tilfredsstillende ved første øyekast. Jeg kan ha regnet feil, så dette skal jeg også sjekke i morgen.

Et lite innslag av kjøpsdissonans her, håper det lar seg fikse.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får det til som du vil...
    Ser på profilen din at du har lerretet ganske lavt, men om du må ha pj inne i hyllen er det mulig du bør lage luftehull over den.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skulle montere LG AN110 så plasserte jeg den ca. 180 over gulvet. Projektoren måtte justeres til maks. lensshift for å kunne projisere et bilde med bredde 244cm og nedre kant 50cm over gulvet.

Fokusen er litt ugrei da den ikke har en skala som viser en verdi når man justerer.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"I morgen" kan fort ta noen dager..

Nå har jeg fått hengt prosjektoren inne i bokhyllen isteden. Den henger med linsen ca 150cm over gulvet, og med maksimal lens shift når jeg da ned til 50cm over gulvet på 4,2m avstand med så lite bilde som mulig, ca 170cm bredt (ikke målt). 150cm er heldigvis høyt nok til å gå over hodene på de som sitter i sofaen. Så, litt skuffet over lens shiften, men man skal kanskje ta det man får når man vil ha DLP til budsjettpris. Ulempen med å ha den i hyllen er i tillegg til at den blir mindre diskret at man hører viftestøyen mye bedre. Den er nærmere, og oppoverstøyen reflekteres ned igjen inne i hyllen.

Ellers er jeg voldsomt fornøyd med bildet. Jeg er ikke så orientert i hva andre nye prosjektorer kan gjøre, men lysstyrken, kontrasten og særlig fargene imponerer meg voldsomt. Jeg var rett og slett ikke klar over at en prosjektor kunne være så bra, og da har jeg ennå ikke fått opp "ordentlig" lerret, bare ikea tupplur så langt.

Jeg kjørte først på et radeon 9600, og der fungerte alt smertefritt over dvi-hdmi-kabel (300,- for 5m på PSData, billig!). Grunnet oppgraderinger på spillepcen har jeg nå tatt i bruk det utrangerte Geforce 6800-kortet jeg har spilt på til nå. Av en eller annen merkelig grunn nekter det å gi 1280x768 ut over DVI, selv om det mer enn gjerne ville gjøre det på vga på pc-skjermen min. Vel, betyr ikke allverdens, når jeg får et rammelerret vil 1280x720 passe best likevel. Det eneste som er rart er at når prosjektoren får 1280x768@60hz oppgir den 1280x1024@75hz i statusfeltet nederst på skjermen, uten at det ser ut til å ha negative konsekvenser.

Jeg har pæren i stille modus, sparemodus. Noe annet virker helt unødvendig, jeg har all den lysstyrken jeg trenger uten å gå på bråkemodus.

Hvis det er noe noen lurer på om denne prosjektoren, så er det bare å spørre, så skal jeg gjøre mitt beste for å finne det ut. Ser at en del har hatt problemer med denne på pc, men med unntak av at nvidia ikke vil gi den 1280x768 ser det ut som alt lar seg løse med nye drivere osv.

Alt i alt, veldig fornøyd :-D

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Håper du får det til som du vil...
    Ser på profilen din at du har lerretet ganske lavt, men om du må ha pj inne i hyllen er det mulig du bør lage luftehull over den.

Det jeg har gjort er rett og slett å ta ut alle platene i den øverste halvdelen av bokhyllen, slik at det er ca 30cm klaring under og 40cm klaring over. Bruksanvisningen foreslår 20cm, så jeg føler jeg er på den sikre siden der. Jeg hadde først en plate stående i ca 20cm over den, men tok den ut sånn foreløpig; den ble veldig varm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et problem. bildet pulserer på en måte. vet ikke hva det er. det er ikke tunern for jeg har prøvd å skru den av og den pulserer enda da. startet i dag. går fra lyst til mørkt hele tiden. pæra har gått litt over 1000timer til nå.

hva kan det være?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. ser ut som pæra er i ferd med å ta kvelden.

Valget står mellom å bytte pære nå eller å ta sjansen på at den eksploderer inne i prosj.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor denne myten om at projektorpærer eksploderer? Man venter med å bytte alle andre pærer til de har gått, PJ-intet unntak, bortsett fra når de er blitt åpenbart dårlige da (pulserer, svakt lys). Eksplosjonsfrykt er ingen grunn til å bytte.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Hvorfor denne myten om at projektorpærer eksploderer? Man venter med å bytte alle andre pærer til de har gått, PJ-intet unntak, bortsett fra når de er blitt åpenbart dårlige da (pulserer, svakt lys). Eksplosjonsfrykt er ingen grunn til å bytte.
    En pære i den gamle prosjektoren min røk hardt og brutalt, men den knuste bare inni, den "stolpen" som stikker opp inni der, eller noe sånt.

Mer dramatisk var det da en av platene i fargehjulet løsnet, knuste, og kom flyvende ut ventilasjonsåpningen som hagl i jaktsesongen, med påfølgende hissig ubalanse i resten av fargehjulet som faktisk ikke klarte å riste hele prosjektoren i stykker selv om den prøvde så godt den kunne.

Breiker, blir ikke dette en garantisak, du kan vel neppe ha hatt maskinen i mer enn to år?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man denne prosjektoren til x-box 360 for best mulig bilde?Hva slags kabel brukes??Hvor for man kjøpt kabelen?

MVH
    Knut

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knutli
    Hvordan kobler man denne prosjektoren til x-box 360 for best mulig bilde?Hva slags kabel brukes??Hvor for man kjøpt kabelen?

MVH
    Knut

Xbox360 har foreløpig komponent som beste utgangssignal. AN110 tar komponentsignal inn over vga-inngangen med medfølgende overgang. Kjøp komponentkabel til xbox og en hann-hunn vga-kabel så du når frem til prosjektor. Xboxen bør stilles til å sende 720p-signal.

Kablene fås vel kjøpt de fleste steder.

Newcomer hondakar sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da har jeg bestilt meg denne projektoren og gleder meg villt!! (min første PJ)

Henter den på fredag :-)

*LG AN110 bump ;-)*

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av hondakar
    Hei!

Da har jeg bestilt meg denne projektoren og gleder meg villt!! (min første PJ)

Henter den på fredag :-)

*LG AN110 bump ;-)*

Det er lov å glede seg. Jeg har faktisk ikke hatt tid til å se en hel film på min egen ennå, (og jeg må egentlig kjøre den i XGA for at det skal passe med "lerretet" mitt) men herrejemini så imponerende det er med litt nedskalert 1080p for eksempel.

Hvis det er noe du lurer på angående montering, så spør gjerne først, så slipper du kanskje å ha to ubrukte gipsplugger i veggen din, slik jeg har

(Selv om gipsplugger er et manndomstegn, ifølge noen tidligere i tråden her..)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen av dere som har forsøkt å mate prosjektoren med 576i ? bildet mitt blir bare grønt og jeg har ikke peil på om det er dvdspiller eller prosjektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mater pjn min med 576i hele tiden. alt er koblet igjennom forsterkern. Når jeg får problemer skrur jeg bare av forsterkern og på igjen. da funker det som en drøm. så prøv å "restart" dvd spillern din

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg pj'en trygt hjemme i stua, tatt et par pils og pakket opp godsakene......

Problemet er at jeg kommer ikke videre, får ikke bestemt meg hvor høyt jeg skal henge den på veggen!?

Så hittil har det blitt bare øl og planlegging...og ikke noe pj-titting......

Noen sier 180cm over gulv og noen sier 150cm......

Liker ikke å borre flere hull i murveggen min enn nødvendig...
    Så kvalifiserte råd mottas med STOR TAKK :-) hehe.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett det ned i sofaen. slik du vil pleie å sitte når du ser på film. Hvor høyt syns du selv at den burde stå for at du skal kunne flytte litt på deg uten å komme i "bildet".
    Det er egentlig en smaksak. jo høyere du henger pj, jo høyere må lerret henge.
    Selv har jeg min litt over 200cm, det skyldes at jeg skal kunne gå under den.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    sett det ned i sofaen. slik du vil pleie å sitte når du ser på film. Hvor høyt syns du selv at den burde stå for at du skal kunne flytte litt på deg uten å komme i "bildet".
    Det er egentlig en smaksak. jo høyere du henger pj, jo høyere må lerret henge.
    Selv har jeg min litt over 200cm, det skyldes at jeg skal kunne gå under den.

Ok, takker så mye for svar!!

Hvor lavt får du bildet (maks) når pj henger 2 meter opp på vegg??
    EDIT: og hvor lang kasteavstand har du??

Blir nok til å henge opp i morgen, for nå er det for sent å bore i veggen i blokkleilighet hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. skal vi se.
    henger ca 1meter over bakken. så når jeg sitter litt tilbakelent ser jeg rett på skjermen. (skrått oppover. liker det best slik)

Har 77" lerret. 16:9. husker ikke helt avstand men den henger ihvertfall 8 cm fra lerret for å ikke kunne "zoome" inn i lerretet. hvis du forstod det. Haddet den med andre ord stått 8 cm lengere bak ville jeg ikke hatt mulighet til å brukt det lerretet som jeg har.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt over gulvet den kan henge kommer an på hvor langt ned du vil ha lerretet, og i tillegg hvor stort lerretet er. Når man bruker lens shift "flytter" bildet seg veldig når man zoomer, og du får det lenger ned jo større det er. Som jeg tror jeg skrev lenger opp har jeg 4,2 meter kastelengde og så lite bilde som omtrent mulig (ca 170 bredt), da kommer nederste kant av bildet omtrent én meter lenger ned på veggen enn projektorlinsen. De 125% som står nevnt i spesifikasjonene for AN110 tror jeg er total forskjell mellom så høyt som mulig og så lavt som mulig, og nå håper jeg noen retter dette hvis jeg tar feil, men det burde bety at den må monteres ikke lenger opp eller ned fra midtpunktet på lerretet enn 65% av bildehøyden, det vil si 15% over eller under det ønskede bildet, som igjen vil si 15cm over eller under et lerret som er en meter høyt. Jeg kan teste den teorien i kveld.

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •